Ga naar inhoud


Ryanair en ruimbagage


mapi

Aanbevolen berichten

Heb per toeval op de site van Ryanair ( met zoeken vind je daar dus niks.... ) gezien dat ze maximale afmetingen hebben aan de bagage die onder in het ruim gaat.... Dus NIET de handbagage !!

 

Op de site staat " Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep "

 

Nu heb ik dus maar ff mijn koffer gemeten ( je weet maar nooit ) en nu zie ik dat een zijde van mijn koffer 82 cm is.... Enkel is dat nu de hoogte of de breedte ? ....

 

Het koffer heeft nm handvaten aan twee zijden.... Dus waar is dan de hoogte.... Die waar het handvat is om te rijden is 82 cm ( handvat is de boosdoener ) maar als je het koffer draagt is die 82 cm dus de breedte... ( nog een handvat aan rechterzijde.... )

 

sub_zero_g_2pceset_1.jpg

aangepast door mapi

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dan zeg je toch dat jij je koffer gemeten hebt met hetzelfde systeem waarmee zij hun vliegtuigen wegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me met een koffer van 82 bij 50 bij 30 niet druk maken....

 

ik normaal ook niet maar realiseer me net dat het Ryanair is..... Die heb ik al eens problemen zien maken omdat een klant aankwam op terug reis van vakantie met een gebroken been..... Dat heeft wat geduurd voordat die naar binnen mocht....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet druk.

 

Gewicht is meer een probleem. Het enigste waar jij misschien tegen aan zou kunnen lopen is dat het als speciale baggage mee moet worden genomen. Maar ze meten je koffers niet en de ene cm zal echt niemand opvallen en/of wat van zeggen.

 

Heb je die golftassen wel eens gezien? Die zijn echt wel langer dan 119cm.

 

En als allerlaatste... het woordje 'gecombineerde' houdt dat niet in dat je alleen in overtreding bent wanneer je baggage hebt welke 82x119x119 is? En mag je best 90x119x90 bv meenemen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel dat het bagage gewicht niet meer is dan, over het algemeen, 23 kilo, het mag wel max 32 kilo wegen, maar dan betaal je extra (heel veel extra).

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet druk.

 

Gewicht is meer een probleem. Het enigste waar jij misschien tegen aan zou kunnen lopen is dat het als speciale baggage mee moet worden genomen. Maar ze meten je koffers niet en de ene cm zal echt niemand opvallen en/of wat van zeggen.

 

Heb je die golftassen wel eens gezien? Die zijn echt wel langer dan 119cm.

 

En als allerlaatste... het woordje 'gecombineerde' houdt dat niet in dat je alleen in overtreding bent wanneer je baggage hebt welke 82x119x119 is? En mag je best 90x119x90 bv meenemen?

 

Ehhh...we hebben het over Ryanair. Die naaien je op alle fronten. Zelfs als je niet een boardingcard uit het www hebt gedownload dan wordt weer genaaid.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh...we hebben het over Ryanair. Die naaien je op alle fronten. Zelfs als je niet een boardingcard uit het www hebt gedownload dan wordt weer genaaid.

 

Ik ben van mening dat je het anders moet zien zonder reclame te moeten/willen maken.

Zij spelen een spel,en zó moet het worden gespeeld, meer als een spel zie ik het niet.

Echter de spelregels zijn niet een van de gemakkelijkste, daar reis je dan wel het goedkoopste

door.

Maar opletten en ALLES lezen blijft het devies, wij waren ook eens 60 euries meer kwijt door

overgewicht, ik zeg: "part of the game" het was even slikken maar ik kon er later wel om lachen.

Gewoon de volgende keer de koffers gewogen voor vertrek, wie heeft er tenslotte geen weegschaal?

 

En de laatste keer gekozen voor 20 kg, geen gezeur voor 2 euries extra.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal liever wat meer en wil me daar geen zorgen over maken.

De laatste keer was van Frankfurt/M. naar Dubai met Gulfair voor €uro 300 enkele reis en ik had 45 kg aan bagage bij me. Ik hoefde niets extra te betalen. Bediening aan board, goed eten, drankje, geen dom geneuzel met het niet hebben van www-boardkaarten...alles was er en het was bij de prijs inbegrepen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons is het grote voordeel dat ze vertrekken en landen op Eindhoven.

Redelijk dichtbij, minder filegevoelig, korter inchecken en goedkoper parkeren

zijn zomaar een paar voordelen, uiteraard zijn er ook nadelen maar meestal

vliegen we maar 4 uurtjes en ach . . . dan overleef je de vlucht wel.

Het is zeker niet alleen allemaal top, elk voordel heb z'n nadeel zal ik

maar zeggen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je zelf online een vlucht wil boeken en dan met ryanair wil vliegen moet je ook een grote jongen zijn om de regels te lezen EN na te leven.

Ik vlieg nu al een jaar of 5 zo'n twee a drie keer per jaar met hun en nooit problemen gehad, niet met gedrag,personeel,overgewicht van koffers,te grote afmetingen van koffers,etc.

altijd netjes voor vertrek van thuis of vakantie adres alles controleren.

Wel valt me vaak op dat er als laatste,nog schreeuwers binnen komen die er op staan om nog even naast elkaar te zitten,of bij binnen komst de boarding pas alweer onder in de tas hebben gestopt,en zo een opstopping veroorzaken.of even lekker handig hun tas gaan uitpakken, staand midden in het gangpad.grrr.

ook zijn er passagiers, die al bij de gate flink doen omdat zij vinden dat zij WEL een tas met grotere afmetingen mogen mee nemen.

Maar bedenk eens, als iedereen een grotere afmeting van handbagage mee neemt....de stouw ruimte boven je hoofd, passen drie stukken handbagage in van ........precies

En als er dan iemand met een grotere afmeting aankomt kun jij je handbagage niet meer kwijt,alleen omdat een ander zijn eigen regels bedenkt.

Verder is er een normale boarding, priority boarding, en reservering van (een beperkt aantal) zitplaatsen

TS als jij je koffer draagt in de gunstige stand is er niks mis mee.mits je zo maar binnen de maten blijft.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...