Ga naar inhoud


Snelheidsboete op onmogelijke plaats/tijdstip


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik kreeg gisteren tot mijn verassing een brief thuis van het CJIB. Ik zou een kleine snelheids overtreding hebben gemaakt. 58 km/h waar 50 is toegestaan. Nu ben ik eens gaan denken waar dat geweest zou kunnen zijn. Nu denk ik voor 99% zeker te weten dat ik daar nooit geweest kan zijn op dat moment. Sterker nog, ik ben voor zover ik weet nog nooit in dat dorp geweest. Ook google streetview roept geen herinneringen op.

Nu wil ik in ieder geval de foto opvragen, maar dit kan pas maandag.

Ik vermoed dat er iemand anders met mijn kenteken rond rijdt of dat er een fout is gemaakt bij het aflezen van het kenteken van de foto.

 

Komt zoiets vaak voor en wie heeft iets soortgelijks meegemaakt/gehoord?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ohh..zoiets had ik ook in september dit jaar. Kwam ook zo´n aardige verassing naar huis. 108 waar je 100 mocht.....bang! Raak!

En dit terwijl ik toch heel precies mijn autopiloot op 100 had staan en geen kilometer meer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik woon nu in Dubai...heb de bekeuring meegenomen hier na toe en gevraagd of ze de foto willen sturen alsmede de recente eik-gegevens van het radar meetapparaat. Verder heb ik protest aangetekend en geschreven dat ik het er niet mee eens ben. UAE postzegel heb ik er ook nog aan besteed.

Correspondentie via mijn Dubai adres a.u.b. Verder zoeken ze het maar uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder zoeken ze het maar uit.

 

Oh maar dat doen ze ook hoor. Zodra je hier weer voet aan land zet :grin:

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas maar op, ga je bezwaar maken met dat je daar die dag nooit geweest bent gaan ze kijken waar het dan wel geweest is.

Blijkt dat ze een fout hebben gemaakt en dat het toch op een andere locatie was.

Gevolg; passen ze dat gewoon even aan en mag je alsnog betalen immers bij verkeersovertredingen mogen ze dit gewoon aanpassen en trek je alsnog aan het verkeerde eind.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar als je eigen auto niet op de foto staat heb je toch wel iets om je bekeuring aan te vechten neem ik aan??

Dan kunnen ze nog zo makkelijk de plaats van de overtreding aanpassen, maar de foto blijft hetzelfde

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, je hebt je als je in Nederland auto rijd te voegen naar de Nederlandse wet.

 

Je bekeuring niet betalen, dan ben je altijd fout. In Nederland dien je eerst te betalen, dan bezwaar aan te tekenen.

 

Gevolg, als je na 10 jaar in Nederland aangehouden wordt, betaal je gewoon de boete + alle rente en incassokosten. En dat kan flink oplopen.

Dan alsnog bezwaar maken heeft geen zin meer. Die kans is dan verkeken.

 

Succes ermee ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bezwaar aangetekend...precies zoals het op de instrukties bij de bekeuring stond. De tijd was niet verstreken. Alles naar Nederlandse wet. Nu moeten ze me zien te vinden. Ik ga ze echt niet telkens een verhuiskaart sturen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de wet is de wet maar inderdaad nederland is een van de weinige landen

waar een voorwerp de dader kan zijn en de houder/eigenaar van het voorwerp aansprakelijk is.

 

Deze wet is wel discutabel je kan het ook zo uitleggen

Ik heb een broodmes thuis daar staat mijn naam op een dief neemt mijn

broodmes mee .

De dief vermoord iemand met mijn mes en ben opeens moordenaar en kan me niet

verdedigen .

 

Maarja is weer offtopic.

 

Enigste oplossing boete betalen ,de foto opvragen ,bezwaar maken en dan komt het

van zelf goed.

Je kan ook leeuwaarden bellen evt hebben ze standaard papieren hiervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...