Ga naar inhoud


Snelheidsboete op onmogelijke plaats/tijdstip


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Die wetgeving in NL is gewoon niet rechtsmatig. Het betekend dat je door een beschuldiging alvast bestraft wordt voordat je je onschuld kan bewijzen. Dat slaat helemaal nergens op. Het druist geheel tegen mijn gevoel van recht en onrecht in.

 

De bekeuring was geloof ik €uro 54,00 Ik weet het niet meer zeker. Voor veel mensen kan dit veel geld zijn vooral als je met een laag minimum inkomen moet rondkomen. Dan komt iedere boete hard aan, zeker als die onterecht is en je moet in de verdediging springen nadat je je zweepslagen hebt gehad.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Zo te zien moet ik mijn ongelijk toegeven. Kennelijk is die regeling veranderd:

 

http://www.anwb.nl/r...rsovertredingen

 

http://www.cjib.nl/O...keersboete.aspx

 

Dat zal dan waarschijnlijk onder druk van de Europese unie veranderd zijn, want vroeger was het altijd zo dat je vóór de vervaldatum moest betalen of je nu bezwaar aantekende of niet. Kreeg je dan gelijk, kreeg je het bedrag terug.

 

Stappenplan bezwaar maken

 

Bezwaar maken tegen een verkeersboete? Hoe moet dit en waar moet dit heen, hieronder vind u de stappen die u moet zetten. Kies allereerst hiernaast op welke soort boete u bezwaar wilt maken. Een wet-mulder overtreding (deze herkent u aan de grote M op de beschikking), een transactievoorstel (herkenbaar aan een grote T op de beschikking) of een parkeerboete (naheffing parkeerbelasting).

 

Wet Mulder-boete

 

Hieronder staan de stappen die u moet nemen als u het niet eens bent met de boete die u hebt ontvangen. Bent u het wel eens met de boete, dan moet u deze betalen met de acceptgiro die u van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) hebt gekregen. Hebt u na het lezen van het stappenplan nog vragen? Meer informatie: Bezwaar en beroep

Stap 1

 

Schrijf een bezwaarschrift

 

Geef aan waarom u het niet eens bent met de boete (beschikking). Voor het maken van uw bezwaarschrift kunt u gebruik maken van onze modelbrief.

 

Let op! Was uw auto niet ter plaatse? Dan moet u het bewijs leveren dat uw auto ergens anders was. Kunt u dit niet dan heeft een bezwaarschrift geen kans van slagen. Twijfelt u of u veel kans maakt? Doe dan nu de bezwaartest.

 

Modelbrief bezwaar Officier van Justitie

Stap 2

 

Stuur uw bezwaarschrift naar de Officier van Justitie

 

Het bezwaarschrift moet u binnen zes weken na ontvangst van de boete versturen. Het adres is op de boete aangegeven. De Officier van Justitie heeft 16 weken de tijd om het bezwaarschrift te behandelen.

Stap 3

 

Wacht met het betalen van de boete

 

Door te betalen geeft u aan dat u de bekeuring accepteert. Dan hebt u geen mogelijkheid tot bezwaar meer.

Stap 4

 

Uw bezwaar is afgewezen, ga in beroep bij de rechtbank

 

Na de bezwaarprocedure kunt u bij afwijzing nog in beroep gaan bij de kantonrechter. Dit moet u doen binnen zes weken na dagtekening van de afwijzing van uw bezwaar. Let op dat u het bewijs moet leveren dat de overtreding niet begaan is. Kunt u dit niet, dan heeft uw beroep geen kans. Bij het beroep moet u het boetebedrag betalen.

Stap 5

 

Beroep afgewezen?

 

Hoe hoog is de boete?

 

De boete is €70,- of meer: U kunt in beroep bij het gerechtshof in Leeuwarden door een beroepschrift te schrijven.

 

De boete is minder dan €70,-: U heeft geen verdere mogelijkheden meer.

 

Transactievoorstel

 

Voer onderstaande stappen uit als u het niet eens bent met het voorstel. Bent u het wel eens met het transactievoorstel? Dan moet u deze betalen met de acceptgiro die u ontvangt van het CJIB. Hebt u na het lezen van het stappenplan nog vragen?

 

Meer informatie: Rechtshulpwijzer Een verkeersboete, wat nu?

Stap 1

 

Wacht met het betalen van het transactievoorstel

 

Als u het bedrag via de acceptgiro betaalt, accepteert u het transactievoorstel. Er bestaat dan geen mogelijkheid meer om nog tegen het voorstel in te gaan. Hierna zijn er twee situaties mogelijk; u krijgt een tweede transactievoorstel of u krijgt een dagvaarding.

Stap 2

 

Wacht tot u een tweede transactievoorstel ontvangt

 

In sommige gevallen ontvangt u na het afwijzen van het eerste transactievoorstel een tweede voorstel van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). Hiervoor gelden dezelfde regels als bij het eerste voorstel. Door het bedrag te betalen accepteert u het voorstel. Betaalt u niet, dan ontvangt u een dagvaarding.

Stap 3

 

U ontvangt een dagvaarding

 

Als het (eerste of tweede) transactievoorstel niet betaald is, wordt de zaak overgedragen aan de Officier van Justitie. Deze bepaalt of de zaak voor de rechter komt. De dagvaarding geeft aan waarvoor en wanneer u voor de rechter moet verschijnen. Doet u dit niet dan wordt er een uitspraak gedaan zonder u.

Stap 4

 

U moet op een zitting verschijnen

 

Wanneer u voor de rechter moet verschijnen, krijgt u de mogelijkheid om u te verweren. Dit betekent dat u zelf uw verhaal mag vertellen om zo de rechter van uw gelijk te overtuigen. Zorg dat u goede bewijzen heeft! De rechter doet een uitspraak over de zaak. Hij bepaalt de hoogte van de eventuele straf, of spreekt u vrij. Het is niet verplicht om voor deze zitting een advocaat in te schakelen.

 

Parkeerboete

 

Een parkeerboete waar u het niet mee eens bent? Volg onderstaande stappen om bezwaar te maken. Bent u het wel eens met deze boete, dan kunt u deze betalen met de acceptgiro. De parkeerboete is een belastingaanslag vanuit de gemeente. Hierdoor wijkt de procedure af van een Wet Mulder overtreding.

 

Let op! Het is ook mogelijk om een parkeerboete te krijgen in de vorm van een Wet Mulder boete. Zoek op de beschikking naar een grote M. Ontbreekt deze? Dan heeft u een gemeentelijke belastingaanslag ontvangen.

Stap 1

 

Schrijf een bezwaarschrift

 

Geef aan waarom u het niet eens bent met de bekeuring (beschikking). Voor het maken van uw bezwaarschrift kunt u gebruik maken van onze modelbrief. Let erop dat u het bewijs moet leveren dat u de overtreding niet begaan heeft.

 

Modelbrief bezwaar Officier van Justitie

Stap 2

 

Stuur uw bezwaarschrift naar de gemeente

 

Dit moet u binnen zes weken na ontvangt van de beschikking versturen. Het adres staat op de beschikking aangegeven.

Stap 3

 

Uw bezwaar is afgewezen, ga in beroep bij de belastingrechter

 

U kunt uw beroep indienen binnen zes weken na dagtekening van de uitspraak op het bezwaarschrift. Deze stuurt u naar de belastingkamer van het Gerechtshof te Arnhem, Den Bosch, Amsterdam, Den Haag of Leeuwarden. Kijk voor het adres op de uitspraak.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zo te zien moet ik mijn ongelijk toegeven. Kennelijk is die regeling veranderd"

 

Tsja en daar hoor je dan weer niks over in Nederland. Het werd wel in alle media breed uitgemeten toen men het invoerde.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkeling ,dus nu is het eindelijk voorbij dat als je als buitenlander nederland binnen

rijdt en een controle krijgt en opeens (terwijl je er niets van afweet) xxxx.xx euro moet betalen

omdat ze boetes gevonden hebben die ze niet bij de houder van auto konden afgeven.

 

Je weet niet ieder land werkt mee met adresgegevens door te geven aan nederland

 

Of heeft een buitenlander geen recht op bezwaar ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend even gebeld met polite Brabant Zuid-Oost. Daar werd me verteld dat ze het op dit moment erg druk hadden met boetes die dubbel werden gestuurd, dus het verbaast me niks als er ergens een fout in het systeem zit. Maar goed, na 1 januari maar eens terug bellen om in ieder geval de foto op te vragen. Ik heb een witte auto met `nostalgische bruine kenmerken`, dus die zal ik wel herkennen op de foto. ik heb overigens nog niet betaald, dus ik kan altijd nog bezwaar aantekenen.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkeling ,dus nu is het eindelijk voorbij dat als je als buitenlander nederland binnen

rijdt en een controle krijgt en opeens (terwijl je er niets van afweet) xxxx.xx euro moet betalen

omdat ze boetes gevonden hebben die ze niet bij de houder van auto konden afgeven.

 

Je weet niet ieder land werkt mee met adresgegevens door te geven aan nederland

 

 

Nee dat blijft.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....Je weet niet ieder land werkt mee met adresgegevens door te geven aan nederland

ja dat klopt, met mijn Luxemburgse plaat nog nooit een boete gekregen ... Kenteken valt hier onder de wet bescherming persoonsgegevens of hoe dat ook heet ... Daardoor wordt de houder van de plaat niet vrijgegeven voor verkeersovertredingen

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt, met mijn Luxemburgse plaat nog nooit een boete gekregen ... Kenteken valt hier onder de wet bescherming persoonsgegevens of hoe dat ook heet ... Daardoor wordt de houder van de plaat niet vrijgegeven voor verkeersovertredingen

 

Snopper

Daarom is de nieuwe regel dat Luxemburg de Nederlandse bekeuring gaat incasseren. De opbrengst mag Luxemburg zelf houden. Dit wordt het systeem voor heel Europa tzt. Hopelijk duurt dat overigens nog eventjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of vijf geleden kreeg ik een snelheidsboete, was geflitst op de rondweg van Alkmaar.

Terwijl ik op die datum niet in Alkmaar was, maar gewoon aan het werk in Bolsward.

 

Dus de telefoon maar eens gebruikt, na wat vragen, kreeg ik het district Alkmaar aan de lijn. Het verhaal uitgelegd, en ze zouden het één en ander natrekken en weer terug bellen.

Na ca 3 uur werd ik keurig gebeld. Ik kreeg een vrouwspersoon aan de lijn.

Ze zei: "U bent geflitst van achteren, heeft u een vouwcaravan ? ".

"Nee", zei ik.

"Heeft u een blauwe station auto ?, met kenteken SJ-BD-42 ? "

"Ja" zei ik. ( Was toen in bezit van een blauwe peugeout 306 break )

"Oh, dan moet u gewoon betalen hoor "

"Nee, ik was daar niet op dat tijdstip ".

Na nog wat heen en weer gezegd te hebben, kreeg ik een collega van haar aan de telefoon.

Hij zei: " Jij hebt toch een peugeot 306 break ?"

"Ja" zei ik.

" Op de foto zie ik dat de geflitste auto een Opel Astra is, en op de vouwcaravan staat het kenteken: SJ-BD-42 ", zei de mannelijke collega.

" Dus verscheur de boete maar ", zei hij.

 

Zo kan het dus ook !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit nu.nl:

 

 

DEN HAAG - De politie heeft dit jaar ruim 200 zogenoemde autoklonen van de weg geplukt.

 

Het aantal gevonden autoklonen lijkt daarmee iets lager uit te komen dan vorig jaar, toen in totaal 244 auto's werden gevonden waarvan een identiek exemplaar rondrijdt. ''De cijfers tonen aan dat we het probleem nog niet onder de knie hebben'', zegt een woordvoerder van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVc).Dat blijkt uit cijfers van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De teller stond begin december op 207.

 

Klonen

 

Bij het autoklonen krijgt een gestolen auto de identiteit van een auto die wel legaal op de weg is. De RDW registreert deze vorm van criminaliteit sinds 2006.

 

Dat leverde tot nog toe in totaal meer dan 1200 registraties van klonen op.

 

Bendes

 

Er zijn verhalen bekend over criminele bendes die auto's stelen en met speciale apparatuur sleutels namaken en autopapieren als kentekenbewijzen en eigendomsboekjes vervalsen. Ook nummerplaten en chassisnummers worden gekopieerd. Vergelijkbare exemplaren krijgen vervolgens de identiteit van het kloonobject.

Zonder dat de eigenaar het weet, wordt de exacte kopie vervolgens via verkoopsites aangeboden. In deze handel gaan naar schatting jaarlijks miljoenen om.

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik ook gelezen. Maar gaat het hierbij niet vooral om nieuwe/dure auto's.

Ik heb een Opel Corsa uit 2000, dagwaarde misschien 500 euro. Dat lijkt me niet echt de moeite.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 2x zo'n type bekeuring gehad. De eerste hebben ze verscheurd na bezwaar. Bleek een andere auto te zijn.

De 2e keer na bezwaar foto gekregen maar dat was van een overtreding een jaar eerder op een andere plek. Bezwaar leverde niets op en pas nadat ik het voor het kantongerecht liet komen werd een paar week voor de rechtszaak de boete verscheurd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 jaar geleden ruzie met OM Haaglanden. Boete betalen is schuld bekennen!!!!! Wat beste werkt is verbalisanten op hun honk aanspreken en aangetekende brieven naar hun leidinggevenden sturen als je zeker weet dat je gelijk hebt. Ik win het altijd tenzij ik over schreef gegaan ben. (1x in duitsland, 10 km te hard, 10 euro kreis Aachen)).

 

zorg voor reis alibi's voor je voertuig. Pin bij de pomp of net niet. Kassabonnen supers bewaren. veel camera's staan rond kerst krap afgesteld voor extra inkomsten.

 

Pech heb je als je mobieltje ook op de zendmast plaats delict gelogd is......... Niet registreren mobiel helpt weinig.

Vermoedelijke woonplaats kan teruggetraceerd worden. en vaak heb je nog andere leuke chips onboard onbewust. Word nog leuk

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...