Ga naar inhoud


USB DVB-C tuners


SaTJuNK

Aanbevolen berichten

Ik wil van mijn DM800SE (OPENPLI 3) met satelliet module een duo ontvanger maker dmv een USB kabel tuner.

 

Na een google kom ik veel merken en installatie perikelen tegen..

 

Wie heeft dit werkend en met welke USB tuner.

Ik zoek dus een soort PLUG & PLAY usb kabel tuner.

Wie helpt me verder.

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sundtek USB tuners werken met E2. Zelf goede ervaringen met een DVB-C USB tuner, iets trager dan een interne tuner maar zeker acceptabel. Verwacht van een sat-tuner hetzelfde.

 

Voor zover ik weet is Sundtek ook het enige merk dat werkt i.c.m. Enigma2...installatie stelde naar mijn ervaring weinig voor. Plugin downloaden (volgens mij staat die zelfde in de OpenPli feed), installeren, tuner configureren en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jerpsx dank voor je antwoord.

 

Kun je beide tuners tegelijk gebruiken ?

Ik bedoel op de satelliet zijn maar 2 eredivisie live zenders en op de kabel 4.

Kun je zonder tussenactie van de ene naar de andere zappen ?

Dus zappen tussen Kabel en Satelliet zenders ?

aangepast door SaTJuNK

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jerpsx dank voor je antwoord.

Kun je beide tuners tegelijk gebruiken ?

Ja, je kan zelfs 2 DVB-C tuners tegelijk aansluiten (via powered-hub, ivm te verwachte stroomopname).

 

Ik bedoel op de satelliet zijn maar 2 eredivisie live zenders en op de kabel 4.

Kun je zonder tussenactie van de ene naar de andere zappen ?

Dus zappen tussen Kabel en Satelliet zenders ?

Ja, zonder problemen

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs mijn (slaapkamer) Dreambox 800 sat. versie (OpenPli; 2.3.0) uitgebreid met een Sundtek usb dvb-c (€50,00).

Mijn ervaring:

1) tijdens het zappen tussen sat en kabel: de kabel tuner reageert een beetje traag (zou een goede zenderslijst dit probleem oplossen?)

2) In 't begin bij drie zenders problemen met het geluid gehad (geluid normaal na doorzappen en terug);

3) Pas na de 5e. kabel scan waren alle hd-zenders actief (misschien ook via een goede zenderslijst op te lossen?)

 

Conclusie: ik ben zeer tevreden met mijn twin 800......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs mijn (slaapkamer) Dreambox 800 sat. versie (OpenPli; 2.3.0) uitgebreid met een Sundtek usb dvb-c (€50,00).

Mijn ervaring:

1) tijdens het zappen tussen sat en kabel: de kabel tuner reageert een beetje traag (zou een goede zenderslijst dit probleem oplossen?)

2) In 't begin bij drie zenders problemen met het geluid gehad (geluid normaal na doorzappen en terug);

3) Pas na de 5e. kabel scan waren alle hd-zenders actief (misschien ook via een goede zenderslijst op te lossen?)

 

Conclusie: ik ben zeer tevreden met mijn twin 800......

1) dat is normaal dat het wat trager gaat dat is bekend met een usb tuner dus een nieuwe zenderlijst is geen oplossing

2) daar heb ik zo geen antwoord op

3) ik weet niet in welke regio je woont en van welke kabelboer je gebruik maakt maar een cables.xml file kan daar de oplossing voor zijn daar is op dit forum al redelijk wat info over te vinden,een goeie zenderlijst kan ook een oplossing zijn

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...