Ga naar inhoud


Oscam server (CCcam protocol) en TNTSAT local


Aanbevolen berichten

@MySat

 

Aanvulling; Ik heb de laatste oscam voor je gecompileerd voor NSLU2 (OpenWRT) met smargo support:

oscam-svn8079-nslu2open-webif-libusb.zip

 

Deze is dus niet voor SLUG...

 

Mijn dank !

 

Je conclusie is juist, de NSLU2 is een NAS-achtige oplossing van Linksys. Maar nu ben ik de weg kwijt. Waarom ??

Ik krijg geen beeld op de clients met CCcam 2.30 (omdat ik de foutmelding krijg op de server, zie eerste posts van dit draadje). Daarom maar even DVBAPI in de NSLU2 server kant opgenomen en krijg hierdoor de meldingen dat DVBAPI niet meegecompileerd is.

 

Mijn server leest dus de kaart maar geeft geen beeld op de clients. Ook ik heb beeld op de clients indien ik oscam gebruik (als client) met een juiste dvbapi, echter ik wil mijn clients op CCcam 2.3.0 laten draaien. Wat doe ik nu verkeerd of welke verkeerde aanname maak ik....

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik krijg geen beeld op de clients met CCcam 2.30 (omdat ik de foutmelding krijg op de server, zie eerste posts van dit draadje).

 

We hadden al eerder vastgesteld dat de "corrupt" melding in de eerste post wordt veroorzaakt door CC-Cam clients < 2.3.0.

Als je met 2.30 verbind krijg je die melding als het goed is niet meer.

 

Daarom maar even DVBAPI in de NSLU2 server kant opgenomen en krijg hierdoor de meldingen dat DVBAPI niet meegecompileerd is.

Dat komt omdat er een [dvbapi] sectie is geconfigureerd in oscam.conf, die niet verwerkt kan worden omdat de binary van oscam daar geen support voor heeft.

De hardware, zo blijkt nu, dus ook niet.., dus die hele sectie kan eruit. (/ had er nooit in gemoeten)

 

Wat doe ik nu verkeerd of welke verkeerde aanname maak ik....

 

Volg de tips hierboven op, en post hier nogmaals je volledige oscam.conf /.user en .reader als het niet werkt.

aangepast door capncook
Link naar reactie
Delen op andere sites

100pct-square.png Via SAT4ALL ;-)

 

Kortom: Het is gelukt.

 

Waarom werkt het geheel nu niet in eerste instantie ? Ondanks dat ik dacht dat ik in huis overall CCcam 2.3.0 had draaien, was dat alleen op de huidige CCcam server (die ik ga vervangen). De 2 clients gebruikte nog 2.2.1 en daar lag dus het grootste probleem (zie eerdere opmerkingen hierboven) omdat de preconditie is dat 2.3.0 gebruikt wordt op de clients.

 

Daarnaast had ik nog een andere punt nl gedefinieerde readers die op dit moment niet actief waren (deze smargo's zitten op mijn operationele NSLU2, anders kan de familie niks zien met al die experimenten ...). Toen ik de niet actieve readers tijdelijk uitgezet had in Oscam, werkte alles als een speer. Dit laatste issue (tijdelijk ontbrekende HW) is iets wat ik nog niet eerder gelezen heb, vandaar misschien te vermelden waard.

 

Alles en iedereen natuurlijk bedankt !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een vraagje is de AES key van tntsat gewijzigd misschien, ik heb de hd kanalen niet meer open?

De laatste AES heb ik nog van dacht 2011 of begin 2012.

 

 

 

homer

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...