Ga naar inhoud


Laatste Oscam binary unstable erbij plaatsen en laten werken


Aanbevolen berichten

Om te beginnen draait hier een VU+ Duo VTi 5.0 met daarop de oscam_1.10-stable-5876 , oscam_1.20-unstable-7675 en oscam_1.20-unstable-7951.

 

Alle 3 werken goed zonder problemen, dus de configfiles binnen /etc/tuxbox/config zijn correct.

ook werkt de Webif goed en krijg ik ook een netjes lopend logfile.

 

Maar nu zie ik dat de ontwikkeling niet sil staat en zou dus om te testen graag de laatste build erbij kunnen zetten.

Heb al diverse sites en binaries geprobeerd, maar tot nu toe krijg ik deze niet aan de praat.

 

Soms heeft men het gewoon over een TUXBOX versie, maar een volgende keer is het weer iets met OE1.6 / OE2.0.

Nogal verwarrend.

 

Als ik een nieuwe versie in de /usr/bin zet en hem chmod 755 doe en daarna vanaf de commandprompt probeer op te starten, komen er per nieuwe versie random foutmeldingen voorbij.

Maar opstarten doet hij niet.

 

Ook al maak ik een toegespitst startscript (755) aan binnen /usr/script voor de nieuwe versie, kan ik via het VTi cam center ook niet starten.

 

Vraag is dus nu, welke binary moet ik hebben?

 

BTW, gebruik Filezilla in binary mode om de file op de VU te zetten en ook daar doe ik de chmod omzetten naar 755 voor de binay en het startscript.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus als ik het goed begrijp, zou ik dus deze moeten hebben als daily build: oscam-svn8111-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution.tar.gz uit de /home/TRUNK/1.20 download?

 

Zal dat morgen eens gaan proberen, maar de vorige die ik daar vandaan had, kreeg ik niet werkend.

 

Morgen meer...

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, zou ik dus deze moeten hebben als daily build: oscam-svn8111-mips-tuxbox-oe2.0-webif-libusb-ssl-Distribution.tar.gz uit de /home/TRUNK/1.20 download?

 

Zal dat morgen eens gaan proberen, maar de vorige die ik daar vandaan had, kreeg ik niet werkend.

 

Morgen meer...

Neem de simpelste en kleinste build, je hebt toch je kaart in de receiver en dus geen libusb en ook ssl niet nodig voor de VU+DUO.

Dus enkel de mips build voor oe2.0 met webif is al voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Cobus R en Toppers.

 

Heb zojuist de volgende erop gezet : oscam-svn8113-mips-tuxbox-oe2.0-webif-Distribution

Daarna nog eens het script doorgespit en gecorrigeerd nu heb ik hem inderdaad aan de praat.

 

Er zat ook namelijk een schrijffoutje in het script door een copy&paste aktie :mad:

 

Deze is in ieder geval goed :P

 

#!/bin/sh
########################################
###### Powered by Vu+ Image Team ######
## http://www.vuplus-support.org ##
########################################
CAMNAME="OScam8113"

remove_tmp () {
rm -rf /tmp/cainfo.* /tmp/camd.* /tmp/sc.* /tmp/*.info* /tmp/*.tmp* /tmp/oscam*
 [ -e /tmp/.oscam ] && rm -rf /tmp/.oscam
 [ -e /tmp/.emu.info ] && rm -rf /tmp/.emu.info
 [ -e /tmp/oscam.mem ] && rm -rf /tmp/oscam.mem
}
case "$1" in
start)
echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
remove_tmp
touch /tmp/.emu.info
echo OScam8113 > /tmp/.emu.info
/usr/bin/oscam8113 -b -r 2 -c /etc/tuxbox/config
;;
stop)
echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
kill `pidof oscam8113`
remove_tmp
;;
restart)
$0 stop
sleep 2
$0 start
exit
;;
*)
$0 stop
exit 0
;;
esac
exit 0
aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...