Ga naar inhoud


Migratie naar 8psk lukt niet


Donkeyman
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Dit werpt een heel ander licht op het verhaal van de 1e versie Rebox 9000.

 

Ook ik heb contact gezocht met Rebox ivm het probleem met de 1e serie Reboxen 9000. Echter willen ze geen support geven

omdat ik zelf de loader ge-upgrade hebt naar 1.54.

 

Volgens Rebox is dat een oneigenlijke Octagon loader en geen Rebox. En omdat het volgens Rebox onmogelijk is om terug te gaan naar een originele Rebox firmware kunnen ze geen support geven, want nu konden ze niet controleren of dat het probleem is/was.

 

Kan me niet voorstellen dat ze hier niet van op de hoogte waren.

 

Inmiddels via een bekend platform een nieuwere 2e hands Rebox 9000 gekocht met originele 1.54 loader en daarop geen probleem.

 

Ben benieuwd hoe Rebox zich hier uit gaat praten.

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al eerder gemeld (ik het het zo gauw niet terugvinden) dat het "oneigenlijke Octagon-loader" een kletsverhaal is. Het enige dat ik me kan voorstellen dat de door jou aan Rebox aangeboden ontvanger weliswaar loader 1.54 aan boord had, maar met een Octagon resellercode erin. Dat is natuurlijk de kat op het spek binden...

 

Nog zo'n fantastische uitspraak: "En omdat het volgens Rebox onmogelijk is om terug te gaan naar een originele Rebox firmware..." . Hebben ze in Haarlem nog nooit van resellerchangers gehoord?

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werpt een heel ander licht op het verhaal van de 1e versie Rebox 9000.

 

....

 

Ben benieuwd hoe Rebox zich hier uit gaat praten.

Lijkt me ook wat onzin, je kan perfect je sporen uitwissen (lees teruggaan) :) Rebox heeft zelf Firmwares uitgebracht met de 1.23 loader erin een paar jaar terug, je kan dus zelf met de CHUP methode of via Porter deze er weer in zetten en je hebt weer een oude Bootloader, dan kan je hem alsnog opsturen :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Vandaag hartelijk ontvangen met koffie bij Rebox in Haarlem. Probleem zit in de hardware van de ontvanger. Ondanks dat de ontvanger 3 1/2 jaar oud is, heeft men kosteloos een onderzoek uitgevoerd en is er een persoonlijke coulance regeling overeengekomen. 

 

Iedereen met een soort gelijk probleem kan zich melden bij Rebox in Haarlem.

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat mij in dit hele verhaal opvalt dat er helemaal niemand naar de specificaties van de RE-8000/RE-9000 kijkt. In de handleiding staat te lezen bij de technische gegevens:

 

Input Symbol Rate

2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S)

2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S2)

2 ~ 37 Ms/s(8PSK of DVB-S2)

 

Kijk ik bij King Of Sat bij de "probleem-transponders" dan blijken deze inderdaad 8PSK te zenden met een symbolrate van 54.5 Ms/s.

 

Een modernere Rebox zoals een RE-2200 schopt het bij 8PSK tot maximaal 52.5 Ms/s. Bij deze ontvanger zit CanalDigitaal een fractie boven het maximum.

 

Groeten,

 

Audioniek.

Een RE-8500 is volgens de specificaties niet veel beter als dan een RE-8000, toch heeft zich hier nog niemand gemeld met vergelijkbare klachten bij een RE-8500

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er één ding is waar ze bij Fortis/Rebox goed in zijn is het knippen en plakken van verkeerde informatie in handleidingen. Een ander voorbeeld hiervan is de vermelding van de modulator in de veelgestelde vragen sectie van de RE-8000/9000 handleiding. Die modulator zit er niet in.

Op andere sites (o.a. Icecrypt zelf) en in de handleiding wordt de maximum symbolrate van de Icecrypt STC6000 (=RE-8500) niet eens opgegeven. Daar de RE-8500 technisch gezien van dezelfde generatie is als de RE-2200 (max. 52.5 Ms/s bij 8QPSK) zal het daar wel goed zitten.

 

Om zeker te zijn van mijn opgave heb ik verschillende sites en handleidingen betreffende RE-8000/9000 gecontroleerd, die zeiden allemaal hetzelfde.

 

@youriy: Symbolrate en bitrate zijn inderdaad verschillende zaken, maar dit dit geval hebben we het wel degelijk over de symbolrate die in Ms/s wordt opgegeven, de bitrate zou in Mb/s of Mbps zijn vermeld.

 

Overigens is dit langzamerhand een beetje academisch aan het worden, nu Rebox kennelijk zonder aanziens des persoons mits de ontvanger origineel is, het probleem zolang zij dat kunnen netjes oplossen. En dat terwijl alle RE-8000/9000's allang buiten de garantie zitten, en de oorspronkelijke winkelier/leverancier het probleem zou moeten aanpakken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat mijn inbox helemaal vol loopt met de zelfde vraag:

 

 

De coulance regeling is persoonlijk en wat dat precies inhoudt daar geef ik geen antwoordt op. 

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het niet over jouw persoonlijke coulance-afspraak, maar je eerdere uitspraak "Iedereen met een soort gelijk probleem kan zich melden bij Rebox in Haarlem.". Verder doelde ik op een technische oplossing, over het eventuele prijsplaatje heb ik het evenmin gehad. Dat de oplossing door Rebox niet gratis zal zijn, leek mij namelijk zonneklaar.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Audioniek.

 

Gaat niet om jouw bijdrage, maar ik heb opeens erg veel privé berichten van  (aspirant) forum leden die willen weten wat de coulance inhoud. Maar ik stop zelf met posten hier. Probleem is mijn inziens opgelost door de welwillende houding van Rebox Haarlem. 

Rebox RE9000HD PVR - Loader 1.54 - Firmware v1.11.30

Archsat DJ70E - Triple Quad CanalDigitaal LNB 19,2 GR + 23,5 GR + 28,2 GR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@youriy: Symbolrate en bitrate zijn inderdaad verschillende zaken, maar dit dit geval hebben we het wel degelijk over de symbolrate die in Ms/s wordt opgegeven, de bitrate zou in Mb/s of Mbps zijn vermeld.

 

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

 

de door jou genoemde cijfers van kingofsat heb je wel uit de kolom bitrate gehaald.

en hoewel ik zelf helemaal geen rebox heb, dus het hele probleem gaat mij niet aan, ben ik

wel benieuwd wat nou het "hardwareprobleem" is. Erik?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben gisteren met m'n haperende Rebox 9000 naar Haarlem geweest. Bij onderzoek bleek dat het probleem in de tuners zit. Als je die opwarmt zijn de blokjes direct weg. Uit de technische verhalen van de zeer vriendelijke heren begreep ik dat de laatste bootloader 'meer aandacht geeft' aan de tuners en dat een update daarom kan helpen. Die update kon Rebox mij helaas niet bieden, omdat mijn box ooit met niet officiele tools is gedowngrade (te zien aan 'tdt maxiboot' in het diplay bij opstarten uit deep sleep, ik heb nu nog steeds bootloader 1.21) De al aangegeven oplossing van nieuwe LNB's werd voor mij plausibel verklaarbaar door de kleine spanning die de Rebox aan de LNB's levert. Uiteindelijk konden de heren bij Rebox niets meer doen dat de laatste firmware plaatsen.

 

Ik heb tot nu toe een redelijk probleemloze Rebox 9000, en tot mijn verassing is het probleem acceptabel opgelost met deze nieuwste firmware. Uit deep sleep moet de ontvanger duidelijk nog warm worden, maar in gewone stand-by zijn de problemen grotendeels weg. En dan heb ik zelfs 'slechts' een Multytenne schotel met Alps lnb's...

 

Wat mij betreft dank aan de Rebox mannen en aan de forumleden die me nog wat info gaven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb de eerste versie van Rebox 8000.

Ik heb de bootloader 1,54 erop gezet (origineel 1.21). Ik kan bevestigen dat ik wat sneller goed beeld heb, maar het probleem is daarmee geenzinds dus verholpen. Ik wil namelijk dat mij Rebox altijd vanuit 'deep sleep' opstart en juist dan treedt de storing op.

 

Wel balen dat dit bijkkbaar niet via software kan worden opgelost.

Begrijp ook niet waarom Rebox niet open kaart speelt. Als ik ooit een andere box koop wordt het dus geen Rebox meer. Gewoon uit principe.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • Moderator
  • Oplossing

Audioniek heeft de moeite genomen uit te zoeken wat het verschil tussen werkenden RE-8000 en probleem RE-8000 ontvangers is.

 

Ik had hier ook een RE-8000 staan, met precies dezelfde verschijnselen.

Ik heb de aanwijzingen met succes gevolgd, het plaatsen van 2 ELCO'S en het vervangen van een ELCO waarna de ontvanger de 8PSK  HD zenders probleemloos weergeeft.

 

De wijzigingen staan hier beschreven in een sticky onderwerp.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/

 

Met dank aan Audioniek!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...