Ga naar inhoud


computer hdmi,naar tv,hoelang mag deze kabel zijn?


Aanbevolen berichten

hi,

ik heb een desktop op de vingers kunnen tikken,met een hdmi poort aan.nu is het probleem dat de aansluitingen van mijn tv 8 meter ver zijn.zou ik dit kunnen krijgen van 8 meter en hoe zal de beeldkwaliteit zijn?wat zou zo'n dergelijke kabel kosten?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Eh, kan je op 8 meter afstand nog lezen wat er op het scherm staat?

 

Met een goede kabel zou 8 meter eventueel nog werken, afhankelijk van het gekozen beeldformaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

reeds lang te koop , reken maar op € 120. voor ééntje van 10 meter ( 8 meter heb ik nog niet gezien )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat hij de desktop op een tv aan wil sluiten, niet op een 17" monitor.

 

Volgens mij moet 8 meter geen probleem zijn..beeldkwaliteit bij een goede kabel net zo goed als een kabel van 1 meter.

 

En de kosten..tsja, google even op "hdmi kabel 8 meter" (of 10m, komt meer voor denk). Voor ca. 20-30 euro moet je wel een redelijke kabel kunnen vinden verwacht ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook geprobeerd met een HDMI kabel van 20 meter. Werkte goed tot 1080i, bij 1080p kreeg ik groene spikkeltjes in beeld. In het huis waar ik nu woon heb ik van mijn PC naar de TV maar 8 meter nodig, ik heb een 10 meter lange kabel gekocht en dat werkt op alle resoluties prima.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nee. Je hebt echt een driedubbel geïsoleerde kabel nodig met ultra hoge bitrate, gouden aansluitingen en duidelijk op de kabel aangegeven signaalrichting.

 

Sorry, kon het niet laten de kabeltjesdiscussie weer even aan te slingeren :grin:

 

Maar serieus. Even zoeken levert mij 10m HDMI kabels op van tussen 20-60 euro. Dat lijkt mij duur genoeg.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar hdmi is volgensmij digitaal.

Hdmi heeft geen verlies omdat het digitaal is als je al verlies hebt dan heb je blokjes.

Volgens mij is een goedkope net zo goed als een dure.

 

Misschien heb ik het verkeerd maar dat verneem ik dan wel.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet helemaal juist.

 

Bij HDMI gan er, zeker bij 1080P hoge bitrates over de kabel.

Bij langere HDMI kabels treedt er verlies op, waarna weergave met spikkeltjes, blokjes of helemaal geen beeld ontstaat.

En lang bij HDMI is alles langer als 3 meter.

 

Bij UHD over HDMI zal je nog betere kabels moeten gebruiken.

 

He gaat dus niet om beeldkwaliteit, maar om het signaal wat op langere kabels teveel verlies heeft waarna de tv er niets meer van kan maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoal Tonskidutch al aangaf, de 6e kabel die hij testte werkte voor hem goed.

Kabelkwaliteit, afscherming en verwerking bepalen de kwaliteit.

 

Moet je grotere afstanden overbruggen, er zijn oplossingen met 2 cat.6 netwerk kabels waarover je het HDMI signaal over 100 en meer meter kan transporteren, de z.g.n. cat6 HDMI extenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak?

 

Nee, ik heb het nu 2 keer gelezen het staat er echt, Sjaak beveelt een... inline versterker aan!

 

Ik heb alleen mijn twijfels of dat goed werkt, nog meer overspraak tussen de leidingen.

 

Men beveelt een maximum lengte aan van 5 meter voor een HDMI kabel.

Bij HDMI 2.0 gaat er maximaal 18 Gb/s over de kabel, en dat zonder error correctie.

 

Hier staat wat leesbare informatie

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een hdmi kabel van 5m, voor een laptop of desktop aan te sluiten.

Ik gebruik deze voor testdoeleinden beelden en foto's, op 1080I.

Ik betaalde er +/- 35€ voor, en voor mij bevredigend.

Ik weet niet voor wat t.s., deze zal gebruiken, maar veel officiële streams blokken helaas de hdmi uitgang  :( .

Probeer eens yelo, tv vlaanderen...

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...