Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het bestand satellites.xml vind je de frequenties die bij een bepaalde orbit/satelliet positie horen. In dit XML bestandje wordt elke satelliet verwezen naar een nummer, het veld "position". Als je de lijst van satellites-xml.eu wil gebruiken, kunnen deze positienummers afwijken.

Daarom zou ik graag het bestandje willen aanpassen (als dat mogelijk is) die deze nummers herbergt.

Voorbeeld: In het ene image wordt de Astra 3A/3B aangegeven met position 233 en bij een ander image met 235. Gevolg is dat je iets moet aanpassen. Ik zou liever het bestandje met posities aanpassen dan het satellites.xml bestand.

Kan iemand me helpen?

Groet, André

Geplaatst: (aangepast)

In het bestand satellites.xml vind je de frequenties die bij een bepaalde orbit/satelliet positie horen. In dit XML bestandje wordt elke satelliet verwezen naar een nummer, het veld "position". Als je de lijst van satellites-xml.eu wil gebruiken, kunnen deze positienummers afwijken.

Daarom zou ik graag het bestandje willen aanpassen (als dat mogelijk is) die deze nummers herbergt.

Voorbeeld: In het ene image wordt de Astra 3A/3B aangegeven met position 233 en bij een ander image met 235. Gevolg is dat je iets moet aanpassen. Ik zou liever het bestandje met posities aanpassen dan het satellites.xml bestand.

Kan iemand me helpen?

Je kan die nummers toch aanpassen in satellites.xml? Alleen daar staan deze instellingen nergens anders.

<sat name="23.5E Astra 1D/3B" flags="1" position="235">

aangepast door Loui (K)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...