Ga naar inhoud


Schotel verboden, neerzetten in balkon(tegelvoet)


rolex
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Beste Rolex

 

Zou jij een plattegrond van je balkon kunnen maken en tevens aangeven hoe hoog de balustrade van je balkon is. Ook hoeveel ruimte er is tussen de bovenzijde van de balustrade en het balkon boven je, dit i.v.m. eventuele hangende permanente zonwering. Graag ook de plek aangeven waar je de shotel op je balkon zou willen hebben op een tegelvoet.

 

En dan graag ook het noorden aangeven of liever nog de ontvangstlijn naar de Astra 19,2 en 23,5 die je via Dishpointer.com kunt opvragen.

Dan kan ik je de mogelijkheden wel vertellen.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Rolex,

 

Als je aan de hand van de info van Sprietje je mogelijkheden hebt vastgesteld, dan zou ik botweg de schotel plaatsen. Reden, dan ligt de bal bij de woningbouw. Men mag pas tot verwijdering overgaan als daar een rechterlijke uitspraak aan ten grondslag ligt. Deze zullen ze op basis van de huidige info en uitspraken waarschijnlijk niet krijgen. Als je om toestemming vraagt dan ligt de bal bij jou, dat zou ik niet willen de bal mooi bij hun leggen is mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het hopelijk niet zo,dat Rolex onderweg iets tussen hem en de Woningbouw heeft getekend waardoor hij impliciet of expliciet akkoord is gegaan met een totaal verbod.

Daar moet hij zelf maar even iets over zeggen.

Daarnaast lijkt het wel weer zo te zijn, dat hij in serieus overleg met de Woningbouw is geweest over een tweede aansluiting en dat de Woningbouw geen serieuze optie heeft kunnen bieden om deze te verwezenlijken.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het hopelijk niet zo,dat Rolex onderweg iets tussen hem en de Woningbouw heeft getekend waardoor hij impliciet of expliciet akkoord is gegaan met een totaal verbod.

De regels voor onbelemmert via sat tv te is van absulut recht (onderdeel grondrecht)

Van zo een recht mag contractueel niet van afgeweken worden.

Is hier op in een contract afgeweken is die passage automatisch absolut nietig en geld

als nooit geschreven.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolex

 

Zou jij een plattegrond van je balkon kunnen maken en tevens aangeven hoe hoog de balustrade van je balkon is. Ook hoeveel ruimte er is tussen de bovenzijde van de balustrade en het balkon boven je, dit i.v.m. eventuele hangende permanente zonwering. Graag ook de plek aangeven waar je de shotel op je balkon zou willen hebben op een tegelvoet.

 

En dan graag ook het noorden aangeven of liever nog de ontvangstlijn naar de Astra 19,2 en 23,5 die je via Dishpointer.com kunt opvragen.

Dan kan ik je de mogelijkheden wel vertellen.

 

 

 

 

 

Ik ben van plan om via Astra 23,5 en Eutelsat 7E te kijken. Hieronder zie je de ontvangstlijnen:

 

pNoGR3Q.jpg

 

msIvGZ8.png

 

 

 

Balustrade van mijn balkon is 105 cm zoals op de afb. zie. Waar de rode cirkel is wil ik de tegelvoet plaatsen en richten.

De rode lijn is waar ik naar de onderstaande satelieten kan richten. Zoals je ziet is het zicht op Eutelsat geen probleem maar met Astra kan misschien wel een probleem zijn. Er staat op een groot afstand links achter een boom in de weg.

aangepast door rolex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het hopelijk niet zo,dat Rolex onderweg iets tussen hem en de Woningbouw heeft getekend waardoor hij impliciet of expliciet akkoord is gegaan met een totaal verbod.

Daar moet hij zelf maar even iets over zeggen.

Daarnaast lijkt het wel weer zo te zijn, dat hij in serieus overleg met de Woningbouw is geweest over een tweede aansluiting en dat de Woningbouw geen serieuze optie heeft kunnen bieden om deze te verwezenlijken.   

 

 

Dan is het hopelijk niet zo,dat Rolex onderweg iets tussen hem en de Woningbouw heeft getekend waardoor hij impliciet of expliciet akkoord is gegaan met een totaal verbod.

Daar moet hij zelf maar even iets over zeggen.

Daarnaast lijkt het wel weer zo te zijn, dat hij in serieus overleg met de Woningbouw is geweest over een tweede aansluiting en dat de Woningbouw geen serieuze optie heeft kunnen bieden om deze te verwezenlijken.   

 

De regels voor onbelemmert via sat tv te is van absulut recht (onderdeel grondrecht)

Van zo een recht mag contractueel niet van afgeweken worden.

Is hier op in een contract afgeweken is die passage automatisch absolut nietig en geld

als nooit geschreven.

 

Dat is mooi. Woon nog bij mijn ouders. Mijn vader woont hier al meer dan 35 jaar. Huur overeenkomst is even zoek kan het niet vinden zo 1-2-3.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 jaar geleden bestond de gedachten van prive schotel niet ,dus staat zeker

niet in huurcontract.

 

Verder is dat huurcontract van voor de huurwetgeving reformatie daardoor zijn alle

bestaande huurcontracten ongeldig verklaard zijn en de huur volgens de

regels van de wet doorloopt.

 

Kan zijn dat een nieuw huurcontract opgezet is welke verboden is ,maar dan had

je binnen 5 jaar een procedure moeten starten (maar dit denk ik niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat is mooi. Woon nog bij mijn ouders. Mijn vader woont hier al meer dan 35 jaar. Huur overeenkomst is even zoek kan het niet vinden zo 1-2-3.

 

Mijn eerdere opmerking over het huurcontract was puur bedoeld als aandachtspunt, want ik heb in dezelfde post ook nog gezegd:

 

Daarnaast lijkt het wel weer zo te zijn, dat hij (dus: jij) in serieus overleg met de Woningbouw is geweest over een tweede aansluiting en dat de

Woningbouw geen serieuze optie heeft kunnen bieden om deze te verwezenlijken.  

 

waarmee ik wilde aangeven dat je m.i. alle ruimte hebt om zelf een oplossing te realiseren  tegen een door jou te bepalen bedrag. De Woningbouw legt obstakels in de weg.

 

Soms echter zit de rechtspraak zo vol angels en klemmen, dat je niet altijd vooraf kunt voorzien hoe een juridische interpretatie uitvalt. In jouw geval zou ik altijd even een jurist raadplegen. Het is altijd fijn te weten hoe sterk je staat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een zwak puntje in het verhaal voor de huurder ,er is nl een gso dus de huurder kan via

sat kijken.

 

Zoals al door joop aangehaald de gso voldoet niet meer aan de huidige tijd

omdat het beperkt is tot 1 (of 2?) satelileten en maar 1 aansluiting heeft.

 

Er zijn al gekke uitspraken geweest zoals de kabel is een goed alternatief dus

schotel verbod is toegestaan.

 

Het probleem bij zulke zaken is vaak wie heeft de langste adem.

Als de rechter merkt dat de aanklager een laag inkomen heeft is de kans

klein dat in hoger beroep gegaan wordt en kan de rechter het recht echt

krom trekken .

Het argument van akte van onvermogen is ook zwak want als je de zaak

verliest moet je toch uit je eigen zak de tegen partij betalen.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste rolex

 

De ontvangst van beide satellieten moet lukken vanaf je balkon.

Voor de 7graden oost heb je zowel voor de Europe A- als B beam 48dbw signaal. Hiervoor heb je minimaal een 50cm-schotel nodig. Voor de Astra 23,5 minimaal 60cm. Je zou dus een Triax 64
kunnen nemen maar omdat de satellieten best een stuk uit elkaar staan en je dus wat meer verlies krijgt adviseer ik toch een triax 78.

 

Zoals je kunt zien in de gegevens op de afbeelding van de Astra 23,5, komen de signalen onder een hoek van 28 graden schuin van boven en van de 7 graden oost onder een hoek van 30,5 graden.

 

Ik heb eerst gekeken of het een optie is om de schotel pal achter de glazen wand te zetten en de lnb-arm via de ruimte onder het glas buiten het balkon uit te laten steken. Dan heb je weinig hinder van de schotel maar ik denk dat dat geen optie is. Het is zwaar getint glas en de kans is groot dat er metaaldeeltjes in het glas zitten waar de signalen niet doorheen komen. Bovendien moeten de signalen dan twee maal door het glas. Eerst om bij de schotel te komen en dan weer terug door het glas om bij de lnb te komen. Ook als er regendruppels op het glas zitten geeft dit te veel verlies

De schotel zal dus over de balustrade heen moeten kijken.

 

We gaan er voor het gemak even van uit dat de signalen onder een hoek van 30 graden binnen komen. Als de balustrade 105cm hoog is en je zet de onderzijde van de schotel 30cm boven de vloer, dan mag je de schotel niet dichterbij de balustrade zetten dan (105-30) x √3 = 75 x 1,73 = 130cm. De bovenzijde van de schotel komt dan op 30 + 78 = 108cm boven de vloer. Dat is ongeveer gelijk met de hoogte van de balustrade.
Verder moet je de schotel zo dicht mogelijk tegen de gevel aanzetten om ook voor de Astra 23,5 een vrije ontvangst te hebben.

Als je de schotel hoger plaatst, mag hij dichter naar de balustrade gezet worden maar dan komt hij wel
meer in het zicht.

De lnb’s plaats je op een multirail en wel 185mm uit elkaar hart op hart.

Neem twee Inverto Black Ultra-lnb’s.

 

Je kunt eventueel ook een transparante schotel nemen, die zie je bijna niet maar die zijn wel een stuk duurder.



 

post-60869-0-94519400-1362996725_thumb.png

post-60869-0-75674500-1362996838_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerdere opmerking over het huurcontract was puur bedoeld als aandachtspunt, want ik heb in dezelfde post ook nog gezegd:

 

Daarnaast lijkt het wel weer zo te zijn, dat hij (dus: jij) in serieus overleg met de Woningbouw is geweest over een tweede aansluiting en dat de

Woningbouw geen serieuze optie heeft kunnen bieden om deze te verwezenlijken.  

 

waarmee ik wilde aangeven dat je m.i. alle ruimte hebt om zelf een oplossing te realiseren  tegen een door jou te bepalen bedrag. De Woningbouw legt obstakels in de weg.

 

Soms echter zit de rechtspraak zo vol angels en klemmen, dat je niet altijd vooraf kunt voorzien hoe een juridische interpretatie uitvalt. In jouw geval zou ik altijd even een jurist raadplegen. Het is altijd fijn te weten hoe sterk je staat.

 

 

Er zit een zwak puntje in het verhaal voor de huurder ,er is nl een gso dus de huurder kan via

sat kijken.

 

Zoals al door joop aangehaald de gso voldoet niet meer aan de huidige tijd

omdat het beperkt is tot 1 (of 2?) satelileten en maar 1 aansluiting heeft.

 

Er zijn al gekke uitspraken geweest zoals de kabel is een goed alternatief dus

schotel verbod is toegestaan.

 

Het probleem bij zulke zaken is vaak wie heeft de langste adem.

Als de rechter merkt dat de aanklager een laag inkomen heeft is de kans

klein dat in hoger beroep gegaan wordt en kan de rechter het recht echt

krom trekken .

Het argument van akte van onvermogen is ook zwak want als je de zaak

verliest moet je toch uit je eigen zak de tegen partij betalen.

 

Bedankt voor jullie input.

 

Bij mij hier om de hoek is er woning waar de balkon aan de voor zijde is en daar hebben ze ook in het balkon achter het glazen wand een schotel geplaatst. Die schotel staat meer dan 6 maanden en der lopen heel vaak mensen van de woningcorporatie rond.

 

Mijn balkon zit aan de achter zijde en nu ik de opstelling van sprietje heb gezien denk ik dat het helemaal geen probleem moet zijn. In het slechtste geval doe ik een doek over de balustrade en dan is de schotel helemaal niet meer zichtbaar voor mensen buiten de balkon.

 

Ik denk dat ik het hierbij de juridische kant laat en ik de bal bij de woningcorporatie leg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rolex

 

De ontvangst van beide satellieten moet lukken vanaf je balkon.

Voor de 7graden oost heb je zowel voor de Europe A- als B beam 48dbw signaal. Hiervoor heb je minimaal een 50cm-schotel nodig. Voor de Astra 23,5 minimaal 60cm. Je zou dus een Triax 64

kunnen nemen maar omdat de satellieten best een stuk uit elkaar staan en je dus wat meer verlies krijgt adviseer ik toch een triax 78.

 

Zoals je kunt zien in de gegevens op de afbeelding van de Astra 23,5, komen de signalen onder een hoek van 28 graden schuin van boven en van de 7 graden oost onder een hoek van 30,5 graden.

 

Ik heb eerst gekeken of het een optie is om de schotel pal achter de glazen wand te zetten en de lnb-arm via de ruimte onder het glas buiten het balkon uit te laten steken. Dan heb je weinig hinder van de schotel maar ik denk dat dat geen optie is. Het is zwaar getint glas en de kans is groot dat er metaaldeeltjes in het glas zitten waar de signalen niet doorheen komen. Bovendien moeten de signalen dan twee maal door het glas. Eerst om bij de schotel te komen en dan weer terug door het glas om bij de lnb te komen. Ook als er regendruppels op het glas zitten geeft dit te veel verlies

De schotel zal dus over de balustrade heen moeten kijken.

 

We gaan er voor het gemak even van uit dat de signalen onder een hoek van 30 graden binnen komen. Als de balustrade 105cm hoog is en je zet de onderzijde van de schotel 30cm boven de vloer, dan mag je de schotel niet dichterbij de balustrade zetten dan (105-30) x √3 = 75 x 1,73 = 130cm. De bovenzijde van de schotel komt dan op 30 + 78 = 108cm boven de vloer. Dat is ongeveer gelijk met de hoogte van de balustrade.

Verder moet je de schotel zo dicht mogelijk tegen de gevel aanzetten om ook voor de Astra 23,5 een vrije ontvangst te hebben.

Als je de schotel hoger plaatst, mag hij dichter naar de balustrade gezet worden maar dan komt hij wel

meer in het zicht.

De lnb’s plaats je op een multirail en wel 185mm uit elkaar hart op hart.

Neem twee Inverto Black Ultra-lnb’s.

 

Je kunt eventueel ook een transparante schotel nemen, die zie je bijna niet maar die zijn wel een stuk duurder.

 

 

 

 

Ik heb niet eerder een schotel gericht op een satelliet. Schotel zelf opstellen lijk me geen probleem. We hebben nu een Eutelsat 7 en Astra 23.5. Als ik de schotel ga richten neem ik de middelste punt tussen 7 en 23.5 graden dus 16.5?

De rest van je berekening lijkt me heel duidelijk. 130cm op afstand van de balustrade en 4 graden achterover.

Wat is de kans van slagen? :P

 

Ik heb nu een SAB tuner en kijk naar FTA zenders en voor de rest helemaal niets. Ik heb de volgende in gedachte.

Ik zou willen kijken en tegelijk opnemen of via pc of andere device kijken maar dan heb ik een twin tuner nodig; DM7020HD icm 2 DVB-S2

En voor de rest dacht ik aan;

2 x Inverto Black Ultra lnb (twin)

1 x Triax TDS 78

2 x DiSEqC 2/1 switches (welke precies moet ik nog uitzoeken)

1 x Triax Multiblock

1 x Tegelvoet 30x30cm

 

Transparante schotel lijk me niet nodig. In het slechtste geval zet ik een doek over de balustrade en niemand ziet dat ik een schotel heb(alleen mijn boven buren :P )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input.

(..)

Ik denk dat ik het hierbij de juridische kant laat en ik de bal bij de woningcorporatie leg.

Dat laatste zou ik ook doen, maar tegelijkertijd zou ik niet passief blijven en willen weten hoe sterk ik sta.

Een Rechtsbijstandverzekering heeft mij over de jaren meestal met goede raad (daad gelukkig niet vaak nodig) terzijde gestaan door even iets voor mij uit te zoeken. Zelfs dat kan het verschil maken in hoe je reageert op bv. vervelende brieven met een ultimatum.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste zou ik ook doen, maar tegelijkertijd zou ik niet passief blijven en willen weten hoe sterk ik sta.

Een Rechtsbijstandverzekering heeft mij over de jaren meestal met goede raad (daad gelukkig niet vaak nodig) terzijde gestaan door even iets voor mij uit te zoeken. Zelfs dat kan het verschil maken in hoe je reageert op bv. vervelende brieven met een ultimatum.

 

Yep klopt dan weet je ongeveer wat je kan verwachten in zo'n geval. Zodra ik rechtsbijstandverzekering heb ga ik dat laten uitzoeken maar nu zou dat me veel geld kosten. Als ik het resultaat heb zal ik het hier melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...