Ga naar inhoud


Schotel verboden, neerzetten in balkon(tegelvoet)


rolex
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Wat betreft het eerste punt: je mag dan waarschijnlijk geen railing vasthouden en er overheen kijken, zoals een schotel...

Wat betreft het laatste punt, belemmert dat wel weer wat je staat te doen in het eerste punt. :whistle::lol:

LOL :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


beste mensen,

 

Bij organisaties zoals woonvisie worden de genoemde richtlijnen veelal opgesteld zonder dat daar ook maar een advocaat aan te pas is gekomen. Wat veelal gebeurd is dat dit soort regels door een enkel persoon of een zeer beperkt aantal mensen wordt opgesteld.

 

Het dreigement dat de schotel na aanschrijving en geen gehoor door hen zal worden gedaan met verhaal van kosten, dat zullen ze niet snel uitvoeren want men weet heel goed dat dit niet mag en zelfs juridisch strafbaar is. Immers niemand (behalve overheden) mag voor eigen rechter spelen, dus ook zij niet.

 

Dus al met al schouders ophalen en rechtsbijstand inschakelen om onnozele ganzen in het hok terug te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SimonLeBon,

 

Mag ik mijn waardering uiten v.w.b. stijl en inhoud van schrijven!

  • Like 1

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Excuses, kort na dit voorval ben ik door familieomstandigheden (fatale ziekte in de direkte familiekring) niet meer in staat geweest te reageren.

 

@Sprietje: lijstje had ik schaamteloos ge-copy/paste van een post van sattaz, in ietwat gemodificeerde vorm.

 

@alx Bedankt voor het compliment, mijn doel was de semi-ambtenaar duidelijk te maken dat er een besluit was genomen zonder zich in de materie te verdiepen. Een beetje ambtelijk taalgebruik vind ik dan toepasselijk. Ik heb later nog contact gehad met Woonvisie en die was na mijn klacht al redelijk bijgedraaid. Ze stonden open voor oplossingen en zouden het toch van geval tot geval bekijken.

 

Ik ben zendamateur (N-licentie, moet nog wat tijd vrijmaken om me op de full te werpen) en wil een uitschuifbare vakwerkmast van ca 18m hoog in mijn achtertuin (laten) plaatsen. Aangezien de flat achter mijn huis van Woonvisie is, hebben ze al een voorproefje gehad van wat ze te wachten staat, mochten er bezwaren komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste mensen,

 

Bij organisaties zoals woonvisie worden de genoemde richtlijnen veelal opgesteld zonder dat daar ook maar een advocaat aan te pas is gekomen. Wat veelal gebeurd is dat dit soort regels door een enkel persoon of een zeer beperkt aantal mensen wordt opgesteld.

 

Het dreigement dat de schotel na aanschrijving en geen gehoor door hen zal worden gedaan met verhaal van kosten, dat zullen ze niet snel uitvoeren want men weet heel goed dat dit niet mag en zelfs juridisch strafbaar is. Immers niemand (behalve overheden) mag voor eigen rechter spelen, dus ook zij niet.

 

Dus al met al schouders ophalen en rechtsbijstand inschakelen om onnozele ganzen in het hok terug te brengen.

 

Dat weten jij en ik. Maar er zijn talloze mensen die door de dreigende toon en beweringen in zo'n brief geïntimideerd zijn, vooral wanneer zij de Nederlandse taal niet goed machtig zijn. En hoe meer mensen er toegeven, des te sterker waant de organisatie zich en des te zwakker voelen de overblijvers zich (een uitzondering daar gelaten).

 

Wat Woonvisie zou moeten doen is echte alternatieven bieden (zoals bijvoorbeeld het plaatsen op het dak), maar dat kost ze te veel moeite. Want bij plaatsing op een dak zijn er zaken als onderhoud, kans op lekkage, toegankelijkheid, etc. etc. die om de hoek zouden kunnen komen. Dan is het natuurlijk veel makkelijker om te verbieden. Want eigenlijk is het een kwestie van vreemdelingenhaat/angst, maar dat is een gevoelig punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een balkon huurt, mag je er natuurlijk mee doen en laten wat je wilt

behalve een schietstand voor raketten kan ik me weinig voorstellen dat niet mag

o ja roken, dat kan overlast en een gevaar voor de gezondheid met zich brengen

 

of je er nu in je blote piemel gaat zitten of er een vogelkooi met trillende kanarie vogels bouwt

of een satelliet ontvangst schotel neerzet.

 

het is deel van het verhuurbaar oppervlak waar men voor betaald heeft

en

zoals met alle gebruiksrechten in je eigen woning mag je nog steeds doen en laten wat je zelf wilt

als onderdeel van de zelfverwezenlijking en zelfexpressie van een privé persoon gezien de grondwettelijke bepalingen kan men ook bijvoorbeeld de hobby kanaries houden hebben of de hobby satelliet ontvangst.

 

indien dat niet meer zo is dan heeft een of andere gein ponem de wet zonder ons te vragen veranderd.

 

het is identiek aan de latex verf aan de muren van het gehuurde onroerend goed waar we een tijd lang leven.

 

dat wordt bij einde van het huurcontract en dus verhuizing weer in oorspronkelijke staat gebracht opdat van af dat moment een nieuwe huurder weer zijn eigen smaak en of inrichting naar eigen inzicht en invulling daar aan kan geven.

als de verhuurder paars wil maken we het paars

als de verhuurder het dan schotelvrij wilt hebben maken we het DAN schotelvrij

 

de verhuurder kan je niet tijdens de huurperiode en het rechtmatig gebruik van een woning opleggen dat er geen schotel mag zijn opgesteld of geen stoel op het Balkon

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...