Ga naar inhoud


Schotel verboden, neerzetten in balkon(tegelvoet)


rolex
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Beste rolex

 

Tja, het uitrichten van je schotel, daar had ik ook al over nagedacht maar die informatie had ik er nog
niet bijgedaan omdat ik niet wist of het een groot bezwaar is dat die schotel toch wel een eindje van de balustrade af moet staan als je hem er niet bovenuit wilt laten steken i.v.m. de zichtbaarheid van buitenaf.

 

Eerst een lnb in de originele lnb-klem van de schotel zetten en de schotel uitrichten op de Eutelsat
16 graden oost.

In de bijlage heb ik met rood aangegeven waar je op moet letten bij het uitrichten van de schotel, zie
de gebouwen in de rode cirkel. De elevatie van de schotel moet op ongeveer 29,6 graden staan. Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit van de Eutelsat 16 oost.

 

Nu ga je de lnb en lnb-klem verwijderen en plaatst de multirail.

Die zet je 7,61 graden schuin, d.w.z. rechts 40mm lager dan links over een afstand van 30cm gemeten
met een waterpas als je in de schotel kijkt.

Nu plaats je rechts op de rail de lnb van de Eutelsat 7 op 102mm afstand van het midden van de lnb-arm, gemeten aan de voorzijde van de lnb op het pukkeltje.

Aan de linker zijde op de lnb-arm plaats je de Astra 23,5-lnb op 82mm van het midden van de lnb-arm.

Je moet nu beide satellieten goed ontvangen.

 

Ter controle of de rail op de juiste schuinte staat, de 7 graden oost-lnb moet 25mm lager staan dan de
Astra 23,5 lnb.

 

De skew van de lnb’s:

Eutelsat 7 oost = 2 graden

Astra 23,5 oost = 7 graden

Beide met de wijzers van de klok meegedraaid en gemeten t.o.v. verticaal waterpas.

 

De keuze van de schotel, de lnb’s het multiblock en tegelvoet is O.K. Voor de 2/1-diseqc-switch raad ik je aan de Triax MFD 21 of de Spaun SAR 212 WSG.

 

Je hoeft er niet aan te twijfelen of je de satellieten goed zult ontvangen. De schotel heeft voldoende
diameter voor beide satellieten en je hebt geen belemmerende obstakels aan gebouwen of bomen.

 

Wat betreft de schotel kunnen ze er volgens mij weinig van zeggen. Hij staat los op je balkon en is
niet zichtbaar vanaf straat, te vergelijken dus met een tuinstoel.

 

Veel succes

post-60869-0-88049600-1363029673_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste rolex

 

De ontvangst van beide satellieten moet lukken vanaf je balkon.

Voor de 7graden oost heb je zowel voor de Europe A- als B beam 48dbw signaal. Hiervoor heb je minimaal een 50cm-schotel nodig. Voor de Astra 23,5 minimaal 60cm. Je zou dus een Triax 64

kunnen nemen maar omdat de satellieten best een stuk uit elkaar staan en je dus wat meer verlies krijgt adviseer ik toch een triax 78.

 

Zoals je kunt zien in de gegevens op de afbeelding van de Astra 23,5, komen de signalen onder een hoek van 28 graden schuin van boven en van de 7 graden oost onder een hoek van 30,5 graden.

 

Ik heb eerst gekeken of het een optie is om de schotel pal achter de glazen wand te zetten en de lnb-arm via de ruimte onder het glas buiten het balkon uit te laten steken. Dan heb je weinig hinder van de schotel maar ik denk dat dat geen optie is. Het is zwaar getint glas en de kans is groot dat er metaaldeeltjes in het glas zitten waar de signalen niet doorheen komen. Bovendien moeten de signalen dan twee maal door het glas. Eerst om bij de schotel te komen en dan weer terug door het glas om bij de lnb te komen. Ook als er regendruppels op het glas zitten geeft dit te veel verlies

De schotel zal dus over de balustrade heen moeten kijken.

 

We gaan er voor het gemak even van uit dat de signalen onder een hoek van 30 graden binnen komen. Als de balustrade 105cm hoog is en je zet de onderzijde van de schotel 30cm boven de vloer, dan mag je de schotel niet dichterbij de balustrade zetten dan (105-30) x √3 = 75 x 1,73 = 130cm. De bovenzijde van de schotel komt dan op 30 + 78 = 108cm boven de vloer. Dat is ongeveer gelijk met de hoogte van de balustrade.

Verder moet je de schotel zo dicht mogelijk tegen de gevel aanzetten om ook voor de Astra 23,5 een vrije ontvangst te hebben.

Als je de schotel hoger plaatst, mag hij dichter naar de balustrade gezet worden maar dan komt hij wel

meer in het zicht.

De lnb’s plaats je op een multirail en wel 185mm uit elkaar hart op hart.

Neem twee Inverto Black Ultra-lnb’s.

 

Je kunt eventueel ook een transparante schotel nemen, die zie je bijna niet maar die zijn wel een stuk duurder.

 

Excuses dat ik nu pas hiermee kom.

Ik heb naar de zender aanbod op 7 en 23.5 gekeken en daar mis ik een aantal zenders. 19.2 erbij zou geen probleem moeten zijn maar 42 erbij? gaat dat wel nog lukken? Een grotere schotel is wel mogelijk.

 

Bedankt voor je hulp. Het is nu allemaal veel duidelijker geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heren, het juridische probleem begint zich te verplaatsen naar het uitrichten van schotels en daarmee ondertussen off-topic.

 

Ik stel voor dit voort te zetten in het daarvoor bestemde subforum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Woonvisie Ridderkerk is een actieve heksenjacht op schotels begonnen. Zij lopen de wijken door en schrijven bezitters van schotel met een intimiderende brief aan. Zij stellen dat wanneer de schotel niet binnen zes weken verwijderd is, dat zij dat zullen doen en de kosten op de huurder verhaald worden(!). Ook mijn schoonvader, nota bene een gelicenceerd zendamateur(!), heeft een brief en een bezoekje gehad. Zij negeert art 10 EVRM compleet.

 

PA0GMM heeft een boekwerk samengesteld "Amateurradio antennes, een juridische leidraad" eventueel te bestellen bij de Veron. Ik weet alleen niet of dit ook door niet-zendamateurs besteld kan worden. In het boek is veel jurisprudentie opgenomen wo talloze uitspraken door de Hoge Raad, die de bezwaren van verhuurders, buren en lokale overheden van tafel veegden op basis van art 10 EVRM.

 

Woonvisie heeft recentelijk haar schotel(antenne)beleid aangescherpt.

Wat dachten jullie hiervan:

 

 

Voorwaarden schotelantennes bij flatwoningen

  • De antenne moet op of aan het balkon geplaatst worden, gemonteerd op een losse standaard, binnen het verticale en horizontale vlak van het balkon en niet aan de gevel of kozijn.
     
  • De bovenkant van de schotel mag niet uitsteken boven het balkonhek.
     
  • Per woning mag maximaal één schotel met een max. doorsnede van ca. 60 cm geplaatst worden.
     
  • Materiaal en kleur moeten onopvallend en aanvaardbaar zijn in relatie tot de omgeving, geen felle contrasterende kleuren, maar antraciet, donkergrijs of wit.
     
  • Voor de flatwoningen begane grond en maisonnettes begane grond geldt dat de antenne achter de achtergevel moet geplaatst worden, gemonteerd op een losse standaard. De bovenkant van de schotel mag niet hoger zijn dan 120 cm boven maaiveld.


Voor onderstaande complexen geldt een schotelverbod. Hier is het dus niet toegestaan om een schotelantenne te plaatsen:

- Burgemeester Nieuwenhuisenplein
- Dillenburgplein
- Strevelszicht
- aanleunwoningen Torenmolen
- ’T Ronde Sant

Ook voor nieuwbouw geldt mogelijk een verbod. Neem daarom altijd vooraf contact met ons op.

 

(bron: Woonvisie Ridderkerk)

 

Let wel dit zijn voorwaarden, geen richtlijnen (waar vanafgeweken kan worden). Deze eisen staan m.i. goede satellietontvangst in de weg, temeer omdat er voor sommige satellieten een schoteldiameter van minimaal 90cm vereist is. Voor satellieten die lager aan de horizon staan, zal de schotel wel (deels) boven het balkonhek moeten uitsteken als het balkon niet diep genoeg is. Deze voorwaarden staan dus lijnrecht tegenover het gestelde in het EVRM, de vrijheid van nieuwsgaring zonder bemoeienis van overheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus waarom ik nooit in een flat wil wonen... je blijft naar de rechtbank lopen om je gelijk te halen. Bah!

Sterkte voor de mensen die er wonen!  Maar blijf wel strijden!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon de richtlijnen van de EU aanhouden en zonder

toestemming een schotel plaatsen.

 

Een procedure om tot afbraak bestaande schotel over te gaan is moeilijker

dan gewoon NEE zeggen tegen de huurder.

 

Verder is een rechtsregel in geval van twijfel gaat het voordeel naar de

aangeklaagde.

 

Dus nooit procedure starten tegen verhuurder maar laat verhuurder de

procedure starten (dit kan alleen als de schotel al staat).

 

Verder bij zulke procedures wordt geprobeerd een compromis te bereiken als de

verhuurder te dik koppig is werkt dat ook tegen hem.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet even advies van een Rechtsbijstand? (Zo'n verzekering kun je haast niet zonder, zeker niet als flatbewoner.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woonvisie Ridderkerk is een actieve heksenjacht op schotels begonnen. Zij lopen de wijken door en schrijven bezitters van schotel met een intimiderende brief aan. Zij stellen dat wanneer de schotel niet binnen zes weken verwijderd is, dat zij dat zullen doen en de kosten op de huurder verhaald worden(!). Ook mijn schoonvader, nota bene een gelicenceerd zendamateur(!), heeft een brief en een bezoekje gehad. Zij negeert art 10 EVRM compleet.

 

PA0GMM heeft een boekwerk samengesteld "Amateurradio antennes, een juridische leidraad" eventueel te bestellen bij de Veron. Ik weet alleen niet of dit ook door niet-zendamateurs besteld kan worden. In het boek is veel jurisprudentie opgenomen wo talloze uitspraken door de Hoge Raad, die de bezwaren van verhuurders, buren en lokale overheden van tafel veegden op basis van art 10 EVRM.

 

Woonvisie heeft recentelijk haar schotel(antenne)beleid aangescherpt.

Wat dachten jullie hiervan:

 

(bron: Woonvisie Ridderkerk)

 

Let wel dit zijn voorwaarden, geen richtlijnen (waar vanafgeweken kan worden). Deze eisen staan m.i. goede satellietontvangst in de weg, temeer omdat er voor sommige satellieten een schoteldiameter van minimaal 90cm vereist is. Voor satellieten die lager aan de horizon staan, zal de schotel wel (deels) boven het balkonhek moeten uitsteken als het balkon niet diep genoeg is. Deze voorwaarden staan dus lijnrecht tegenover het gestelde in het EVRM, de vrijheid van nieuwsgaring zonder bemoeienis van overheid.

 

 

Bij mij steekt de bovenkant van de schotel gewoon uit, ongeveer 30 cm. Ik heb dan ook gewoon schijt. Anders ontvang ik 30% minder signaal en bij slecht weer is het dan ook merkbaar op het "beeld". Binnenkort is de hele schotel in het zicht. Het staat nu in de balkon een beetje in het midden waardoor je dus straks niet meer in de zomer kunt zitten.

 

Met die eisen kun je heel moeilijk 'goed' signaal ontvangen. Het is echt te gek voor woorden. Lijkt wel of ze een grap maken?

 

Waarom niet even advies van een Rechtsbijstand? (Zo'n verzekering kun je haast niet zonder, zeker niet als flatbewoner.)

Binnenkort ga ik het bij mijn rechtbijstand advies vragen. Nog even geduld :P.

aangepast door rolex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje, je hebt helemaal gelijk.

Daarom heb ik ook al vanaf bericht 2 meteen vragen gesteld aan @Rolex hoe de situatie is vanaf zijn balkon.

Hij blijkt dus vanaf zijn balkon zicht te hebben op de satellieten die hij graag wil ontvangen. Zolang je de schotel niet aan het huis vastmaakt en hij niet vanaf de straat zichtbaar is, kunnen ze je niets maken. Of je nu een losstaand droogrek op het balkon hebt staan of een schotel op een tegelvoet, dat is precies hetzelfde. Dat kunnen ze nooit verbieden.

Zodra je de schotel aan het huis gaat bevestigen of buiten het balkon gaat hangen wordt het een ander verhaal.

Maar ik heb op 31 maart van Rolex begrepen dat hij een schotel op zijn balkon heeft staan en dat hij ontvangst heeft. Of dat ook de ontvangst is van alle satellieten die hij wilde ontvangen weet ik niet.

Jammer dat @rolex dit niet op dit forum heeft kenbaar heeft gemaakt.

 

Oh, rolex heeft inmiddels gereageerd

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje, je hebt helemaal gelijk.

Daarom heb ik ook al vanaf bericht 2 meteen vragen gesteld aan @Rolex hoe de situatie is vanaf zijn balkon.

Hij blijkt dus vanaf zijn balkon zicht te hebben op de satellieten die hij graag wil ontvangen. Zolang je de schotel niet aan het huis vastmaakt en hij niet vanaf de straat zichtbaar is, kunnen ze je niets maken. Of je nu een losstaand droogrek op het balkon hebt staan of een schotel op een tegelvoet, dat is precies hetzelfde. Dat kunnen ze nooit verbieden.

Zodra je de schotel aan het huis gaat bevestigen of buiten het balkon gaat hangen wordt het een ander verhaal.

Maar ik heb op 31 maart van Rolex begrepen dat hij een schotel op zijn balkon heeft staan en dat hij ontvangst heeft. Of dat ook de ontvangst is van alle satellieten die hij wilde ontvangen weet ik niet.

Jammer dat @rolex dit niet op dit forum heeft kenbaar heeft gemaakt.

 

Oh, rolex heeft inmiddels gereageerd

 

De schotel staat op zijn hoogste stand op de tegelvoet(bevestiging klep van de schotel staat op 75cm hoogte). Nu ontvang de schotel een signaal van 73-76%. Als ik aan jou berekening had aangehouden (zie bericht #26) dan had ik een slechte signaal ontvangst tussen de 37-50% en mijn vermoeden dat ik een probleem zou krijgen tijdens slecht weer.

Maar goed dat kon jij niet weten :P.

 

Ik blijf hier voorlopig wel actief. Ben meer een lezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolex


Mijn berekening hoe ver die schotel van de balustrade moet staan klopt wel maar ik weet natuurlijk niet hoe breed jou balkon is.

Is die niet breed, dan houdt dat automatisch in dat je hem hoger moet zetten om er voor te zorgen dat er ook signaal op de onderzijde van de schotel valt.
Eén en ander hangt natuurlijk ook af of de signalen echte helemaal dwars op je balkon binnen komen of schuin van voren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 

Voor alle duidelijkheid: Ik woon zelf niet in een flat, maar ben in bezit van een eigen woning (is nog wel van de bank).
 
Woonvisie heeft als volgt gereageerd op een bericht dat ik via de website heb verstuurd:
 

 

 

Geachte heer Bxxxx,

  

U heeft een  contactformulier op onze website ingevuld.

 

Hierin geeft u aan het oneens te zijn met ons schotelbeleid omdat dit in strijd zou zijn met de inperking van fundamentele rechten.

 

In ons schotelbeleid geven wij duidelijke voorwaarden en richtlijnen die binnen onze algemene huurvoorwaarden vallen. Deze algemene huurvoorwaarden zijn in samenwerking met onze advocaat  opgesteld. Met dit schotelbeleid verbeteren wij de leefbaarheid van de wijken. Bovendien geven wij, conform dit beleid, onze bewoners altijd een goed alternatief om het gebruik van schotels mogelijk te maken.

 

U vraagt in uw brief het rolnummer van een zaak betreffende verwijdering van een schotel in Bolnes.

De zaak die u benoemd is mij niet bekend. Ik kan u daar geen gegevens over geven.

 

 

 

Met vriendelijke groet

Cxxxxx Axxxxx
Consulent Wijken

 

 
 
Dit is mijn reactie:
 

 

Geachte mevrouw Axxxxx,
 
Dank voor uw reactie. 
 
Gelieve een kopie van dit e-mailbericht en een kopie van het voorgaand ingevulde contactformulier aan uw advocaat te sturen.
 
Voor alle duidelijkheid: Ik heb niet bedoeld te zeggen dat uw schotelbeleid in strijd zou zijn met inperking van fundamentele rechten(?).
Ik wil aangegeven dat uw schotelbeleid leidt tot inperking van fundamentele rechten en/of dat uw schotelbeleid in strijd is met de fundamentele rechten zoals beschreven in art 10 EVRM.
 
De inperking ontstaat onder andere doordat uw voorwaarden niet voorzien in de technische aspecten die bij satellietontvangst van toepassing zijn. Voor satellietontvangst is een 'zicht'-verbinding nodig. Dat wil zeggen dat er zich geen objecten (bijv. bomen, hekken, muren, etc.) mogen bevinden in de zichtlijn tussen de schotelantenne en de te ontvangen satelliet.
 
Niet alleen de richting en vrije zichtlijn, maar ook de grootte van de schotelantenne is van belang om ontvangst van het satellietsignaal mogelijk te kunnen maken. Voor veel satelliettransponders is een schoteldiameter van minimaal 80 cm vereist. Met een 60 cm schotelantenne zoals gesteld in uw huurvoorwaarden is in zo'n geval geen normale ontvangst mogelijk.
 
Vanuit Nederland gezien bevinden de meeste stationaire satellieten zich boven het zuidelijk halfrond, de meeste tussen de 70 graden oosterlengte (Eutelsat) en 30 graden westerlengte (Hispasat 1C/1D/1E, Spainsat). Buiten dit bereik wordt de elevatie (vertikale hoek t.o.v. de horizon) al snel te klein. Met behulp van een website als http://www.dishpointer.com/ kan men snel en op eenvoudige wijze bepalen in welke richting (azimut en elevatie) de schotelantenne gericht moet worden.
 
Hieronder treft u een tabel met satellieten en de daarbij behorende minimaal vereiste schoteldiameter:
 
Postie, Satelliet, minimale schoteldiameter
 
80    Oost    Express AM2         100 cm
75    Oost    ABS 1             100 cm
72    Oost    Intelsat 4             100 cm
70    Oost    Eutelsat W5         120 cm
68    Oost    Intelsat 7/10         80 cm
62    Oost    Intelsat 902         100 cm
60    Oost    Intelsat 904         180 cm
57    Oost    NSS 703             100 cm
53    Oost    Express AM22 
    -Europa Beam            100 cm
    -S2 Beam                 150 cm
45    Oost    Intelsat 12         80 cm
42    Oost    Turksat 1C/2A
    -Westbeam             90 cm
    -Eastbeam             120 cm en groter
40    Oost    Express AM1         100 cm en groter
39    Oost    Hellas Sat 2         80 cm
36    Oost    Sesat             100 cm
33    Oost    Eurobird 3             100 cm
28    Oost    Astra 2/Eurobird 1     60 cm
26    Oost    Badr 3/4             100 cm
25    Oost    Eurobird 2             180 cm en groter
23    Oost    Astra 1D/3A         60 cm
21    Oost    Eutelsat W6         120 cm
19    Oost    Astra 1             60 cm
16    Oost    Eutelsat W2         100 cm (sterk wisselend per transponder)
13    Oost    Hotbird             70 cm
10    Oost    Eutelsat W1         100 cm
9    Oost    Eurobird 9             90 cm
7    Oost    Eutelsat W3         100 cm
5    Oost    Sirius 2/3             70 cm
1    West    Thor 2/3             80 cm
1    Intelsat 10-02             80 cm
4    West    Amos 1/2             80 cm - 180 cm
5    West    Atlantic Bird 3         60 cm
7    West    Nilesat
    -Vert. transponders         100 cm
    -Hor. transponders         120 cm en groter
7    West    Atlantic Bird 4         180 cm en groter
8    West    Atlantic Bird 2         80 cm
11    West    Express A3         120 cm
12    West    Atlantic Bird 1         70 cm
15    West    Telstar 12             80 cm
18    West    Intelsat 901         80 cm
22    West    NSS 7             70 cm
24    West    Intelsat 905         80 cm
27    West    Intelsat 907         80 cm
30    West    Hispasat             80 cm
31    West    Intelsat 801         120 cm
43    West    Intelsat 6B/3R         80 cm
45    West    Intelsat 1R         80 cm
58    West    Intelsat 9             100 cm
 
Zoals u ziet, zou het gros van de satellieten niet te ontvangen zijn door uw diameterbeperking van 60 cm.
 
Wanneer een Spaans (of Portugees) gezin de HispaSat (30 Oost) zou willen ontvangen, is dat volgens uw beleid niet mogelijk. Voor een Spaans/Portugees gezin is de kabel of internet geen alternatief voor satellietontvangst. Een blik op een zenderlijst ( http://nl.kingofsat.net/freqs.php?&pos=30W&standard=All&ordre=freq&filtre=no ) zegt eigenlijk al genoeg. Wat hier voor het Spaanse gezin geldt, is natuurlijk ook van toepassing op mensen met een andere etniciteit en/of andere culturele interesses/belangen.
 
U zegt dat u met uw beleid uw huurders altijd een goed alternatief geeft om het gebruik van schotels mogelijk te maken. Gelet het bovenstaande is dat echter totaal niet het geval en dat is dan ook de reden waarom ik u hierop aanspreek. Woonvisie en haar advocaat hebben steken laten vallen bij het opstellen van deze voorwaarden door zich totaal niet verdiept te hebben in de materie.
 
De uitwerking van de voorwaarden leidt ertoe dat juist degenen die voor hun informatievoorziening afhankelijk zijn van satellietontvangst nu buiten de boot vallen. Het beleid van Woonvisie bepaalt nu immers naar welke zenders er wel en niet gekeken/geluisterd mag worden. De schotelverboden op de Burgemeester Nieuwenhuisenplein, Dillenburgplein, Strevelszicht, aanleunwoningen Torenmolen en ’t Ronde Sant gaan helemaal te ver en is een pure ondermijning van het grondrecht. Het is bemoeienis in de persoonlijke levenssfeer en een vorm van censuur.
 
Bij andere woningcorporaties wordt overigens veelal een maximale schoteldiameter van 1 meter gehanteerd. Andere corporaties hanteren het informatieblad "(Schotel)antennes" van de rijksoverheid als richtlijn.
 
Het zou u sieren wanneer u uw fout erkent en u (samen met uw advocaat) naar maatoplossingen zult zoeken i.p.v. regels op te stellen die de plank volledig misslaan. Zoals ik al eerder vermeldde kunt u sowieso beter met richtlijnen in plaats van beperkende voorwaarden werken. Dat geeft meer ruimte zonder aan duidelijkheid (mbt wenselijkheid) in te boeten. En is stuk klantgerichter dan de onredelijke voorwaarden en de ietwat intimiderende/kleinerende toon in uw brieven die ik onder ogen heb gekregen.
 
Wat de aanwezigheid van schotelantennes met leefbaarheid te maken heeft ontgaat mij. Een omgeving wordt niet minder leefbaar wanneer er schotelantennes aanwezig zijn. Uw opvatting in deze komt op mij wat xenofoob en stigmatiserend over.
 
 
Met vriendelijke groet,
Sxxxx Bxxxx

 

 

Ben benieuwd wat die schoteljagers hierop te melden hebben. Liefst zou ik die advocaat eens wat wijzer willen maken.

aangepast door SimonLeBon
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SimonLeBon


Een mooi verhaal dat steekhoudend is.

Waar ik wel benieuwd naar ben is de lijst met satellieten met bijbehorende schoteldiameter.
Heb je die ergens vandaan gehaald of heb je dat zelf allemaal uitgezocht?
Als dat laatste zo is, dan ben je daar wel even mee bezig geweest.
Veel footprints geven de veldsterkte in dB EIRP aan. Heb je die ook allemaal omgerekend naar schoteldiameter.
Zou je eens wat meer willen vertellen hoe je aan die lijst bent gekomen?
In ieder geval wel een handige lijst voor iemand die een draaibare schotel wil aanschaffen om te kijken wat je bijv. wel en niet kunt ontvangen met een 100cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...