Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Behalve als het om een 800HD se gaat, want daar kan ook een kleine HDD ingebouwd worden.

Een aparte voeding voor een externe HDD moet trouwens de spanning hebben van een usb, dwz 5 volt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

De vraag was niet of hij hem ook kon inbouwen..

En een aparte voeding voor de externe HDD gebeurd ook met een adapter en dus niet specifiek via de USB.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

De vraag was niet of hij hem ook kon inbouwen..

En een aparte voeding voor de externe HDD gebeurd ook met een adapter en dus niet specifiek via de USB.

Dat klopt, ik gaf ook slechts het verschil aan.

En die 5 volt die ik noemde, sloeg ook op een externe adapter.Ik had het immers over de spanningstoevoer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Behalve als het om een 800HD se gaat, want daar kan ook een kleine HDD ingebouwd worden.

In een gewone 800HD toch ook?

Geplaatst:

Dat klopt, ik gaf ook slechts het verschil aan.

En die 5 volt die ik noemde, sloeg ook op een externe adapter.Ik had het immers over de spanningstoevoer.

Ik lees toch echt iets anders.

Een aparte voeding voor een externe HDD moet trouwens de spanning hebben van een usb, dwz 5 volt.

En mijn externe HDD werkt op 12 volt, maar dit terzijde.

Genoeg off topic..

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

je kunt een externe disc op drie manieren verbinden

per USB aansluiting

per e-sata aansluiting

per ethernet aansluiting

de eerste gaat MITS geringe stroom afname ook zonder externe stroom (beter is echter met externe stroombron)

de tweede gaat enkel met externe stroom

de derde is afhankelijk van het netwerk opslag medium dat sowieso in een behuizing (pC - Nas - dockingstation) zit.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Ain't No Sunshine

Eva Cassidy

Geplaatst:

In een gewone 800HD toch ook?

ja idd , maar niet officieel dacht ik 

maar ik heb er wel eens kitjes voor gezien , maar is eigenlijk af te raden .

dat kastje word sowieso al heet , daar wil geen harddisk in hebben

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Ik gebruik al jaren WD My Passport USB schijven icm een DM800, zonder externe voeding. Voor voldoende power moet je wel beide USB poorten gebruiken. Hiervoor gebruik ik een USB Y kabel, met 2x male (in de DM800) en 1x female (voor de externe schijf).

$(KGrHqR,!ooE9kcqW+RiBPZzEiE(W!~~60_12.J

Geplaatst:

Als of dat wat zal helpen, die 5 volt komt gewoon uit 1 voeding uit de ontvanger en gaat echt niet meer stroom leveren met 2 parallel geschakelde 5 volt usb pluggen.

Blijkbaar weet jij niet hoe deze kabel werkt!

De twee pluggen zijn niet parallel geschakeld, bij aansluiten van een externe 2.5 inch HDD wordt de ene kabel gebruikt voor de usb converter en de andere voor de motor voor de HDD.

(op de eerst genoemde usb plug werkt de driver en op de andere niet)

Het werkt gewoon perfect.

Grts

Geplaatst:

Als of dat wat zal helpen, die 5 volt komt gewoon uit 1 voeding uit de ontvanger en gaat echt niet meer stroom leveren met 2 parallel geschakelde 5 volt usb pluggen. Een losse externe voeding is toch wel aan te bevelen.Afgezien daarvan het kost je een usb poort op je ontvanger waar je andere leuke dingen op aan kan sluiten, een usb stick oid of een toetsenbord.

Nee, het helpt helemaal niets, ik heb die kabel ertussen omdat ik beide USB poorten wil vullen en het er zo mooi uitziet.

Mobieltje, ik begrijp hieruit dat als jij die y kabel losmaakt en hem rechtstreeks op één usb poort aansluit dat je externe usb schijf dan niet meer werkt.

Ik snap je vraag niet.

Sluit je de Y kabel met externe 2,5 inch HDD aan op je computer, dan ziet de computer de HDD maar op 1 van de kabels. (dit i.v.m. het automatisch installeren van de driver)

De Y kabel kan je ook gebruiken om een 2.5 inch HDD aan te sluiten op een Samsung Smart LED TV met ingebouwde DVB-S2 tuner, deze opstelling gebruik ik ook.

Satelliet films direct opnemen op een externe 2.5 inch HDD.

PS de kabel die ik gebruik ziet er iets anders uit, de contra plug is bij mij een mini usb plug (mail) die aangesloten wordt op de externe usb HDD.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Het maakt helemaal niet uit waar je de Y kabel voor gebruikt, Laptop, TV of Dreambox.

Die Y kabel is speciaal op de markt om een externe USB HDD goed te laten werken waarbij gebruik gemaakt wordt van twee USB aansluitingen.

Je kan ook een normale USB kabel gebruiken tussen de Dreambox en de externe 2.5 inch HDD, dan werkt het ook, jaren probleemloos door mij gebruikt op mijn DM800 HD.

Maar als je een wat grotere HDD gebruikt b.v. een 1Gb of 2Gb wordt er geadviseerd om de Y kabel te gebruiken.

Hier een stukje van de site: http://nl.wikipedia.org

Draagbare harde schijven gebruiken vrijwel allemaal meer dan de 500 mA die de (USB-)standaard voorschrijft. Daarom wordt er soms bij de draagbare harde schijven een kabeltje meegeleverd met twee USB-stekkers. De tweede stekker dient dan om extra stroom van een tweede USB-poort te kunnen gebruiken. Bij oudere computers en bij andere apparatuur dan computers (bijvoorbeeld televisies of tablets), kan het voorkomen dat de USB-standaard strikt wordt nageleefd en de USB maximaal 500 mA levert. Een USB-schijf werkt dan niet zonder een extra USB-poort of een externe voeding. Bij veel moderne computers en laptops biedt de USB-poort al meer stroom dan de standaard, rekening houdend met externe harde schijven.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...