Ga naar inhoud


LNB stuk?


hetep

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als het inderdaad zo is dat je één enkele frequentie niet goed of niet ontvangt en je weet zeker dat je ontvanger naar behoren werkt dan kan het inderdaad zijn dat je LNC defekt is. Dan zit er een "gat" in het frequentie spektrum. Dat wordt meestal door vocht en/of corrosie van de connector aansluiting veroorzaakt. Of vocht in de LNC zelf.

Ik heb zo´n probleem ook gehad en vond pas na lang zoeken de oorzaak.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga volgende week wel eens kijken welke zenders dat dan zijn. Ben heel benieuwd of ik de overige wel kan ontvangen. Jullie horen nog van mij.

Koop nou maar een nieuwe lnb. Zo duur zijn ze niet meer.

Je zult zien dat het probleem daar ligt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor je aanbod. ga volgende week eerst nog maar even bij de dealer langs om te testen of het aan mijn tuner ligt of aan de LNB. Als ik de hele discussie volg over 8PSK, dan weet ik als leek niet meer of het nu aan de Rebox ligt of aan een LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanmiddag even bij de dealer geweest. Daar hetzelfde probleem. Hij heeft toen zijn eigen CD kaart er in gezet en weg probleem. Heeft de onderste kaartlezer opengemaakt en de kaart goed schoongemaakt en ja hoor, het werkte. Dus geen kosten. Bij thuiskomst gelijk de boel weer aangesloten en helaas... geen beeld. Heb toen de coax draden van de LNB omgedraaid en het werkte weer. Nog niet geweldig, dus het probleem zat duidelijk in de LNB. Ga dus gelijk een nieuwe halen en dan moet het probleem opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de nieuwe LNB er op gezet en helaas het probleem blijft. Na een paar minuten dan is het probleem weg en kan ik normaal kijken naar de zenders op freq. 12188. Zal volgende week eens bellen met Rebox. De dealer wist het ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gebeld met Rebox en probleem is bekend. Er wordt eerst geprobeerd om een nieuwe loader er op te zetten en als dat niet lukt, dan een nieuwe moederbord. Ga morgen even langs en ben benieuwd of het probleem dan is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bij de dealer werkte het wel, maar toen was de ontvanger inmiddels warm en dan werkt alles. Bij thuiskomst dus weer niet, tot de ontvanger weer warm genoeg was en toen werkte het weer. Ga vanmiddag naar Rebox en ik wacht het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net bij Rebox geweest. Nieuwe loader er in gezet, maar dat lostte het probleem niet op. Kon kiezen om er een nieuw moederbord in te laten zetten. Kost toch zo'n 90 euro. Heb besloten om het nog maar even aan te zien en eind van het jaar een nieuwe 8500 te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...