Ga naar inhoud


LNB stuk?


hetep

Aanbevolen berichten

Ik heb een Rebox 9000 HD. Sinds een week ontvang ik sommige HD zenders niet meer en wel degene die uitzenden op freq. 12188. Dus wel Ned 1 en 2 HD, maar geen Ned 3 HD. Ook de Belgische HD zenders ontvang ik niet meer.

Kan het zijn dat de LNB gedeeltelijk stuk is of heeft de Rebox kuren. Heb de laatste update er op gezet. Voor de rest werkt alles prima.

Alvast bedankt voor een reactie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

deze nacht waren er werken aan een transponder ( technische upgrade ) dit kan waarschijnlijk de oorzaak zijn , je zult als je kunt een nieuwe fastscan moeten proberen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staan alle specificaties goed?

 

12187,5  H  DVB-S2  8PSK  27500  2/3

 

Kijk anders ook eens hier

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/330189-migratie-naar-8psk-lukt-niet/


 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je het topic waar naar verwezen wordt gelezen?

 

Uit het topic:

@Audioniek

 

Wat mij in dit hele verhaal opvalt dat er helemaal niemand naar de
specificaties van de RE-8000/RE-9000 kijkt. In de handleiding staat te
lezen bij de technische gegevens:


 


Input Symbol Rate


2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S)


2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S2)


2 ~ 37 Ms/s(8PSK of DVB-S2)


 


Kijk ik bij King Of Sat bij de "probleem-transponders" dan blijken deze inderdaad 8PSK te zenden met een symbolrate van 54.5 Ms/s.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Rebox 9000 HD. Sinds een week ontvang ik sommige HD zenders niet meer en wel degene die uitzenden op freq. 12188. Dus wel Ned 1 en 2 HD, maar geen Ned 3 HD. Ook de Belgische HD zenders ontvang ik niet meer.

Kan het zijn dat de LNB gedeeltelijk stuk is of heeft de Rebox kuren. Heb de laatste update er op gezet. Voor de rest werkt alles prima.

Alvast bedankt voor een reactie.

 

 

vreemd dan toch dat ze het 2 maanden wel goed gedaan hebben...

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

was even een paar dagen afwezig. Begrijp ik nu uit alle opmerkingen dat het aan de Rebox ligt. Uit alle reacties begrijp ik dat 8PSK de problemen veroorzaakt en dat de Rebox dit niet aankan. Ik ben een technische leek en wil alleen dat alles werkt. Heb 3,5 jaar geleden 500 euro betaald voor deze tuner en wil gewoon kijken naar de zenders waar ik voor betaal. Deze problemen begonnen een paar weken geleden. Ik heb nog contact gehad met de dealer en die adviseerde mij om de laatste software er op te zetten.Heb dat gedaan en toen werkte het voor een paar dagen prima. Daarna begonnen de problemen weer. Heb toen eerst oudere software er op gezet en daarna de nieuwe software er weer op. Dit mocht niet meer baten. Wie heeft er een idee om dit op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch nog maar eens contact opnemen met de importeur van Rebox. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een tuner van 3,5 jaar oud waar je 500 euro voor betaald hebt nu onbruikbaar is voor een aantal zenders.

Ook je dealer maakt zich er wel erg gemakkelijk van af door te zeggen dat je er maar de laatste software op moet zetten dat niet geholpen heeft. Hij mag er best wel wat meer moeite voor doen om je problemen te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het topic waar naar verwezen wordt gelezen?

 

Uit het topic:

@Audioniek

 

Wat mij in dit hele verhaal opvalt dat er helemaal niemand naar de

specificaties van de RE-8000/RE-9000 kijkt. In de handleiding staat te

lezen bij de technische gegevens:

 

Input Symbol Rate

2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S)

2 ~ 45 Ms/s(QPSK of DVB-S2)

2 ~ 37 Ms/s(8PSK of DVB-S2)

 

Kijk ik bij King Of Sat bij de "probleem-transponders" dan blijken deze inderdaad 8PSK te zenden met een symbolrate van 54.5 Ms/s.

Bij King Of Sat staat 54,5 Mbps, Megabits/s. Dat is niet hetzelfde als Ms/s (Megasymbols/s)!

Er is een omrekenformule: [Mb/s] = [Ms/s] * FEC * m

m is de modulation factor, het aantal bits dat een symbool vertegenwoordigt, deze is 2 bij QPSK, 3 bij 8PSK.

 

De vermelde maximale 37 Ms/s bij 8PSK is in de gebruikelijke notatie 37000 ks/s.

Waar die 12188H Astra transponder met 27500 dus ruim onder zit.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wel EurosportHD ontvangt op 11.798/H/ DVB-S2/8PSK, betwijfel ik of er iets met de tuner is.

 

Eerder zit het probleem dan bij de lnb of de bekabeling (f-connectoren/vocht/slecht contact).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...