Ga naar inhoud


USB DVB-C stick op DM500HD (tbv UPC) mogelijk?


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Nu UPC heeft aangekondigd dat vanaf 3 april de digitale signalen van de 'standaard-kanalen' ongecodeerd zullen worden doorgegeven, wordt het plotseling weer interessant naar een DVB-T stick om te  kijken.

In combinatie met mijn NAS vormt dit duo namelijk een perfecte video-recoder.

 

Zijn er (goede) ervaringen met het gebruik van een DVB-T stick  op een DM500HD?

Zijn er sticks die de voorkeur genieten?

Zijn er drivers voor beschikbaar?

Werkt dat onder Pli 2.1 of moet er nu toch eindelijk overgestapt worden naar een nieuwere versie?

Moet er nog rekening worden gehouden met het feit dat de USB op deze ontvanger onvolledig is?

 

Het is lang geleden, maar nu toch eindelijk weer eens een leuk bericht van UPC.

Er stond geen 1 april bij maar 3 april!

 

Gr

 

Lex

aangepast door ceesv
Titel van DVB-T naar DVB-C veranderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


DVB-T is voor Digitenne, je zal dan een DVB-C stick moeten zien te krijgen, en één die werkt onder Linux.

 

AAAUUUWW wat stom van mij. (Bedankt voor je reactie overigens!)

 

Ik herlees mijn posts altijd voor ik die verstuur, zodat er geen storende taalfouten inzitten.

Nu heb ik toch twee kapitale fouten in het bericht gemaakt door niet meer op de inhoud te letten.

 

Ten eerste natuurlijk in de onderwerpregel en daarnaast ook in de tekst zelf, en zoals gebruikelijk

kun je die niet meer zelf corrigeren.

 

Het gaat mij natuurlijk om een DVB-C USB stick.

 

Ik vind hier op Sat4all eigenlijk alleen maar combinaties met DM800 en DM8000.

 

Afwachten dus of er ueberhaupt nog (positieve) reacties komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Titel aangepast naar DVB-C.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Titel aangepast naar DVB-C.

 

Bedankt!

 

 

En in welke USB wil je deze stoppen op een DM500HD ?

 

Op de USB ingang aan de achterzijde van de box direct naast de esata aansluiting.

 

Ik meen mij te herinneren dat deze aansluiting de voedingsspanning niet heeft aangesloten en alleen Rx en Tx maar dat deze met wat 'gepruts' ook gebruikt kon worden om een usb hdd aan te sluiten.

 

Vandaar de vraag: "Moet er nog rekening worden gehouden met het feit dat de USB op deze ontvanger onvolledig is?"

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

De service Mini-USB aansluiting is om een nieuwe image in je box te laden.

 

Je kan wel een USB aansluiting op de box maken, maar dat heeft niets met die Mini USB aansluiting te maken.

Zoek maar eens op Google naar dat ombouwsetje, maar als je dat doet, vergeet dan niet dat je tweejarige garantie op de box vervalt.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De service Mini-USB aansluiting is om een nieuwe image in je box te laden.

 

Dit was mij natuurlijk bekend. Het staat er zelfs met tekst bijgeschreven, maar evengoed bedankt voor de waarschuwing!

 

Toen ik de box pas had wilde ik natuurlijk alle mogelijkheden te weten komen, en las toen dat er de mogelijkheid was een USB op aan te sluiten.

Omdat er hierbij in de ontvanger gesoldeerd moest worden, heb ik dat vanwege het daarmee vervallen van de garantieafspraken niet verder bestudeerd. Ik dacht overigens dat daarbij de externe usb werd gemodificeerd, maar dat blijkt dus niet het geval geweest te zijn.

 

Maar om kort te gaan; Een usb poort op de DM500HD is dus mogelijk.

 

En daarmee komt de oorspronkelijke vraag weer aan de orde (die dus eigenlijk alleen door DM500HD bezitters met zelfgebouwde usb aansluiting beantwoord kan worden)

 

Lees in de vraag DBV-C i.p.v. DBV-T !!

 

Gr

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe maak je een USB aansluiting op een DM500HD

Link gevonden op dit forum:

http://www.sat4all.com/forums/topic/316752-dreambox-500hd-usb-aanbrengen/?p=2029195

 

Grts.

 

Voor we met z'n allen de soldeerbout in de Dreambox dopen is het misschien verstandiger even te wachten of het ueberhaupt wel mogelijk is qua drivers/ merk sticks etc.

 

Het is nu nog te ongewis om een toch nog prijzige stick zomaar aan te schaffen.

 

Wellicht zijn er mensen die er een gebruiken op een DM800 of 8000 en daarnaast ook nog een 500 hebben die al voorzien is van een usb t.b.v. een Harddisk.

 

Gezien de reacties tot nu toe acht ik de kans helaas niet zo groot, maar je weet natuurlijk nooit.

 

Gr

 

 

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels kan ik melden dat de Sundtek DVB-C stick goed werkt op de DM500HD.

 

Voor ik de stick aanschafte had ik het idee deze in de box te monteren. Afmetingen worden nergens opgegeven.

Toen ik hem binnenkreeg bleken de afmetingen zodanig te zijn dat van 'inbouw' absoluut geen sprake kon zijn.

 

Hij hangt nu dus achter de box en na wat uitproberen blijkt e.e.a. uitstekend te werken.

 

Voor het aansluiten van de Tuner heb ik gebruik gemaakt van een op het internet beschikbaar printje waarmee het mogelijk was een usb aansluiting op de achterkant te monteren en intern nog een usb-stick te plaatsen, die ik wil gebruiken voor time-shift.

 

Deze usb stick wordt volgens de systeeminformatie herkend, maar alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd, formateren -  initialiseren - mounten - herstarten etc.etc, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat er op de stick iets wordt opgenomen.

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...