Ga naar inhoud


'Wachtwoord overbodig door scannen hersengolven


Sjattuh

Aanbevolen berichten

 

Met behulp van speciale software kunnen bestaande relatief goedkope headsets hersengolven scannen en zo een wachtwoord overbodig maken.

 

Dat hebben studenten en onderzoekers van de Amerikaanse universiteit UC Berkely ontdekt.

De onderzoekers analyseren de hersengolven door gebruik te maken van een elektro-encefalogram (EEG). De EEG zit verwerkt in een al bestaande headset met de naam Neurosky Mindset en de golven worden met speciale software uitgelezen.

 

De headset kost 'slechts' 199 dollar. Door de prijs laag te houden hoopt de universiteit een dergelijk apparaat interessant te maken voor consumenten, waardoor het wachtwoord zoals wij het kennen overbodig zou worden, zo meldt Phys.org.

In plaats van een getypt wachtwoord, kunnen gebruikers van de headset hun wachtwoord denken, waardoor via hun hersengolven de gebruiker wordt herkend. Het kan dan gaan om een bepaalde volgorde van dingen of de tekst van een liedje.

 

Foutmarge

 

Tot nu toe was een goedkope EEG niet toereikend omdat de foutmarge te groot was. De onderzoekers zijn er echter in geslaagd de marge te verlagen naar 1 procent of minder. Dat is mogelijk door de headset via een aantal denkopdrachten met een bepaald persoon te kalibreren.

Het is belangrijk dat een andere persoon met dezelfde gedachten geen toegang krijgt tot bijvoorbeeld een computer. Het apparaat is dus in staat hersengolven van individuen te herkennen.

 

Holy shi*t.... super dit.

 

Bron: NU.nl/Colin van Hoek

http://www.nu.nl/gadgets/3392492/wachtwoord-overbodig-scannen-hersengolven.html

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


ach ja........nog maar wat straling erbij...........wat maakt het uit............

 

Ja van telefoons krijg je ook tumoren...

 

Weet je wat het probleem vandaag de dag is voor producenten? Dat elke consument thuis alles kan testen met een beetje kennis en moeite.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hersengolven hè? Ik voorzie problemen voor sommige van ons :-)

 

Om hier maar gelijk mee door te gaan: welke straling?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk een overbodig product. Nu moet ik nog steeds mijn wachtwoord onthouden en moet ik eraan denken ipv intypen. Dat schiet niet op!

 

Verzin iets waardoor wachtwoorden overbodig worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de wachtwoorden ook vaak overdreven heb 5 verschillende in de kop.

 

ING vind ik het irritantste om de zoveel tijd moet je veranderen en ook aan

voorwaarden voldoen (hoofdletter/kleineletters/cijfers moeten er in zitten)

Dus vaak weet je niet meer welk passwoord actief is en log je maar 3 keer

verkeerd in ben je de klos nieuw passwoord via post aanvragen 2 weken niet inloggen.

Als je al kan inloggen tussen de storingen jaja ddos attack daar hebben ze een dag voor nodig

om er achter te komen  :sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nu nog een stapje verder

volgens http://nos.nl/artikel/494081-man-laat-rattenstaart-kwispelen.html

 

Een man heeft met zijn gedachten de staart van een rat laten kwispelen. Dat gebeurde tijdens een experiment waarbij de hersenen van de man en de rat met elkaar verbonden waren. Het was de eerste keer dat wetenschappers erin slaagden twee breinen aan elkaar te koppelen zonder dat er elektrodes in de hersenen waren geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk een overbodig product. Nu moet ik nog steeds mijn wachtwoord onthouden en moet ik eraan denken ipv intypen. Dat schiet niet op!

 

Verzin iets waardoor wachtwoorden overbodig worden.

 

Is er al een beetje, vingerafdruk scanner op laptops. Maar wil je dit wel online hebben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...