Ga naar inhoud


Telefoneren met je mobiele telefoon aan boord van Emirates gewoon mogelijk


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Dit is wel heel kort door de bocht.

Ik ben er zeker niet aan verslaafd...als je zakelijk veel onderweg bent, zoals ik, is het een onaangevochten tool om met klanten in verbinding te blijven.

We leven in 2013 en niet 100 jaar geleden toen we telegrammen stuurden die meer dan 24 uur onderweg waren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste die iemand verbied te bellen of internetten maar ik zie veel

van die 40- die uren liggen te bellen (bus trein) of te internetten of spelletjes 

Dan ga ik denken aan dwang matig gebruik of te wel verslaving.

Ik heb ook al eens op een lange rit meer dan een uur naar huis gebeld om

de tijd aangenaam om te krijgen en te zeggen als ik thuis kom moeten de

aardappelen klaar zijn met de bokma  ;)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Dit onderwerp is een mooi voorbeeld van een generatie conflict.


Ik gok dat iedereen die hier mee discussieert 40+ is.


 


Volgens mij is deze discussie een achterhoede gevecht t.o.v. de huidige 30-".

 

 

Niks generatieconflict, het is bewezen dat iedereen tegenwoordig loopt te stressen.

Bovendien, hoor je in "stilteruimtes" stil te zijn en dan ga je niet zitten bellen.

Heb het al meer geschreven, 2 vriendinnen uit Duitsland, nemen GSM/iPad mee naar het strand en zitten constant alles bij te houden,

twitter, facebook, email, maar ze zijn niet verslaafd?.

Dat laatste is het nu juist, mensen aan de drank, zitten ook jaren in een ontkenningsfase.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst een stagiair van een jaar of 17 op de werkvloer.

Toen ik hem vroeg, kun je dit doosje even voor me vast houden, zag ik zijn gezicht helemaal op error springen.

Hoe moest dat nou toch want daar had ie twee handen voor nodig en waar moest ie dan zijn smartphone laten.

Toen een collega vertelde dat betaalde werknemers hun telefoon wel eens helemaal tot aan de pauze moesten los laten, had hij allang spijt dat hij ooit was gekomen.

 

Ik heb ook al eens stagiaires naar huis moeten sturen omdat ze hun ogen niet meer open konden houden.

Bleken ze gewoon het hele weekend wakker te zijn geweest om te gamen en te chatten.

Toch was ik wel opgelucht dat oorzaak geen drank en drugs waren zoals vaker wel het geval was bij mijn eigen generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een groot verschil tussen bereikbaar willen zijn, en zelf iemand "kunnen" bellen als je dat wil, en de hele tijd op die achterlijke sites als facebook en twitter te zitten. Dat is overigens levensgevaarlijk als je je identiteit voor jezelf wil houden. Nooit doen dus!

Ik begrijp overigens ook nooit wat mensen met al die bundels moeten waarin 1 000 sms'jes en evenveel belminuten zitten.... ik betaal gewwon wat ik gebruik, en that's it, niks geen bundels, dat is allemaal veel te duur. Ik verbel maximaal tussen de 10 en 15 euro per jaar, voor alle 3 mijn mobiele nummers.... maar ik zou mijn telefoons niet kwijt willen, want je weet nooit wanneer je eens moet bellen... als je met je auto pech hebt is het ook erg makkelijk om hulp te kunnen bellen, om maar wat te zeggen.

 

Maar om weer naar het topic te gaan, ik vind het positief dat je voor normale tarieven vanuit het vliegtuig kan bellen en gebeld kan worden als dat nodig is...  ook handig als je gekaapt wordt ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net 2 x 2 dagen vliegen achter mij liggen, totaal 46 uur in de lucht geweest.

 

Tot nu toe gebruikte ik een gewone hoofdtelefoon aan boord, om naar muziek te luisteren.

Voor deze reis heb ik speciaal een actieve noise cancelling hoofdtelefoon gekocht met 35 dB demping van het omgevingsgeluid.

Naast alle herrie van de kist zelf en de kleine kinderen die volledig over hun toeren een maximale hoeveelheid herrie produceren moet ik er niet aan denken, ook nog na een vlucht van 9 uur op de aansluitende vlucht van 12 uur ook nog een telefonerende buurman naast mij te hebben.

 

Tijdens een van de tussenlandingen kwam er plotseling een klein chinees jongetje door het gangpad voorbij rennen, onmiddellijk gevolgd door een stewardess, kijk, dat was pas in-flight entertainment van superieure klasse!

 

Op de laatste landing van deze reis wilde er iemand op rij 15 meteen na de landing zijn telefoon aanzetten.

Die glipte uit zijn handen op het moment dat de piloot het toestel vertraagde, het ding bleek later onder rij 3 tot stilstand gekomen te zijn. Nog tijdens het taxien ging de bezitter op handen en voeten door het gangpad, wat tot een aardige discussie leidde met een van de flight attendants.

 

LH heeft ondertussen een aantal kisten met hotspot rondvliegen, maar daarbij is internet telefoneren geblokkeerd.

En er vliegen al jaren toestellen rond, waar de achterkant van de remote contol in je stoel een satelliet telefoon herbergt en je vanuit je stoel over de hele wereld kan bellen.

Ik heb in al die jaren nog nooit iemand die zien gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel weinig , abootje van +/-25€ , nog nooit met een boeing e.d. meegevlogen !!

1 feit is wel: Ik zie ze vliegen  devil-smiley-074.gifdevil-smiley-023.gifdevil-smiley-067.gif

 

 

Internet , ik kan zonder , maar eenmaal je hebt , is het handig ;

enkel wanneer je er mee overweg kunt !!!!

Facebook , Twitter , e.d. ; nein , danke schön !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in al die jaren nog nooit iemand die zien gebruiken.

 

Omdat het veel te duur is. US$ 10,00 per minuut of zoiets. Ik zie die dingen ook vaak zitten bij verschillende airlines.

Daarmee hebben ze zich volkomen uit de markt geprijst want dat betaald niemand dus.
 

Dat er iemand naast me zit te bellen vind ik niet zo erg...ik ben er immuum voor geworden. Ik bel ook..en dan heb ik mijn BB´tje vol met muziek een een goede headset en ik vind het prima zo.

Veel meer baal ik van die achterlijke gasten die volgepakt aankomen en dan hun zooi in de overhead-bins persen. Die kan ik niet uitstaan. Alleen omdat ze niet op de koffer uitgave willen wachten. Dit terwijl ze heel vaak soms meer dan een uur wachten voor ze met hun zooi door de douane zijn. Maar die tijd kun je ook gebruiken om te telefoneren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een priority fast lane card uitgereikt wanneer ik de kist verlaat. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch ben ik benieuwd of ik gelijk heb dat alle mede sat vrienden hier boven de 40 zijn (ik wel)  :)

Ik blijf er nl bij dat boven de 40+ al dat gedoe met een mobiel maar overdreven vindt en dat voor 30- het

een absolute noodzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...