Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Bestaat er geen mogelijkheid om te reageren tegen TV Vlaanderen ? Als abonnees doen wij ons deel van de overeenkomst : namelijk betalen. TV Vlaanderen komt zijn verplichtingen niet na : leveren van een voldoende goed signaal om rustig ALLE TV zenders te kunnen bekijken die in het pakket zitten waarvoor men betaalt. Welke technische of andere redenen TV Vlaanderen ook mag hebben om hun signaalsterkte af te zwakken speelt voor ons als abonnee geen rol. Hun systemen moeten goed werken en blijven werken zonder dat wij constant apparatuur moeten bijkopen of omwisselen om te kunnen blijven TV kijken. Het is hier duidelijk een TV Vlaanderen probleem. Je moet al een technische knobbel hebben of een Sat freak om nog rustig TV te kunnen kijken.

Zouden abonnees zich niet kunnen verenigen om een betere respons te krijgen en om TVV duidelijk te maken dat zoiets niet verder kan ?

Van de helpdesk van TVV moeten wij in elk geval geen steun of medewerking verwachten, laat staan correcte informatie.

Via Test-Aankoop een klacht indienen ? Via Facebook ?

Wat denken jullie hiervan ?

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer jij je schotel/ontvanger bij TVV hebt aangeschaft laat je hun de klachten herstellen,

In alle andere gevallen ga je naar je eigen leverancier en geef je aan wat je klachten zijn.

 

Meerdere leden hier hebben aangegeven dat het signaal wat uitgezonden wordt op deze transponder niet zwakker is, maar een aantal factoren zorgen er wel voor dat je er voor moet zorgen dat voor deze transponder je eigen installatie op orde is.

 

Ik denk bijvoorbeeld aan een van de berichten, waarin aangegeven werd dat na meting met een spectrum analiser bleek dat de antenne kabel te veel het signaal van deze transponder dempte. Vervangen van de antenne kabel was de oplossing.

 

Wanneer je klacht een kans van slagen wil hebben zal je eerst zelf moeten aantonen dat jouw ontvangst installatie in orde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat er weinig of niets tegen te doen valt. Zelfs met een volledige bij TVV aangekochte set zal men zich nog verschuilen achter het uitrichten van de schotel, de locatie enz.

De eerste 4 jaren dat ik Sat TV had werkte alles goed. Sedert eind vorig jaar is alle miserie begonnen nadat ze overschakelden op een tweede satelliet. Had ik het toen geweten ik had die rommel buitengegooid. Als ik eens uitreken hoeveel kosten ik reeds gemaakt heb sedert het begin van dit jaar om nog niet eens rustig zonder problemen TV te kunnen kijken dan had ik voor die prijs een zeer uitgebreid pakket gekregen bij de kabel-TV maatschappij. Om nog te zwijgen van alle moeite om ganse namiddagen op ladders te kruipen en alles af te stellen. Laten afstellen door een beroeps kost ook gauw 100 euro of meer.

Nu versta ik waarom zo weinig mensen in Vlaanderen satelliet-tv hebben (toch niet in mijn streek). Nog even verder en die rommel vliegt er ook bij mij uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch te gek voor woorden, alle populaire zenders voor Vlaanderen waren aanwezig op Astra 23.5 en dat werkte zonder meer en alles zat mooi bij elkaar op 1 satelliet positie.

Nu proppen ze op astra 19.2 een aantal SD zenders van TV Vlaanderen en Telesat bij elkaar op een DVDB-S2 /QPSK  transponder, waaronder 2be , vier en vijf tv.

 

Nu worden wij verplicht, en alleen om 2 vrij belangrijke zenders te blijven ontvangen weer op astra 19.2 af te stemmen, terwijl al de rest via de astra 23.5 moet, wie verzint zoiets ???  

 

DVB-S2 / QPSK is een systeem dat goed werkt voor providers die zich houden een 1 satelliet positie, waarbij de schotel optimaal kan uitgericht worden op de satelliet, met een beetje regen reserve.


Niet zoals bij de Group M7 die nu zit te klooien met QPSK op 3 satelliet posities op een  schoteltje  van 60 cm.

 

Het is nog niet eens winter en de klachten beginnen al.



 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zitten ook Canaldigitaal zenders voor de Nederlandse markt op deze transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaan we weer. Nogmaals zeggen dat er op Facebook zeer veel info van TVV staat, en dat TVV op Facebook zeer gevoelig is naar opmerkingen en klachten van klanten. Het is een van de weinige forums die zij ECHT volgen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg deze discussie ook omdat ik ook over een TVV kaartje beschik. Buiten de frequentiewissels van diverse zenders nooit uitval gehad. Ik bezit een 78 cm Triax met 4 LNB's. Deze combinatie heb ik deze zomer laten aanpassen omdat de oude schotel van 2004 aan vervanging toewas en ik inmiddels een Quad tuner receiver gebruik. Deze is professioneel afgesteld. De huidige nieuwe LNB's zijn van gewoon type, geen Inverto Black Ultra's of i.d. Krijg op Astra 1 op 12.722 bijna 15 dB...

post-31054-0-99021700-1383441452_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al meer dan 7 jaar "tevreden" klant van TVV, omdat ik zelf zorg dat mijn boeltje werkt! Voorlopig vind ik nog geen alternatief om voor ca 12,00€/maand de vlaamse zenders te ontvangen...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind ik helemaal niet erg vermits de vlaamse zenders (grotendeels) waardeloos zijn. Hoofdzaak is deze te kunnen ontvangen tegen rockbottomprijs...

 

Vind ik ook . Ze kunnen beter nog een paar zenders toevoegen ipv vier en 2bein HD door te gaan geven , waardeloze commerciële herhalings zenders . Let wel , als de vrijheid van hardware verdwijnt , verdwijnt ook TVV hier . Ik wil in geen geval opgedrongen hardware die minderwaardig is zoals bij telenetniet en comabelg ! . TVV weze gewaarschuwd ! .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al meer dan 7 jaar "tevreden" klant van TVV, omdat ik zelf zorg dat mijn boeltje werkt! Voorlopig vind ik nog geen alternatief om voor ca 12,00€/maand de vlaamse zenders te ontvangen...

 

Voor 12 euro per maand (laasgste pakkettarief van TVV) kun je misschien niet al teveel verwachten. Maar wel dat ze de klanten op zijn

minst zonder al teveel problemen en kosten laten TV kijken naar de zenders die in het pakket zitten.

Bovendien moet je ALLE kosten meerekenen in vergelijking met kabel TV of Belgacom TV. Reken eens even uit hoeveel je al uitgegeven hebt aan

materiaal (schotel, LNB's, kabels, receiver, enz.) en aan werkuren. Dan kom je ver uit boven de prijs van de andere providers. Ik ben zoals de meerderheid denk ik reeds aan mijn tweede receiver toe (moest omwille van HD) en aan mijn zoveelste LNB. Nu zou ik best weer een nieuwe schotel en nieuwe LNB's moeten kopen. Laten afstellen door een vakman kost terug hoeveel ? (100 euro of meer ?)

Dus goedkoop kun je Sat TV niet noemen. Op zich heb ik daar niets tegen. Het is een eigen keuze maar TVV zou op zijn minst een betere service kunnen geven in plaats van hun klanten constant met problemen op te zadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wied,

 

Geen problemen?

hier een lijstje:

- vorig jaar verdween de ene zender na de andere en bleef er op de duur niets anders over dan een nieuwe installatie te kopen (nieuwe receiver en nieuwe lnb) en alles opnieuw uit te richten

- sedert juni of juli dit jaar werd het beeld plots slechter (blokjes en zenderuitval) en waren de TVV zenders niet meer te bekijken

- in oktober zijn nu plots weer een aantal zenders verdwenen (Vier, Vijf, Hustler, 2BE en wie weet welke nog meer)

- in het call-center vertelt men de klanten onjuiste informatie

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...