Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Op het forum lopen diverse draadjes voor nog steeds hetzelfde probleem.

Dit omdat het probleem kan veroorzaakt worden door een combinatie van problemen.

 

Vanmorgen het ik m'n VU+ Duo opnieuw geflashed met de meest recente software en alle settings zijn opnieuw ingegeven.

Dit in de hoop dat het misschien toch hieraan ligt.

 

Als dit niet lukt, dan is m'n laatste redding om de andere kop van de duo lnb in de klem te nemen en kijken of ik zo toch niet een beter signaal kan verkrijgen.

Nu is de schotel uitgericht op Astra3 aangezien de Astra3 kop in de klem zit.

Misschien dat de schotel uitrichten op Astra1 met de Astra1 kop in de klem de truuk is.

Nog even afwachten...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste illusion1234


In Ingolstadt, het midden van Bayern volgens Google maps, moet de duo-lnb 7 graden schuin staan, een stuk minder dus dan in Nederland waar CanalDigitaal 11 graden schuin aangeeft. Gebruik bijgevoegde hoek om de duo-lnb op de juiste schuinte in te stellen.

Ik voorspel je dat het wisselen van de kop van Astra 23,5 naar 19,2 zal geen resultaat zal opleveren.

post-60869-0-35225300-1375272708_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje:

 

De software upgrade heeft geen oplossing geboden, nog steeds blokjes.

Is er nog iets dat ik kan doen om het signaal iets sterker te maken zodat de box geen problemen meer heeft om het te decoderen?

Andere Duo Lnb bv.?

 

Een versterker is geen optie, dat gaf je al aan, dus da's reeds doorstreept op m'n lijstje.

 

Het is wel degelijk een probleem van signaalsterkte en decoderen van die zwakkere signalen...

De uitleg waarom de box moeite heeft die specifieke signalen te decoderen is me een raadsel.

En ik kan er ook absoluut nergens een antwoord over vinden.

En waarom zich dat enkel bij opnames voordoet, geen idee...

 

Een sterkte van 76% en kwaliteit 67% was vroeger ruimschoots voldoende...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@illusion1234 :het antwoord is toch wel echt te vinden hier in dit forum hoor; jij stelt een vraag op #20 en  kijk maar eens op nr #20. En ook op andere topics hier was het antwoord al  te vinden. Het is niet alleen uw box die daar problemen mee heeft, ook tal van andere hebben dezelfde moeilijkheden. Als je geen in-line versterker wil gebruiken zijn de opties : andere box met gevoeliger tuner, minder kabel tussen schotel en ontvanger - dus de schotel dichter plaatsen, een grotere schotel met betere LNB's , en investeren naar (veel) betere coax kabel. Bij mij werkt na schotel  afregeling ( in #20) al een tijd alles perfect, maar der is bijna geen "regen" reserve meer. Ik kan duidelijk het verschil in signaal zien, dat terugloopt bij onweer, tegenover andere transponders. Heel uitzonderlijk moet ik nog soms op beide Dreamboxen de CCcam herstarten, omdat de decodering vastloopt op de vlaamse TVV zenders. :/

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@illusion1234 :het antwoord is toch wel echt te vinden hier in dit forum hoor; jij stelt een vraag op #20 en  kijk maar eens op nr #20. En ook op andere topics hier was het antwoord al  te vinden. Het is niet alleen uw box die daar problemen mee heeft, ook tal van andere hebben dezelfde moeilijkheden. Als je geen in-line versterker wil gebruiken zijn de opties : andere box met gevoeliger tuner, minder kabel tussen schotel en ontvanger - dus de schotel dichter plaatsen, een grotere schotel met betere LNB's , en investeren naar (veel) betere coax kabel. Bij mij werkt na schotel  afregeling ( in #20) al een tijd alles perfect, maar der is bijna geen "regen" reserve meer. Ik kan duidelijk het verschil in signaal zien, dat terugloopt bij onweer, tegenover andere transponders. Heel uitzonderlijk moet ik nog soms op beide Dreamboxen de CCcam herstarten, omdat de decodering vastloopt op de vlaamse TVV zenders. :/

 

Ik heb je antwoord wel degelijk gelezen hoor.

De volledige topic + andere topics heb ik al volledig doorspit in de hoop nog andere antwoorden/oplossingen te vinden...

En ik heb al geprobeerd m'n schotel beter uit te richten.

M'n box heeft ook al een update ondergaan.

Alle andere omstandigheden zijn bijna zo goed als het maar kan, ik kan niks veranderen aan m'n setup. (lengte kabels, kwaliteit kabels = goed, helaas het gebruik van tussenconnectoren)

Behalve misschien een andere Duo Lnb dan die van TV Vlaanderen mocht die teveel signaalkwaliteit laten liggen.

Helaas kreeg ik de problemen tot nu toe niet weg...

 

Waar ik noch kop noch staart aan krijg is dat dit probleem zich voornamelijk voordoet bij opnames.

Wat is de verklaring hiervan?

Dat de box het sneller moeilijk krijgt wanneer een tweede tuner met zwak signaal gedecodeerd moet worden?

 

Wat ik nog niet wist is dat ik niet de enige ben met exact hetzelfde probleem.

Goed om te weten.

Ik probeer nogmaals uit te richten afgaan op de zwakste transponder.

Maar je hebt gelijk, bij de minste verandering in de lucht gaat de sterkte/kwaliteit van het signaal drastisch omlaag.

 

Toch een beetje lullig van TV Vlaanderen.

Hoe kunnen ze nu klanten houden als ze het de klanten moeilijker en moeilijker maken?

Het lijkt wel of ze geen klanten meer willen hebben...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag de hele namiddag bezig geweest om de schotel nog beter uit te richten.

Helaas, de schotel stond al perfect.

Meer kan ik er niet uitkrijgen.

 

Conclusie: ik ben eraan voor de moeite...

Er resten mij nu geen andere opties meer, ik zal ermee moeten leren leven denk ik.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch maar werken met rail en 2 lnb's.Die rail zou je ook een beetje laten hellen of dalen ipv horizontaal.

Stel je signaal op A1 en die hoogste freq van tvv (12.722 H 22000 3/4) .Scan dus via transponder,een lijst met allemaal freq voor het testsignaal(de 2 signaalbalken dus en niet enkel 1(niet compatibel met DVB-S2) .

Reciever moet DVB-S2 afkunnen anders geen tvv met VIER en KA2

Vooruit en terugschuiven LNB helpt alsook iets verdraaien lnb  ook.

Maar ik vermoed dat je hebt gescand naar nwe zenders.De VU+,,een gepatchte verdraagt dat niet.Zenderlijst hangt dan samen met de software.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mon schrijft:

 

“Ik zou toch maar werken met rail en 2 lnb's.”

 

Wil je met smalle lnb’s gaan werken? Daar ben je helemaal klaar mee.

Maar beste illusion1234, waarom neem je geen schotel die een maatje groter is?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mon schrijft:

 

“Ik zou toch maar werken met rail en 2 lnb's.”

 

Wil je met smalle lnb’s gaan werken? Daar ben je helemaal klaar mee.

 

Maar beste illusion1234, waarom neem je geen schotel die een maatje groter is?

Ik weet niet of dat het probleem zal oplossen, ik heb namelijk een triax-schotel van 110cm en ook geen beeld op 12722 (een, canvas, vijf-tv, vier...)

 

 

ter info:

ik gebruik inverto unicable lnb, XTRend9500, openpli3 en cccam

 

mvg.

abu ilya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, we kunnen geen grotere schotel zetten.

Dit door beperkingen opgelegd door de verhuurder van ons appartement.

Er mocht een schotel worden opgehangen op voorwaarde dat die niet zichtbaar zou zijn vanop straat.

 

Anders had ik dit al veel langer gedaan.

Vroeger veel verschillende setups gehad: Triax 110 met motor, Triax 88 met 4 lnb's, Triax 60 met motor.

Die opstellingen hebben altijd perfect gewerkt en zouden beter geweest zijn om perfect signaal te krijgen.

Maar helaas is dit geen optie meer.

 

Ik kan overigens alle zenders ontvangen, alleen laat het signaal te wensen over op TV Vlaanderen.

Ahja...

(op de duitse kanalen heb ik prachtig signaal)

 

 

Is er eigenlijk nog een kans dat TV Vlaanderen ooit terugschakelt naar de vroegere standaard met sterkere signalen?

Want ze moeten toch al serieus wat klachten hierover ontvangen hebben?

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag problemen gehad nadat de smartcard een update had gemist met Oscam.

Daarna werkten noch Oscam noch Cccam.

Ondertussen terug beeld na heractivatie in de CI-module.  Oscam en Cccam werken ook terug.

(zie deze topic)

 

Maar wat stel ik ook ineens vast?

De problemen die ik nu toch al een tijdje ondervind met haperingen en blokjes in het beeld bij de minste signaalvermindering zijn nu plots weg!

Daarnet een wolkbreuk gehad, signaal zakte tot 8dB en nog steeds kon ik opnemen en kijken tegelijkertijd!   :D (al maanden mocht het signaal niet onder de 12dB komen of er waren problemen)

 

Hiervan zakt je broek af!

Kan iemand dit uitleggen?

Heeft TV Vlaanderen iets veranderd aan de manier waarop ze uitzenden?  Of misschien aan de manier waarop ze updates sturen naar de smartcard?

Kan dit betekenen dat dit al de hele tijd een probleem met de smartcard was?

(ik begrijp er alvast niks meer van)

 

Hopelijk blijven de problemen nu weg!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 twin Smart lnb's van 0,2 op rail.Het mag regenen ,de VU+ blijft spelen met mijn TDA 110.Let wel bij Triax is die arm soms inklapbaar,zit die nog vast. 

Ik heb wel fine getuned op de freq 12692 H 22000 5/6 .Dit is DVB-S.

De 12722H is te sterk om fijn af te stellen.

.Of koop eens een goede lnb.De duo lnb van tvv ,1 voor 60 en 1 voor 80 cm schotel max .(je hebt ook een 110 cm dacht ik).

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de duo lnb van TV Vlaanderen.

 

Als ik met 2 single quad lnb's moet werken, dan moet ik tot 4 switches plaatsen aangezien we hier in de toekomst 4 tuners gaan gebruiken. (2 x twintuner)

Lijkt me een beetje onhandig.

En dan is het nog maar de vraag of het signaal er beter op wordt...

Groter dan 60cm kunnen we trouwens niet gaan, dit wegens restricties aan de woning zelf. (zoals eerder aangegeven)

 

De opties zijn op.

 

(of het zou moeten zijn dat TV Vlaanderen zijn zenders herschikt of gewoon een andere transponder huurt dan de 12722, maar dat zal wel niet)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dacht dat je tda100 had staan ,niet dus.1 van 60 heb je staan.

Je hebt ook de  duo Inverto Black ultra voor 4 recievers .Ik ben niet zo bekend met lnb's,de hartafstanden,specificaties.Ik heb Smart Titanium(twin).

 

De beste LNB's zijn oa Inverto Black Ultra, MTI High Gain Low Noise White

Andere A-merken/types zijn SAB premium, Maximum, Inverto Red Classic, Inverto Red Extend, Inverto Black Pro, Inverto Black Premium, Smart Titanium, GT, Technomate

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...