Ga naar inhoud


Grote fabricage- en constructie fout van de Visiosat bisat !


caps

Aanbevolen berichten

Tja, er is van alles mis in deze wereld, en ook aan de visiosat bisat.

Maar ook even wat relativerende opmerkingen. Ik heb 1 zo'n schotel al jaren tot volle tevredenheid aan mijn gevel hangen, met 4 LNB's en 2 switches aan het einde van de arm, geheel zonder scheuren. En een andere nog liggen, waarmee ik wat geexperimenteerd heb.

 

- Het kunststof vind ik prima vormvast (anders dan sommige metalen schotels).

- Ik heb nog nooit iets op hoeven te schuren en te moeten overspuiten, wat Caps schrijft. Waarom zou dat moeten?

- De schele stand van de LNB's is vreemd. Maar het werkt(e) wel, en was een manier om niet een hele nieuwe schotel te moeten kopen. Niet de koninklijke oplossing; wel een praktische.

- De armbevestiging is inderdaad kwetsbaar. Op de oudere schotels met maar één bout, op de nieuwere gelukkig met twee bouten.

Het doorhangen moet inderdaad worden opgevangen, omdat de LNB's anders te hoog gericht zijn. (Al heb ik dat zelf nog steeds niet gedaan!)

Het inscheuren is een gevolg van de kwetsbare bevestiging. Overigens lijken de breukvlakken daarvan eerder te komen door het omhoogforceren van de arm, dan door het neerhangen daarvan. Zie hiervoor de bovengeplaatste foto; en ik kan die oorzaak bevestigen omdat het met één van mijn bisats ook zo is gebeurd: voorover gevallen toen ik 'm in een parasolvoet had. Ergens op dit forum beschreef iemand dezelfde oorzaak herinner ik mij: ertegenaangestoten of ertegenaangelopen (op een plat dak of zo). Dat het inscheuren vooral door het doorhangen zou komen, vind ik daarom niet bij voorbaat duidelijk. Al is het duidelijk, dat de schotel door schoorstangen steviger en beter wordt.

 

Zo. Dat wou ik tenminste even gezegd hebben. Nou kunnen jullie doorgaan met wat er allemaal mis is....   ;-)

 

groet, A33

 

Om hier maar even op te reageren, het kan inderdaad ook anders. Ik heb ook al een tijd een visiosat staan (denk 3jr) en absoluut geen problemen mee. Voorzien van 4x twin lnb en geen scheuren of wat dan ook. Staat op een tegelvoet.

 

Ik ben tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om hier maar even op te reageren, het kan inderdaad ook anders. Ik heb ook al een tijd een visiosat staan (denk 3jr) en absoluut geen problemen mee. Voorzien van 4x twin lnb en geen scheuren of wat dan ook. Staat op een tegelvoet.

 

Ik ben tevreden.

Maar zonder zijschoren betwijfel ik of de lnb's op de juiste hoogte hangen.

Je krijgt signaalverlies, en bij harde wind gaat de arm redelijk op en neer en vindt er een behoorlijke ongewenste belasting plaats. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er heel goed uit!

Maar ze zijn in jouw geval ook echt nodig, zoals je kennelijk zelf al hebt geconcludeerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er klopt wel meer niet aan de VisiosatBisat

Dat inscheuren van de schotel bij de armbevestiging is al jaren bekend. Maar wat dacht je van het

loense kijken van de lnb’s?

Omdat de brandpuntafstand van de VisiosatBisat slechts 500mm is, moeten de lnb’s dicht bij elkaar staan.

Visiosat vond het nodig om van die onbelompt dikke lnb-klemmen te maken. Om er voor te zorgen dat de koppen van de lnb’s dan toch nog op de juiste afstand staan, hebben ze de lnb’s allemaal naar binnen gezet. Iedereen die een beetje verstand van schotels heeft, weet dat een lnb naar het centrum van de schotel moet kijken. Bij Visiosat loensen de lnb’s bijna half naast de schotel. Wat een ontwerp!

Zo is dat natuurlijk niet in eerste instantie bedacht want met 3 lnb’s voor de Astra 19,2, 23,5 en Hotbird

staan wel goed gericht en valt het loensen nog wel mee. Maar het ging al fout toen ze de houder gingen maken voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2, die loenste al redelijk wat. Visiosat rook omzet toen er vraag kwam om 4 lnb’s te plaatsen, de Astra 19,2, de 23,5, de 28,2 en Hotbird. Toen is echt een gedrocht van een lnb-houder ontstaan, zie bijlage.

 

Visiosat maakt best hele mooie schotels, zeker de SMC 100, de SMC 120 en de recent op de mark gekomen SMC 150, een 150cm offsetschotel, maar de Bisat voor de ontvangst van 4 satellieten is een gedrocht en de Big Bisat geeft veel te weinig versterking.

Ik denk dat de BigBisat met deze opmerking tekort wordt gedaan. Deze geeft ruim versterking bij regen. Heb een exemplaar in gebruik met zeer goede kabels en lnb's. Perfect afgesteld en zeer hoog rendement, ook bij regen, zeker de laatste dagen en ook later deze week gegarandeerd géén beelduitval! Ik vind dat zelfs een perfect uitgerichte Multytenne nog aardig wat reserve heeft. Het is eerder een kwestie van praktijkervaring dan alleen maar rekensommetjes. 

 

Dat er schotels zijn die scheuren is natuurlijk niet goed te noemen en om het spul aan te lopen passen omdat te voorkomen is niet wenselijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de BigBisat met deze opmerking tekort wordt gedaan. Deze geeft ruim versterking bij regen. Heb een exemplaar in gebruik met zeer goede kabels en lnb's. Perfect afgesteld en zeer hoog rendement, ook bij regen, zeker de laatste dagen en ook later deze week gegarandeerd géén beelduitval! Ik vind dat zelfs een perfect uitgerichte Multytenne nog aardig wat reserve heeft. Het is eerder een kwestie van praktijkervaring dan alleen maar rekensommetjes. 

 

Dat er schotels zijn die scheuren is natuurlijk niet goed te noemen en om het spul aan te lopen passen omdat te voorkomen is niet wenselijk. 

De Bisat was ook niet gemaakt voor 4 lnb's, laat staan twin lnb's.

De BigBisat is wel gemaakt voor meerdere lnb's en kan veel meer hebben.

De mindere versterking is het gevolg van het feit, dat de schotel is gemaakt van kunststof

Daar staat weer tegenover, dat de BigBisat door zijn massa erg stabiel is. Dat kun je van een wiegende, flapperende  Triax78 of 88 niet zeggen.

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk erg tevreden met de Visiosat voorzien van 4 LNB's. Dat ding hangt hier al jaren aan de muur zonder enig probleem.

Ik zou hem eigenlijk morgen weer kopen! Hij hangt hier wel tussen een paar gevels niet al te hoog, en vangt daardoor weinig tot geen wind. Wellicht is dat de reden? 

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is ook redelijk te doen om zij schooren aan te brengen zoals ik het omschreef in mijn opening in het begin. Als je het mij vraagt ziet het er ook mooi uit. Leuke hobby ook.  ;)

 

 

 

attachicon.gifIMG_4941.JPG

 

caps....ik zie toch echt één kabelbinder die niet de optimale afstand heeft ten opzichte van de andere. Dus als je dat noch even kan korrigeren. Dan is ook Drs. IJzerbout tevreden. :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mindere versterking is het gevolg van het feit, dat de schotel is gemaakt van kunststof

 

Vreemde opmerking. Bij GSO installatie wordt meestal een cahors/visiosat SMC120 geplaatst. Die is ook van "kunststof" gemaakt. Het zal wel een goede reden zijn waarom een GSO leverancier deze SMC120 plaatst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde opmerking. Bij GSO installatie wordt meestal een cahors/visiosat SMC120 geplaatst. Die is ook van "kunststof" gemaakt. Het zal wel een goede reden zijn waarom een GSO leverancier deze SMC120 plaatst. 

Mijn opmerking was inderdaad een beetje kort-door-de-bocht.

Hij sloeg op het doorhangen/scheuren van de BiSat bij een multifeed. Dat probleem heb ik met een metalen schotel nooit gehad.

Uiteraard zal een GSO-opstelling professioneel gebeuren, en dan is cassegrain een prima reflector.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Ventura meestal een Visiosat SMC120 en als het budget wat minder is, een Triax, zie de

bijlages.

Op die plaats zouden zijschoren aan de Triax-en een goedkope en niet overbodige verbetering zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

:( 

caps....ik zie toch echt één kabelbinder die niet de optimale afstand heeft ten opzichte van de andere. Dus als je dat noch even kan korrigeren. Dan is ook Drs. IJzerbout tevreden. :sick:

 

De foto is niet van mij maar van een mede forumlid hier. Mijne lijkt er veel op alleen heb ik slechts astra1 en hotbird voorlopig.

 

Ik zal binnenkort een foto plaatsen van mijn installatie op dit moment.

Sorry Drs. IJzerbout. :(

aangepast door caps
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na lang turen meen ik ook een kabelbinder te hebben gevonden met een afwijking van een of twee mm.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Met enige belangstelling jullie gesprek gevolgd, ben wel een leek, maar via dit forum al klein beetje op de hoogte, maar ik zie toch nog geen licht in de duisternis. Ik ben momenteel in Spaje, en heb schotel, 60 op 68, met duo lnb., veel storingen echter. Geen signaal....., waarschijnlijk schotel te klein.dacht eerst te gaan voor die bisatellite, maar blijkbaar zal dat hier met die warmte een probleem zijn, tot 50 graden in de zon.kan ne mijneen goede kwalteit schotel aanraden, zodat ik hier ZEKER astra 1 en 3 goed kan ontvangen.

 

Een technieker van Grupo Peluche, raad mij een ronde parabolica aan van 80 cm dim, zonder problemen de satlieten ontvangen zei hij.

Er loopt wel maar 1 coaxkabel van het plat dak naar binnen, en het is moeilijk om er nog een bij te trekken, alles is verbouwd.

Ik zit wel beetje voor de bergen, hoger dan het dorpje, dus geen hindernissen, zo een 25 km van Torrevieja in het binnenland.

Graag goede raad aub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...