Ga naar inhoud


Hoe harddisk in netwerk van de ene box op de andere kijken ?


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik zou graag de interne harddisk van mijn VU Duo in de woonkamer

willen afspelen via mijn Dreambox 7025 in de slaapkamer.

 

alles is verbonden via een bedraad netwerk,  en ik kan beide boxen benaderen via software van bijv DCC

 

hoe krijg ik dit voor elkaar ?

 

alvast dank !

 

 

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het originele New Image (V5.10) Released  2011-07-14

dan lig je achter

Het laatste nieuwe originele New Image (V7.0) Released  2012-02-03

 

OVERIGENS:

dan is het wel belangrijk om tevens de nieuwe bootloader te flashen voor je een >upgrade doet<

How to update Vu+ DUO CFE  2012-03-23

 

in het originele kun je mounten via samba (maar allemaal manueel)

 

of bedoel je het VTI image (waar die mevrouw met haar handen voor de mond als BOOT screen opkomt?

in het VTI image kun je ook per NFS server mounten via de netwerkbrowser als op beiden de NFS server geinstalleerd is

ciao

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dr. Tonsky,

 

ik doel inderdaad op het VTI image met die vrouw met groene ogen.  Moet ik daar ook een firmware update voor doen ?

 

is 5.1.  dan wel de laatste versie,  want ik zag ergens 6.0  maar nergens een download te vinden.

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

ne  nee, dan is dat op orde,,, je sprak van een origineel image daarom ook mij opmerking.

 

via de feed van VTI de NFSserver installeren op je VU+

en een /etc/export bestandje aanmaken dan kan de dm7025 er zo aankoppelen per mount manager (ofwel via menu ofwel via webinterface <> weet niet wat er op de dreambox7025 staat als image / vandaar twee opties)

 

let wel je zult geen HD opnames kunnen afspelen die op je VU+ staan met die oude dm7025!

 

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,  de dreambox heb ik al heel lang niet meer geupdate of geflasht,  mede doordat het display stuk is.

 

er staat een enigma image op,  ik zit nu nog op de zaak maar zal straks ff kijken.

 

bedoel je met een export bestandje dat ik bestand uit >etc naar de dreambox moet kopieren in de map > etc ?

 

thanx !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ik bedoel dat je voor het juist werken van de gedeelde mappen op de VU+ via NFSserver een export bestand moet creëren. Daarin staat dan als voorbeeld:

 

/media/hdd *(rw,no_root_squash,sync)

 

daar die export eerst vastgelegd moet worden opdat de VU+ weet wie er per NFSclient naar de daarin beschreven map mag kijken en evenwel kan aankoppelen.

 

vergeet niet dat het belangrijk is dat dream en vu in dezelfde workgroup zijn opgenomen per /etc/samba/smb.conf (zie regel 8)

ciao

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

heb inmiddels de dreambox vervangen door een VU duo voor de slaapkamer boven

 

dus duo met hdd in woonkamer draaiend op VTI image (dame met groene ogen).

 

en boven een duo zonder HDD maar draaiend op PLI .

 

is dit een werkzame combinatie of kan ik beter PLI of Vti op beide boxen zetten ?

 

In de combinatie met de dreambox lukte het elk geval niet om de hdd te sharen.

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

is dit een werkzame combinatie of kan ik beter PLI of Vti op beide boxen zetten ?

 

In de combinatie met de dreambox lukte het elk geval niet om de hdd te sharen.

 

alvast dank !

tis niet daarom dat je een image de voorkeur zou moeten/hoeven geven

gaat allemaal (zelfs op de dreambox had je het voor mekaar gekregen.

 

echter als eenzelfde image er op staat op beiden, is het eenvoudiger de juiste menus en of mappen en bestanden aan te spreken.

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Tonsky,

 

dat is ook niet de reden dat ik de dreambox heb vervangen, belangrijkste was dat ik nu nog geen HD zenders kon bekijken boven.

Dus nu geheel op de VU tour.  Heb er nu al plezier van.

 

Enkel de HDD was gister na installatie werkend,  en nu krijg ik bij het kiezen van de video knop zeg maar,  ipv alle opgenomen films enkel nog mappen,  waar ik ook de HDD terug vindt maar hier staan geen films in.

 

Ditzelfde heb ik dus op de VU waar de HDD in zit,  ineens enkel nog maar mappen die ik kan kiezen .

 

De box met de hdd is die met de VTI image. 

 

begrijp het dus ff niet meer.  Maar elk geval bedankt !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik nu pas reageer,

op beide receivers is hdd niet meer zichtbaar

dan heb je inderdaad iets vreemds gedaan...

maar wat heb je gedaan?

de VU met hdd stond toch al VTI op?

de VU zonder hdd (boven) heb je VTI op gezet?

en wat daarna???

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonsky,

 

op de box met de hdd staat het vti image ,  op de nieuwe duo staat een PLI image.

 

Ik ga nu eerst beide boxen op pli of vti zetten.   De share werkte in eerste instantie wel,  maar kort erna niet meer.

 

Voorzover ik weet heb ik niets gewijzigd,  zeker geen HDD of opname instellingen.  Wel op beide boxen een update gedaan.

 

was het nou bij de pli dat je ook een nieuwe bootlader moest installeren ?

 

nogmaals dank.

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bootloader is een ander issue, die moet erop gezet worden indien je van een oud image naar EO 1.6 of 2.0 opwaardeerd

 

de share is het verkeerde woord in die samenhang, de samba/cifs mount of de NFS mount werkt niet naar behoren!

Pli en VTI gebruiken verschillende workgroups

/etc/samba/smb.conf < regel 8 workgroup=xxxxxx

als die niet identiek zijn heb je dat effekt dat je als GUEST even de mount ziet maar dat die niet duurzaam verbonden kan blijven

evenwel is het belangrijk dat je de >VU+ met hdd nu niet uit mag schakelen (altijd enkel op standby)

 

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...