Ga naar inhoud


Problemen met HD ontvangst


Patje315
Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Dsr8121
Hoi,
mijn installatie bestaat uit een multitenne en een decoder DSR8121 Merk Philips.
Ik heb via satelliet geupdate, doch sedertdien kan ik vele zenders niet meer ontvangen.
Voor mijn update ontving ik de vlaamse zenders in HD nu niet meer, ook zijn er problemen met hotbird en 23 wat kan de oorzaak zijn?mad.gif
Welke waarden moet ik ingeven in DSCq? :sick:
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de HD zenderlijst ingeladen?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Als je het mij vraagt denkt de tuner dat hij er een schotel achter heeft zitten met 1 kop op 19.2

 

Controleer de instellingen van de schotel dus goed.

Ik werk met een enigma tuner (xp1000) met multytenne en gebruik volgende instellingen

 

A-> 19.2

B-> 13.0

C-> 23.5

D-> 28.2

 

Ik weet niet hoe je dat bij de philips moet invoeren of hoe de philips deze instellingen presenteert aan je. Wellicht dat iemand anders dat hier wel weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 2 mutlitennes, maar door wijzigingen op de transponders werd de ontvangst die vroeger voldoende was om zelfs tijdens een regenbui te kijken ondermaats. Ik heb ze vervangen door 1 grotere schotel, en nu is alles terug prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Patje315

 

Volgens mij kan een Philips DSR8121 helemaal niet omgaan met een Multytenne en wel om de volgende reden:

 

Bij de meeste Philips en Pace ontvangers zit het ingebakken dat de Astra 19,2 diseqc-positie 1 heeft en Astra 23,5 diseqc-positie 2.


Bij een Multytenne heeft de Hotbird diseqc-positie 2. Dat rijmt dus niet met elkaar. Vandaar dat CanalDigitaal al jaren geleden met de uitgeklede Multytenne kwam, de TripleSat waarbij de Hotbird-lnb was weggelaten. Daardoor is de diseqc-volgorde in een TripleSat: Astra 19,2 diseqc 1 en Astra 23,5 diseqc 2 en dan gaat het wel.


Probeer maar eens met een ander satellietontvanger. Dan zal het zeker wel gaan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je handig bent kan je ook de Multitenne open schroeven en de kabeltjes op de Diseqc switch verwisselen.

 

Dat handig zijn heeft trouwens meer betrekking op het dichtschroeven. Dat dient met enige aandacht en voorzichtigheid te gebeuren in verband met de water afdichting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je die Multytenne nieuw gekocht hebt maar als je die open schroeft, dan is de garantie

beëindigd. Normaal zit er 3 Jaar garantie (2 jaar volledige garantie + 1 jaar garantie-uitbreiding bij registratie van het product bij TechniSat) op de schotel.

Is de garantie toch al voorbij, dan kun je hem openschroeven en het gelijmde voorfront voorzichtig los
maken, zie de voorrand in de bijlage.

Je zult deze dan ook weer heel goed waterdicht moeten maken door hem dicht te lijmen of te kitten.


De aansluiting van de Hotbird-lnb zul je dan op aansluiting 4 moeten zetten, Astra 23,5 op aansluiting 2 en Astra 28,2 op aansluiting 3. 

 

post-60869-0-07784300-1370693337_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij de Philips/Pace 8121 de volgorde van de diseqC aanpassen in het menu van de decoder.

En dat is ook precies wat hier moet gebeuren door Topic Starter.

 

Bij nieuwe firmware valt de decoder namelijk terug in de standaard instelling van CanalDigitaal. 

De CanalDigitaal volgorde is afwijkend van de Multytenne volgorde vandaar het probleem van TS.

Standaard is de CanalDigitaal volgorde Astra 19.2 - B Astra 23,5 - C Astra 28.2 en - D Hotbird 13.0

Topic starter heeft dus alleen deze volgorde aan te passen aan de Multytenne.

En dat is A Astra 19.2 - B Hotbird 13.0 - C Astra 23.5 en - D Astra 28.2

 

En dan is het heel gebruikelijk dat alles weer naar behoren werkt. Olleeeeeeeeee..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mij vraagt denkt de tuner dat hij er een schotel achter heeft zitten met 1 kop op 19.2

 

Controleer de instellingen van de schotel dus goed.

Ik werk met een enigma tuner (xp1000) met multytenne en gebruik volgende instellingen

 

A-> 19.2

B-> 13.0

C-> 23.5

D-> 28.2

 

Ik weet niet hoe je dat bij de philips moet invoeren of hoe de philips deze instellingen presenteert aan je. Wellicht dat iemand anders dat hier wel weet.

Na het wijzigen van de volgorde werkt alles goed bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mij vraagt denkt de tuner dat hij er een schotel achter heeft zitten met 1 kop op 19.2

 

Controleer de instellingen van de schotel dus goed.

Ik werk met een enigma tuner (xp1000) met multytenne en gebruik volgende instellingen

 

A-> 19.2

B-> 13.0

C-> 23.5

D-> 28.2

 

Ik weet niet hoe je dat bij de philips moet invoeren of hoe de philips deze instellingen presenteert aan je. Wellicht dat iemand anders dat hier wel weet.

Na het wijzigen van de volgorde werkt alles goed bedankt voor de tip. Met de multytenne heb ik absoluut geen problemen. Ik heb voor een multytenne gekozen omwille van zijn grote 45 cm, die kunnen wij min of meer aan het zicht onttrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Iedereen bedankt die me willen helpen heeft.

De juiste oplossing was:

Controleer de instellingen van de schotel dus goed.

Gebruik volgende instellingen

 

A-> 19.2

B-> 13.0

C-> 23.5

D-> 28.2

 

Mij nog steeds een vraag, hoe is dat gewijzigd alles heeft perfect gewerkt.

 

Nogmaals iedereen bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...