Ga naar inhoud


Na stroomstoring dreambox boot niet meer op.


TiviT
Ga naar oplossing Opgelost door Raphie,

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

We hebben vandaag 19-06 een stroomstoring gehad en nu blijkt dat de dreambox niet meer wil opstarten.

Hij start op met dream multimedia /flash/vmlinux.gz en dan na 20 sec. brand het rode ledje even op en gaat display en ledje uit. daarna niks meer. Ik kan nog wel flashen, dus heb 2x nieuwe firmware in geladen en alle kaberls eruit behalve stroom en hdmi maar het zelfde euvel blijft. wat kan ik nu doen?

 

Het is dus een Dreambox DM800 HD en draai openpli.

 

Grz. Ron.

*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi hoi,

 

.Hij start op met dream multimedia /flash/vmlinux.gz en dan na 20 sec. brand het rode ledje even op en gaat display en ledje uit. daarna niks meer. Ik kan nog wel flashen, dus heb 2x nieuwe firmware in geladen en alle kaberls eruit behalve stroom en hdmi maar het zelfde euvel blijft. 

 

 

Dat heeft hij al geprobeerd dus..

 

Misschien kun je nog via Dreamup/serial bad sector recovery proberen..maar geen idee of dat gevolg kan zijn van een stroomstoring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de hdd moeilijk doen (mss een opname aan de gang op ogenblik van de panne?)?

 

('t Is maar een wilde gok he) :sick:

 

-btw; heb je tweemaal dezelfde im geflashet? (ben je zeker dat het een goede is?)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

heb je er een HD inzitten,

 

haal die er anders ook eens uit.

Het kan zijn dat er nog een back-up opstaat en dan durft die ook al eens moeilijk doen.

 

Probeer anders ook eens een andere image.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb ik ook gehad met mijn DMM800HD. Ik had wel een visuele hint. Het beeldscherm fluctueerde bij het starten. Vaak is de externe voeding kapot. Bleek bij mij dus ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ik heb een externe hd en had die al afgekoppeld en daarna een paar keer opnieuw geflashed met de laatste openpli en ook de orginele firmware maar geen succes :( Ik flash dus via de ethernetpoort, dan ga ik nu wat Jerpsx zegt via Dreamup/serial bad sector recovery proberen en wat Mimisiku zegt een andere voeding proberen, ik denk sterk dat dat laatste het probleem wel eens kan zijn na die stroom storing. Maar ik heb nu geen vervangende voeding bij de hand. wordt vervolgd...

 

Grtz.

Ron.

*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

het wil ook nog wel eens de tuner zijn, haal de tunerkaart er eens uit? boot diedan wel, dan is die stuk, ik heb evt nog een nieuwe liggen

aangepast door Raphie

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Raphie,

 

Het is inderdaad de Tunerkaart, nadat ik die eruit heb gehaald boot ie gewoon door. Dus dat is het, thanks voor de tip Raphie :)  Ik ga morgen ff langs een winkel waar ze misschien een nieuwe hebben, anders neem in nog contact met je op Raphie.

 

Grtz..

Ron.

*** Sat Equipment: Dreambox DM800HD & DM7000S * LCD TV Samsung LE-32R72B * Dish 80cm on Astra19.2ºE , Hotbird13ºE , Astra23.5ºE & Astra28.2ºE ***
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak is de hete CPU. Hierdoor verlopen de waardes van enkele condensatoren op de bovenliggende tunerprint.

Probeer gelijk een fannetje in te bouwen en hou de box koel

Een 12-volt exemplaar die op 5 volt wil starten en dan lekker rustig loopt.

 

Dmv tirewrap aan binnenkant van deksel vastzetten.

 

Suc6

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...