Ga naar inhoud


Camping ervaringen in de buurt van Honfleur Normandie


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Eindelijk na vele jaren zonder echt op vakantie te zijn geweest ga ik weer eens even op vakantie. Ik ga met auto, dochter en de motor mee op een trailer. Ik wil graag camping ervaringen/aanbevelingen horen in de buurt van ongeveer Honfleur e.o. Het hoeft niet beslist aan de kust, mag ook enkele kilometers binnenlands zijn. Ik moet door omstandigheden alles low-budget doen, dus een goede camping voor een leuke prijs is zeer welkom. Ik ga 2 en derde week juli. Het mag een eenvoudige camping zijn, als het sanitair maar schoon is.

 

Tips zijn welkom !!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou je dat nou wel doen..? Er is toch een crisis?  :grin:

 

Als het low-budget moet zijn zou ik zeker niet naar Frankrijk gaan. Daar is het alles behalve goedkoop.

Probeer eens Duitsland..is ook niet ver weg en lekker goedkoop eten en drinken en geen tol wegen, benzine goedkoper dan in Frankrijk.

Bijvoorbeeld Bodensee, Schwarzwald...

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga regelmatig naar Deauville of Honfleur.

Als je van Nederland komt gewoon de autostrade Antwerpen - Kortrijk - Ieper. Via een grote expresweg kom je in Poperinge.

Vanuit Poperinge ( mag je me gerust een bezoekje brengen :) ) volg je zonder tol te betalen volgend traject ( ik volg dit altijd ).

 

Steenvoorde

Saint-Omer

Abbeville

Rouen

 

steek hier de Seine over via de Pont Gustave Flambert , op deze manier ontwijk je de Pont de Tancarville of de Pont de Normandie waar je tol moet betalen.

 

Daarna richting Bourg-Achard ( via N338 ) en in Pont-Audemer kan je kiezen richting Deauville of Honfleur.

 

Vanuit Poperinge reken je op een kleine vier uur rijden. Als ik om 8h00 vertrek uit Poperinge zit ik rond de middag reeds te genieten van mijn "fruits de mer" op een zonnig terras met zicht op de prachtige haven.

 

Is helemaal iets anders dan al die vette worsten uit Duitsland hoor Drs. Ijzerbout. :grin:

 

En die streek is heus niet duur , zijn gewoon dezelfde prijzen als aan onze kust.

 

Ik ga altijd op een familie hotelletje maar ik ken enkele vrienden die elk jaar op vakantie gaan op deze campings , en ze zijn er heel tevreden over :

 

Camping La Briquerie
Equemauville
Honfleur
Normandy

Camping Du Phare
Boulevard Charles V
Honfleur
Normandy

 

Ik hoop dat dit je wat verder helpt , een prettige vakantie. ;)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ronaldsl,we gaan er maar vanuit dat je bovenstaand over Duitsland als een grapje bedoelt ;)

 

We kunnen als Nederlanders soms een voorbeeld nemen aan onze oosterburen.

Alleen al qua weggedrag,probeer es in NL in te voegen op de snelweg

en doe hetzelfde in Duitsland. :)

 

Hier in NL zijn we flink arrogant en aso achter het stuur,uitzonderingen daargelaten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...