Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Sprietje en Ventura bedankt voor jullie input. Als ik het goed begrijp dan zijn de Alps Twin (40mm) en de Inverto Black Ultra Twin (40 mm). Met de lnb houders wordt het krap en de triax 88 cm is een ideale combinatie voor ontvangst van HB, 19.2, 23,5 en 28,5. Ik sta er wel van te kijken dat z'n kleine marge (78 cm ---> 88 cm) i.c.m. Inverto Black Ultra Twin z;n verschil kan maken. Als leek zou je zeggen, het is maar een paar cm, maar dit is dan het verschil tussen normaal signaal en optimaal signaal.

Ik weet niet wat uw budget is. Een triax schotel zal ik als laatste optie nemen. Persoonlijk heb ik goede ervaring met de maximum E-85 en de visiosat big bisat.

aangepast door Ventura

Jan1985 schrijft:

“Ik sta er wel van te kijken dat z'n kleine marge (78 cm ---> 88 cm) i.c.m. Inverto Black Ultra Twin z;n verschil kan maken.”

Dat is helemaal geen kleine marge naar dat komt door die ideote benaming van Triax.
Je zou zeggen 88 is maar 12,8% meer dan 78 als je naar de benaming van de schotel kijkt maar in werkelijkheid is de schotel helemaal geen 12,8% groter.
Een offsetschotel moet gemeten worden naar de breedte van de schotel. Een Triax 78 is 70cm breed en 78cm hoog. Een Triax 88 is echter 85cm breed en 95cm hoog. Als je kijkt hoeveel een Triax 88 werkelijk groter is dan een Triax 78, dan is het 21,4%. Dat is nogal een verschil t.o.v. die 12,8%.

Maar als je het werkelijke verschil tussen de twee schotels gaat bekijken wat betreft de versterking die ze geven, dan moet je niet naar de aanduiding of diameter kijken maar naar het oppervlak van de schotel.

Het effectieve oppervlak van een Triax 78 is 3846cm2.

Het effectieve oppervlak van een Triax 88 is 5672cm2.

Een verschil van 47%.

Deze 47% verschil vindt je ook terug in de versterkingsfactor die Triax opgeeft.

Voor een Triax 78 is dat 37,1dB, voor een Triax 88 is dat 38,8dB, een verschil van 1,7dB en dat is 47,9% meer.

aangepast door Sprietje

Verwijderd door Eduard07.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor de aanvulling. Met deze informatie kom ik verder. Ik ga me de aankomende week is de prijzen vergelijken in satellietland. Een leuk zomerklusje gaat het worden.

Geplaatst:

@Sprietje

Deze 47% verschil vindt je ook terug in de versterkingsfactor die Triax opgeeft.

Voor een Triax 78 is dat 37,1dB, voor een Triax 88 is dat 38,8dB, een verschil van 1,7dB en dat is 47,9% meer.

47,9%??? Hoe kan dat? Naar mijn bescheiden mening is 1,7dB verschil slechts 4,58221% meer.

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Geplaatst:

Het blijkt nu dat mij snr signalen veel te laag zijn. Ik ga vh weekend het dak op en mocht het probleem nog niet zijn opgelost, dan open ik een nieuw draadje anders lopen er twee verschillende draadjes door dit forum.

.....mocht het probleem nog niet zijn opgelost, dan open ik een nieuw draadje anders lopen er twee verschillende draadjes door dit forum....

Tot mijn spijt is dat al het geval! Er zijn nog steeds opvallend weinig reacties gekomen op de originele vraag v/d TS.

Laat ik de vraag concreter formuleren: is een CD triple lnb  beter dan 3 ALPs, indien beiden op een 88cm gemonteerd zijn? Waarom, waardoor?

Hoe zou je een 3 LNB van dezelfde kwaliteit als een CD triple kunnen samenstellen?

aangepast door SjongeJonge

Dan nemen we toch de triple op 78 tov  3 losse op 88cm.

Regenreserve schijn je mbv een grotere schotel te kunnen creeren.

En dan hebben we het nog geeneens over de kwaliteit van de schotel gehad, voor als je geen dure Maximum e85 of Visiosat big wilt.

Op een Triax 88 zou ik nooit geen ALPS zetten. Neem dan 3 gewone lnb's met normale koppen.

Kunt u zich nader verklaren?

De vraag is welke combi een betere signaalontvangst oplevert:

88cm + grotere lnb of

78cm + ALPS of

CD triple met 64cm

En welk (betaalbaar) merk schotel is van betere kwaliteit?

Geplaatst:

Welke schotel is goed? 

Ik heb me een aantal jaar geleden laten leiden door de schoteltests die ze in het blad "Sat und Kabel" deden...

Daar kwam toen de CityCom CCA 850 er erg goed uit...  Ik heb er toen 2 stuks van besteld (in Duitsland) en ik ben erg tevreden... maar of die nu beter zijn dan een Hirschmann of een Fuba? Ik kan niet vergelijken, want meestal is de schotel niet iets wat je zo gauw wisselt.

post-39968-0-65214100-1373461581_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen