Ga naar inhoud


Wavefield T55 uitrichten


Loek2

Aanbevolen berichten


Maar beste Loek2


Ik ga nu toch sterk twijfelen of je wel een T55 hebt.
Natuurlijk kun je de gehele schotel draaien en de rail is absoluut niet te draaien want die zit op twee draagarmen gemonteerd die een stuk uit elkaar staan.
 

Maak eens een foto van je schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik de weg volkomen kwijt... Alles wat er tot nu is geschreven is nu niet meer van toepassing?

 

Sorry las het totaal verkeerd... Krijg het bericht niet meer weg / bewerkt... mijn excuses

aangepast door Loek2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik de weg volkomen kwijt... Alles wat er tot nu is geschreven is nu niet meer van toepassing?

Huh?! Waarom zou dat niet meer van toepassing zijn?

Lijkt me dat de waardes nu ook anders zijn aangezien de achterkant anders is... Ook zie ik dat het op 90 moet instellen........

Waar zie je dat? In bericht #9, waar Ventura het voor je heeft uitgerekend, komt er een waarde uit de brekening van 100 graden. Dat klinkt veel logischer dan 90.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Loek, let wel op dat je eerst kijkt of de mast waarop de schotel staat loodrecht staat.

Wanneer deze mast scheef staat moet je een foutcorrectie toepassen bij de berekende waarden.

 

Zoals hierboven al aangegeven is het de bedoeling dat je de schotel eerst maximaal uitricht op de satelliet waarvan de LNB op het midden van de rails staat.

Daarna ga je naar die satelliet toe waarvan de LNB het verst naar het uiteinde van de rails staat en roteer je de gehele schotel voor maximaal signaal van die betreffende satelliet.

Eventueel herhaal je nu het geheel voor zowel de middelste als de uiterste satelliet.

 

Tenslotte verschuif je de LNB's een beetje op de rails voor maximaal signaal en tenslotte verdraai je de lnb's voor maximale kwaliteit.

 

Let wel op dat de kleine reflector niet verkeerd om gemonteerd is, het afwateringsgaatje moet naar beneden gericht zijn.

De LNB houders kan je ook verkeerd om op de rails zetten, even oppassen dat ze op de juiste manier op de rails staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...