Ga naar inhoud


Welke dual tuner ontvanger komt het snelst uit deep-standby?


JoeC

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een modernere vervanger voor m'n Dreambox DM800HD maar dan een dual tuner versie.  De DM800 stond gemakshalve in gewoon standby maar ik wil graag iets doen aan het enorme energieverbruik hier in huis.  Als ik de ontvanger 6.000 uur per jaar 10-15W minder kan laten verbruiken is dat snel verdiend.  Maar dan moet het opstarten vanuit deep-standby wel redelijk snel gaan....  De paar minuten van de DM800 voldoen dan echt niet.

 

Ik gebruik nu OpenPLi 2.0 met o.a. Fritzcall.  Met name Fritzcall wil ik graag blijven gebruiken.

 

Ik ben al aan t zoeken geweest maar het onderwerp lijkt niet vaak besproken te zijn.  Wie heeft een advies? 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


En de Vu+ Duo2 niet te vergeten!

 

Op alle ontvangers van Vu+ werken o.a. VTi, PLi en Black Hole.

Zie voor Vu+ Duo2 hier:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/333863-review-vu-duo%C2%B2-eerste-indruk/

http://vuplus.com/productDuo2.html

 

Laat je niet verwarren door de opstarttijd van 42 sec., anderen, behalve Solo2 van Vu+, doen het echt niet sneller.

De Vu+ Duo2 heeft 2 tuners, evt. te vervangen door 2 twin tuners.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gigablue Quad is ook een kandidaat, zelfde prestaties als de Vu+Solo2 maar in een veel realistischer price range.

Daarnaast is deze box voorzien van een LCD Display (kleur) ipv een numeriek display zoals bij de solo2.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.  Vu+ zit ik al lang naar te kijken maar hoor gemengde verhalen over de betrouwbaarheid.  Aan de andere kant: als er veel van verkocht worden zit er vast wel eens een problem geval tussen.

 

@emekli:

Volgens het OpenPLi forum draait Pli niet op de Duo2 en is het twijfelachtig of dat snel zal komen.

 

@Enzofield:

Ik zie de Gigablue niet in de OpenPLi lijst van supported ontvangers staan.  Zie wel verschillende images "gebaseerd op OpenPLi".  Gaat Fritzcall daarop draaien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, is 42 seconden (tegenwoordig) inderdaad het snelst haalbaar?  Helpt het in opstartsnelheid om een SSD in te bouwen ipv een HDD te koppelen of staat alles dat bij opstarten gebruikt wordt in flash geheugen?

 

Snelheid is belangrijk in verband met de WAF - niet snel genoeg dan niet naar deep-sleep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor zoiets gaan, niet omdat ik  die nu heb, maar omdat ik ook al eens 3 jaar een VU twintuner gehad heb.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/326730-editie-15-xtrend-et9500-enigma2-twin-tuner/

 

Goeie meest bijdetijdse software/kernel/drivers etc.

Op zich een mooie box maar:

- Leistungsaufnahme Maximal: 65W Typisch: 35W Deep-Standby: 1W

 

 

vs Solo2:

<13W (in operation, with LNB) Goldwafers.com

<12W (in operation,

without LNB)

<0.5 W (Deep-Standby-Mode) Input voltage:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Vu+ zit ik al lang naar te kijken maar hoor gemengde verhalen over de betrouwbaarheid".

 

Daar zou ik me niet te druk over maken, in NL is het een redelijk goed verkocht merk en zeker in Duitsland.

Velen die een Dreambox hebben en evt, willen/moeten vervangen, gaan over naar Vu+ vanwege betrouwbaarheid en prijs.

Dat zegt ook wel wat.

 

Maar ik laat iedereen zijn eigen keus.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli, dat is de reden dat ik nauwkeurig meelees in het vu+ forum. Vooral omdat hij in Duitsland populair is geeft wel vetrouwen...

Maar ik lees ook op duitse fora dat de beeldkwaliteit niet altijd optimaal zou zijn.... maar goed daar gaat het hier niet over.

Je moet wel wat 'knutselen' als ik dat zo lees... en de vraag is of iedereen dat wil...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Je moet wel wat 'knutselen' als ik dat zo lees..." **,

 

Knutselen?, ik doe een nieuwe "flash" bij nieuwe versie software en doe angstvallig niets aan beeldinstellingen.

Dat is ook niet nodig, ook aan de instellingen op TV wordt vaak "geknoeid", bijv. scherpte omhoog en andere zaken.

Niet alleen ik, ook anderen noemen dit géén beeld verbeteraars, deze verslechteren het meestal.

Dus, handen af, dan is het beeld goed en, natuurlijk is er verschil te zien tussen SD en HD, maar dat is ook de bedoeling.

Verder hangt het ook af van de resolutie die zenders gebruiken.

 

Bij SD is 720x576 normaal, de NPO, doorgegeven door CD, zit op 704x576 en Real Time op Hotbird, 544x576.

En ja, daar kan een ontvanger dan ook niet meer uithalen als er in zit.

Maar dat geldt voor alle merken.

 

Verder is het zo, als er wat verkeerd gaat, dan ben je meestal zelf schuld daar aan, door o.a. een foute instelling.

Bij alle nieuwe software kan het zijn dat er een "bug" in zit en daar zijn dan, zo snel mogelijk, updates voor.

Deze installeer je eenvoudig via het menu van VTi, PLi of Black Hole.

 

** Elke "Linux" ontvanger valt mee te knutselen, door bijv. plug-ins. Dat is de vrijheid die je er mee krijgt.

Een normale ontvanger heeft deze mogelijkheden niet en je zit vast aan wat de fabrikant voor jou heeft bedacht en,

dat is meestal niet veel, zie ontvangers die CD levert.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie alles op z'n receiver wilt kunnen doen behalve koffie zetten, die zet zelf geen receiver in deepsleep!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

die laat de receiver 24/7 minstens in standby.

en kom nu niet met het stroom sparen argument, want dan kun je de android ook vergeten met transcoding als de VU+ uit is.

 

allemaal een kwestie van online zijn en blijven,

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie alles op z'n receiver wilt kunnen doen behalve koffie zetten, die zet zelf geen receiver in deepsleep!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

die laat de receiver 24/7 minstens in standby.

en kom nu niet met het stroom sparen argument, want dan kun je de android ook vergeten met transcoding als de VU+ uit is.

 

allemaal een kwestie van online zijn en blijven,

Tja, klinkt wel leuk maar met bijna 8.000kWh voor 2 personen zitten we al ruim boven t gemiddelde.  Ik zou d'r graag wat af willen schaven.  Transcoding gebruik ik niet, voor audio/video staat er een HTPC die prima werkt en streaming is met 1 TV ook niet zo zinvol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...