Ga naar inhoud


Welke dual tuner ontvanger komt het snelst uit deep-standby?


JoeC

Aanbevolen berichten

Cccam rijmt, geloof ik, niet met Fritzcall.

Als ik het goed heb....

 

Als je 8000 KWh verbruikt, zou ik elders in huis even de verbruikers nalopen...

( misschien slapen met het licht uit een optie?)

 

groet,

Jan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Cccam rijmt, geloof ik, niet met Fritzcall.

Als ik het goed heb....

Waarom niet?

Draait hier prima op mijn ET9000

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, klinkt wel leuk maar met bijna 8.000kWh voor 2 personen zitten we al ruim boven t gemiddelde. 

Wiet kwekerij op zolder?

Dit verbruik staat voor ongeveer 2 gezinnen van 3 personen.

 

In jouw geval zal het niet gaan om het afschaven van een paar wattjes van de ontvanger in deep sleep...

Ben bang dat je iets groter moet gaan denken. :grin:

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joe,

 

Waarom probeer je niet eens VTi, kan ook op Dreambox.

Duitsland is al helemaal om.

Ik vind het fijn om mee te werken, zeker onder de blauwe toets van je AB, kan je veel mee doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiet kwekerij op zolder?

Dit verbruik staat voor ongeveer 2 gezinnen van 3 personen.

 

In jouw geval zal het niet gaan om het afschaven van een paar wattjes van de ontvanger in deep sleep...

Ben bang dat je iets groter moet gaan denken. :grin:

Die paar watt geven 8,7 kWh per stuk per jaar, voor 25 watt het hele jaar aan is dat 219 kWh.  Da's 6% van het jaarverbruik van een gemiddeld gezin.  Ook kost het ongeveer € 40,- per jaar.

Als de Xtrend inderdaad op 35W uitkomt komt er 87kWh per jaar bij.  Besparen bestaat vaak uit veel kleine deeltjes en als er dan toch een nieuwe box moet komen, waarom dan niet een zuinige?  Overige besparingen zijn ook al onder handen maar dat heft niets met sat te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.  Vu+ zit ik al lang naar te kijken maar hoor gemengde verhalen over de betrouwbaarheid.  Aan de andere kant: als er veel van verkocht worden zit er vast wel eens een problem geval tussen.

 

@emekli:

Volgens het OpenPLi forum draait Pli niet op de Duo2 en is het twijfelachtig of dat snel zal komen.

 

@Enzofield:

Ik zie de Gigablue niet in de OpenPLi lijst van supported ontvangers staan.  Zie wel verschillende images "gebaseerd op OpenPLi".  Gaat Fritzcall daarop draaien? 

OpenPLI is voor mij niet heilig, die zijn de laatste tijd ook niet geweldig stabiel meer.

Alle andere image bouwers OpenSif/OpenVix/OpenATV/HDFreaks werken allemaal met de OE-Alliance, die mannen zetten de laatste tijd een dijk van een image neer.

De compatibiliteit van de plugins is gewoon veel beter, zoals gezegd alleen maar goede dingen.

Fritzcall draait er zonder problemen op, ik gebruik die namelijk zelf ook.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Állemaal gebaseerd op Openpli.

PLI niet zo stabiel meer? En Waar draai jij PLI op dan?

Want ik heb er geen enkel probleem mee op al de  boxen die ik doe

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JoeC:

 

Absurd hoeveel stroom jullie verbruiken met slechts 2 personen. Als dat echt waar is heb je een flink probleem.

 

Ik zou eerst de meter laten ijken(!)

 

Verder is het flauwekul om kleine apparaatjes in de 20 tot 50watt range te laten vervangen door anderen die nipt minder opslokken.

Je moet niet vergeten dat je voor de aanschaf eerst moet investeren... en reken maar uit over hoeveel jaar je dat terugverdient hebt (!)

 

Maar we snappen natuurlijk allemaal dat jij als schotelliefhebber deze "energie bezuiniging" met bijbehorende WAF graag als drogreden misbruikt om je apparatuur te updaten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 000 KWh is relatief veel voor NL... maar als je electrisch verwarmt (lucht-lucht warmtepomp, directe electrische verwarming nog meer, en als je je water electrisch verwarmt loopt het ook aardig op) en koelt in de zomermaanden, dan loopt het wel aardig op.

Ik verbruik het meeste stroom in de zomer, omdat dan de airco erg vaak aanstaat... bedenk dat je in Zweden meestal wel tussen de 20 000 en 30 000 KWh stroom gebruikt....  in die vergelijking is 8 000 KWh niets ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol:

 

Tja, veel kleintjes maken 1 grote en ik (wij) houden en van gadgets en van luxe.  Maar ook de manier waarop sommige installaties werken vergt heel veel.  Ik zou ja een paar duizend kW kunnen noemen die de komende tijd ook verminderd moeten worden maar da's een investering die ruim boven een nieuwe ontvanger uitgaat.  Overigens, door wat minder (andere) hobby activiteiten hebben we al een 1500 kWh bespaard ;-)  Sommige dingen vreten nou eenmaal stroom.. 

 

@Sverige:

Eens, we hebben een tijdje aan de andere kant van t grote water gewoond en zijn gewend geraakt aan alles elektrisch (en nog veel meer).  Elektra kostte daar een schijntje en isolatie nog nooit van gehoord.  Maar centrale airco is dan heerlijk. 

 

OT: Als iemand nog dimbare LED lampen (60W equivalent) weet in maatje R80 dan valt daar ook nog veel te halen.  Inbouwspots in betonnen plafond.  Heb nog geen vervangende spots gevonden die in het zelfde gat  passen en al helemaal geen dimbare R80 spots.....

 

Maar t onderwerp begint af te dwalen dus terug naar het onderwerp: Besparen door een box te nemen die zeer snel kan opstarten tikt al lekker door en @theparasol: ja, t'is meteen een mooie upgrade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg zonnepanelen!

 

Stroom wordt hier alleen maar duurder.

We hebben alles al op led niveau en dat scheelt al echt een heel stuk.

Airco: lekker hoor maar wel slurp slurp... dan maar de deuren tegen elkaar los.

Tuinverlichting: alles op solar.

Afwassen doen we met de hand

Droger alleen als het echt niet anders kan en de wasmachine draait never nooit niet voor 1 overhemdje.

Maar goed... luxe kost nu eenmaal geld, ik vrees dat panelen op het dak de enige optie is om de kosten op termijn driest onderuit te brengen zonder in te boeten aan luxe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwassen met de hand is duurder dan met de machine... staat in de handleiding van mijn Asko, en ik heb het ook eens nagerekend en gecontroleerd. is echt zo!  Overigens als het niet zo was, zou ik nog niet met de hand afwassen ;)  De wasdroger wordt altijd gebruikt voor alles wat er in kan! Geen lijn buiten in het vervuilde nederland. Dat kan hier echt niet... bovendien droogt het hier ontzettend slecht, dus dat heeft geen zin.

Er wordt wel voor dit soort dingten alleen gebruikt gemaakt van het lage stroom tarief door slim plannen en startuitstel bij de vaatwasser... maar door overheidsmatergelen als energoebelasting, scheelt dat ook maar een schijntje... maar goed, het levert mij tussen de 60 en 90 euro per jaar op.

 

Stroom in Zweden is ook echt veel goedkoper in Zweden dan hier... vreselijk duur is het hier per KWh :tired:

 

Of je nu met LED veel spaart tegenover spaarlampen, denk ik niet... Ik gebruik relatief veel licht, en heb daarom al heel erg lang spaarlampen in huis... en als ik zo kijk en reken bespaar je momenteel nog niet echt veel door deze door LED te gaan vervangen.

 

Om je winst uit een sat receiver te halen, denk ik niet dat gaat lukken ;) maar ik begrijp de onderliggende reden... haha...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JoeC

 

Volgens mij maak jij een rekenfout. Stel dat je 15 watt bespaart dan levert dat jou iets van 22 euries per jaar op. Maar volgens de specs van Dream media gebruikt die box minder dan 13 watt. Dus kan je beter je centen in je zak houden.

 

Wij zitten op 6000 kwh, ook redelijk boven het gemiddelde. Dat wordt vooral veroorzaakt door eletrische vloerverwarming in de badkamer. Jij moet dus ook éénn of meer energievreters in huis hebben. Daar moet je het zoeken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...