Ga naar inhoud

ontvangstprobleempje op de camping

bluefoxamazone

Aanbevolen berichten

Hallo,

Reeds enkele jaren kijk ik op mijn oud rebox ontvanger(geen hd), een single lnb en een kleine campingschotel naar de vlaamse zenders tijdens onze vakantie. Ik regel het systeem af op bvn en hadnooit enig probleem.

Dit jaar snap ik er niks van. Ik regel af op bvn op 19.2 en krijg 80% signaal en 90% kwaliteit. Ik veronderstel dus dat het schoteltje juist staat. Ik krijg echter op de vlaamse zenders geen signaal. Bvn en de nederlandse zenders knallen hier wel binnen. Al een fabrieksupdate gedaan en het kaartje opnieuw geactiveerd. Geen resultaat... ikvrees dat ik iets gemist heb betreffende wijzigingen of zo. Wie kan me weer op weg helpen?

Groeten uit frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het zijn SD zenders, maar je hebt een HD ontvanger nodig om ze nog te kunnen ontvangen"

ik vond oa.dit zinnetje... als dit klopt ben ik klaar... mijn ontvanger is geen hd ontvanger... is dit dus de oorzaak?

Wat een gedoe eigenlijk... volgens mij is tvv zijn eigen ruiten aan het ingooien. Voor jan modaal wordt dit allemaal veel te moeilijk.

Bedankt alvast voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Je hebt een ontvanger nodig voor de uitzend norm DVB-S2.

HD ontvangers beschikken over zo'n tuner, SD ontvangers niet.

Oude ontvangers geven ooit geen beeld meer, omdat er geen zenders meer zijn voor die ontvangers.

Analoge uitzendingen zijn op de satelliet ook ondertussen allemaal verdwenen.

Door de nieuwe uitzend technieken kunnen en meer zenders doorgegeven worden, iets wat je ook bij de kabel tegenkomt.

HD ontvangers zijn te koop voor onder de 100 Euro, daarmee kan je voorlopig weer een paar jaar kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het zijn SD zenders, maar je hebt een HD ontvanger nodig om ze nog te kunnen ontvangen"

ik vond oa.dit zinnetje... als dit klopt ben ik klaar... mijn ontvanger is geen hd ontvanger... is dit dus de oorzaak?

Wat een gedoe eigenlijk... volgens mij is tvv zijn eigen ruiten aan het ingooien. Voor jan modaal wordt dit allemaal veel te moeilijk.

Bedankt alvast voor de reactie!

Als het goed is heb je verschillende aanbiedingen in de brievenbus gekregen om jouw oude ontvanger gratis om te ruilen voor een HD exemplaar.

Je kan best zo snel mogelijk contact opnemen met de klantendienst en vragen wat ze nog kunnen regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, tijdens deze vakantie zal het dus behelpen worden met bvn...

Van harte bedankt voor het klare antwoord! Was alles maar zo duidelijk bij tvv...

Toevallig geen aanbeveling voor een hd decodertje met beperkte afmetingen waar ik zo een tvv kaartje kan inschuiven? Ik ben in die dingen niet écht thuis.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amiko SHD-8140 FULL HD

Amiko Mini HD

SAB SKY 4800 mini

Allen rond de € 80 - 90

Of de linux ontvanger:  Maxdigital XP1000 HD Linux  rond de € 160

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen