Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag heb ik plots geen ontvangst meer op de zenders VIER, VIJF, 2be, Ketnet op 12 en het informatiekanaal. Is er nog iemand met dit probleem? Of moet ik het bij mijn installatie zoeken?

 

Ik heb al even geprobeerd de uitrichting van de schotelantenne bij te stellen (Satman 45 met Multytenne Triple Sat Twin LNB), maar verlies er alleen maar de overige zenders door. Ik krijg het zo op het eerste gezicht niet zo afgesteld dat deze zenders weer terug verschijnen.

 

PS: tot op heden ging alles goed, alleen kon ik overdag ook BBC3 en BBC4 niet ontvangen. 's Avonds werden deze zenders plots wel beschikbaar. Misschien ook een indicatie dat het beter moet worden uitgericht? Ik krijg het echter niet beter dan dat het nu staat ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er is vorige nacht een nieuwe zenderlijst uitgekomen.

ff binnenhalen

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat lost het probleem ook niet op.

 

De decoder (zo'n M7 HD Recorder van TV VLAANDEREN) staat ingesteld om automatisch de nieuwe zenderlijst in te laden en ik denk dat hij dat al gedaan had. Ik heb hem voor alle zekerheid nog eens de zenders laten inladen, maar dus zonder resultaat. Nog steeds geen beeld op de genoemde zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de hd zenderlijst binnen gehaald?

Misschien nogmaals laden durft wel eens moeilijk doen

 

Grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

de transponder van tv vlaanderen is omgezet van Qpsk naar 8psk

12722 h 3/4 22000 8 psk dvbs-2

even veranderen  in je ontvanger

 

de zenders BBC 3 en BBC 4 zenden alleen avonds/nachts uit  (vanaf 20.00 uur)

overdag  zijn op de zelfde plek (met andere pids) CBBC en CBIES te ontvangen

 

overdag geen beeld op bbc 3 en 4 en avonds/nachts geen beeld op de kinderzenders van de bbc

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren zenderlijst opnieuw ingeladen.

De SD kanalen (een, canvas, ...) hebben zeer slechte kwaliteit : beeld staat regelmatig stil en veel blokjes.

de HD kanalen (een en canvas) zijn ok, maar op VTM geen signaal.

 

Signaal sterkte (multitenne/homecast) op astra1 geeft 91% en kwaliteit 99%, dus ik schotel zou goed moeten afgesteld zijn.

 

enige idee waaraan slechte kwaliteit voor SD zenders ligt, of waarom geen beeld op VTM HD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LucTemmerman
 

Een Homcast heeft een waardeloze signaalsterkte en signaalkwaliteits aanduiding. Deze geeft bijna altijd 100% aan.

Als jij met de Homecast je schotel af wilt stellen, dan moet je eerst een vochtige zeem over de lnb heen hangen zodat de percentages een eind omlaag gaan. Dan pas kun je de optimale afstelling van je schotel goed uitlezen.

 

En lees over de signaalverandering door de omzetting naar 8PSK ook even op dit draadje: http://www.sat4all.com/forums/topic/332100-12722-h-zwakker-na-omzetting/?do=findComment&comment=2149715

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD en Canvas HD zijn ok, VTM HD geen signaal. (allen astra3) (tvvlanderen keuze 1-2 en 3 volgens HD lijst)

als ik kijk op VTM (SD = 102) dan ik heb ik slecht beeld. (evenals Een en Canvase in SD 100-101)

op Vier, VijfTv, 2BE, info kanaal ook slecht beeld (nrs 4-5-6-10)

 

Ned1-2-3  is goed beeld (SD, want ik heb basic-light abonnement, Nr 11-112-113, astra1)

 

op 14 (BVN) was signaal kwaliteit voordien meer dan 90%, nu is dat teruggevallen tot 50 a 60 %

 

Ik heb ook schotel opnieuw gericht, maar signaal wordt niet beter

 

Voor 2 april had ik overal goed beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag eens een heractivatie van je kaart aan(kan je online doen)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

hoe is de ontvangst van de Duitse zenders?

 

Volgens mij heb je slechte ontvangst op Astra 19 oost.

 

Je kan je LNB eens wat verdraaien in je houder.

Als dat niet helpt en je krijgt geen beter signaal, dan zou ik de LNB vervangen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag schotel Visiosat met 4 LNB's zowel voor Astra 19.2 en 23.5 compleet uitgeregeld, maar nochsteeds geen signaal op de SD zenders op 19.2 12722 : een, canvas , VTM,Vier, 2BE en Vijf.

Zowel manueel instellen en zoeken als automatische zoeken geen resultaat. Alle andere zender worden wel gevonden.

Voor de goede orde : Vier, 2BE en Vijf zitten gelukkig ook nog op de Astra op 23.5 op 12129 V 27500 2/3 , en deze worden WEL gevonden met 11.50dB signaal.

Meer signaal is er niet uit te krijgen, dus ik zit nu ook vast en kan enkel HD kijken op één, Canvas en VTM.

Nog ideen ?

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb op Astra 1 12722 beeld op zowel EEn als Canvas.

Dit met de Canaldigitaal fastscan (HD) zenderlijst.

Signaal sterkte is ook niet afwijkend van andere transponders.

 

Ik ben bang dat je verder zult moeten zoeken naar een reden waarom je geen beeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...