Ga naar inhoud


Nieuwe optie in oscam


Aanbevolen berichten

Sinds oscam 8781 is er lb_whitelist_services. (Nouja was er al eerder maar nu in de webif.)

 

Daarmee kan je sids aangeven welke nooit in de not found van lb van de reader mogen belanden.

Je maakt eerst een service aan, of hebt die al aangemaakt. Bij de reader vink je vervolgens via de webif aan welke services jij nooit geblokkeerd(not found) wil hebben.

 

Bij mij sprong nog wel eens een sport1 zender naar not found. Service met alle sport1 sids gemaakt, en bij de reader aangevinkt. Probleem opgelost. Kan ook handig zijn als je een kaart 4 vaste sids hebt ingevuld ;).

 

Aangezien niet iedereen de timeline dagelijks volgt van oscam plaats ik deze tip/update maar even hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maw, heb je services staan op je kaart voor het pakket waarop je bent geabonneerd, kun/moet je dit ook aanvinken bij de lb_whitelist_services ?

 

Hadden de OscamDevs beter kunnen samenvoegen met de normale services, dus services op je kaart gelijktijdig laten gelden voor de lb_whitelist_services !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw, heb je services staan op je kaart voor het pakket waarop je bent geabonneerd, kun/moet je dit ook aanvinken bij de lb_whitelist_services ?

 

Hadden de OscamDevs beter kunnen samenvoegen met de normale services, dus services op je kaart gelijktijdig laten gelden voor de lb_whitelist_services !!!!

 

Dit is aangepast in v8782

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is aangepast in v8782

nee nog steeds zelfde maar nu staan ze naast elkaar in de webif.

 

 

Maw, heb je services staan op je kaart voor het pakket waarop je bent geabonneerd, kun/moet je dit ook aanvinken bij de lb_whitelist_services ?

 

Hadden de OscamDevs beter kunnen samenvoegen met de normale services, dus services op je kaart gelijktijdig laten gelden voor de lb_whitelist_services !!!!

Je hoeft het niet aantevinken. Normale services? je gebruikt de zelfde service lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, omdat je dezelfde services (srvids) gebruikt kunnen ze toch bij gebruik in je readersettings toch ook gelden voor de lb_whitelist_services ! Waarom toch weer een aparte (extra) regel hiervoor gebruiken ?

 

Hoe ziet er die regel uit bij jou ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik geen services voor mijn kaart, ik heb chids ingevuld. Dan komt voor dat soms een zender in not found beland. Die zenders waar dat voorkomt heb ik in een service ingevuld. En die blijven nu open.

 

[sport1]
caid                          = 0604
provid                        = 000000
srvid                         = 2AFB,2AFC,2AFD,2AFE,3A9A,5209,00F6

oscam.services

 

 

 

 

[reader]
...
lb_whitelist_services         = sport1,basis
... 

oscam.server

 

 

 

Maar het is niet gekoppeld omdat er van situaties/kaarten zijn waar dit niet handig is.

Daarnaast las ik net dat je ook een service met alleen een caid en/of provid kan invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met versie 8782 op zenders hbo zaptijden van 3 minuuten, had elke optie geprobeerd, met zonder services, met zonder lb whitelist services, kreeg alleen maar not found melding, en na 3 minuuten werden de zenders eens gepakt

Ben weer ff terug gegaan naar vorige oscam versie

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik geen services voor mijn kaart, ik heb chids ingevuld. Dan komt voor dat soms een zender in not found beland. Die zenders waar dat voorkomt heb ik in een service ingevuld. En die blijven nu open.

 

[sport1]
caid                          = 0604
provid                        = 000000
srvid                         = 2AFB,2AFC,2AFD,2AFE,3A9A,5209,00F6

oscam.services

 

 

 

 

[reader]
...
lb_whitelist_services         = sport1,basis
... 

oscam.server

 

 

 

Maar het is niet gekoppeld omdat er van situaties/kaarten zijn waar dit niet handig is.

Daarnaast las ik net dat je ook een service met alleen een caid en/of provid kan invullen.

Gaat het updaten van de kaarten bij jou met services aangevinkt bij je readers?

Ik krijg er niks heen, vink ik geen services aan dan worden er wel updates heen gestuurd.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels begrepen (en ondervonden) dat lb_whitelist_services enkel werkt bij (local) cardreader(s) en niet bij proxie-readers !

Ik heb hem ingesteld bij een cccam verbinding en ook daar werkt het uitstekend.

 

 

Gaat het updaten van de kaarten bij jou met services aangevinkt bij je readers?

Ik krijg er niks heen, vink ik geen services aan dan worden er wel updates heen gestuurd.

Ik heb geen services aangevinkt, alleen onder lb_whitelist_services heb ik services aangevinkt welke ik op de kaart heb,om te voorkomen dat die ooit not found krijg.

Ik gebruik wel chids bij de ziggo kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even terug gegaan naar oscam versie 8129, daar werkt alles in zoals ik het wil op mijn cd kaarten met vaste sids via services, probeer morgen nog wel eens een verse oscam, om te kijken wat die doet, die van vandaag werkte even, maar na een tijdje not found meldingen, schakelde de reader even uit in oscam en weer aan, ging het weer even goed

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even terug gegaan naar oscam versie 8129, daar werkt alles in zoals ik het wil op mijn cd kaarten met vaste sids via services, probeer morgen nog wel eens een verse oscam, om te kijken wat die doet, die van vandaag werkte even, maar na een tijdje not found meldingen, schakelde de reader even uit in oscam en weer aan, ging het weer even goed

Ik denk eerder dat je (ook) de nieuwe rubriek [cache] in Oscam.conf niet gebruikt, derhalve zul je wel vaker not found meldingen krijgen dan je lief is indien je werkt met de laatste revisies van Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, ik gebruik de cache wel, want heb 2 oscams op 1 pc draaien, puur voor de cache, nu nog, alleen is de cache niet zo uitgebreid, en nu heb ik geen not found meldingen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...