Ga naar inhoud


Deuk in schotel


atcowa

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn schotel binnen gekregen maar ik zie bij het uitpakken dat de schotel een deuk(je) heeft met de bolling naar de binnenkant van de schotel toe en dan iets uit het midden als je in de schotel kijkt naar links.

Hoe erg is dit en kan het de ontvangst beïnvloeden. Het betreft een Telestar Profirapid 85 zoals die hier op dit board ook is omschreven in de (p)review.

De Lnb's worden de Inverto Black Ultra twin (3stuks) en een Alps twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


denk het niet daar je lnb's zo gericht zijn op je schotel dat  ze ong 40 gr van onderen het signaal vangen en je deuk zit ong het midden lins dus volgens mij heeft het geen invloed erop

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heeft dit invloed, de vraag is alleen in welke mate.
Maar als je een nieuwe schotel besteld mag ik aannemen dat die in onberispelijke staat bij je aan hoort te komen of niet?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja atcowa


Het deukje op zich zal niet  zo veel problemen opleveren. Als je het oppervlak van het deukje vergelijkt met het totale schoteloppervlak, dan is dat waarschijnlijk maar een fractie van 1 procent. Nu is het wel zo dat vooral het midden van de schotel verreweg het meeste signaal verzorgt, veel meer dan bijv. aan de buitenrand maar toch denk ik niet dat het ernstig is.
 

Wat wel heel erg is bij een schotel is als deze getorst is. Ik bedoel dan dat je de schotel aan de onderzijde links en rechts stevig vasthoudt en dat je de bovenzijde met twee handen gaat in een andere stand gaat buigen.

In dat geval zie je geen enkele beschadiging aan de schotel maar toch is die totaal onbruikbaar. Of de schotel tijdens het transport dusdanig in de verdrukking heeft gezeten dat hij getorst is, kun je controleren door hem op een mooie vlakke vloer of tafel te leggen. De buitenrand moet overal zuiver aanliggen.

 

De mogelijkheid van torsen is ook de reden dat de meeste satellietshops geen grote schotels verzenden. Die zijn alleen af te halen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de foto's van voor en achterkant. Natuurlijk verwacht je een onbeschadigde schotel maar de handelaar heeft beloofd als ik wil om later(alleen) de schotel te vervangen zodat ik hem vandaag kan installeren/ophangen, maar heeft op dit moment geen donkergrijze op voorraad dat duurt zo'n 1-2 weken. Ook wil hij mij als ik besluit de schotel toch te houden een financiële tegemoetkoming want deze vind ook dat ik recht heb op een onbeschadigde schotel, dus over deze handelaar niets dan lof! Maar ikzelf vind dat allemaal weer een hoop gedoe, maar jammer is het wel.

post-33237-15108_thumb.jpg

post-33237-53_thumb.jpg

aangepast door atcowa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja atcowa, fraai is het niet en dat wil je toch eigenlijk niet bij een nieuwe schotel die toch al niet goedkoop is.


Maar hoe kan die schotel nu beschadigd zijn? Dan moet de doos toch ook beschadigd zijn. Is dat niet zo, dan kan het toch bijna geen transportschade zijn? Dan moet de schotel al beschadigd zijn ingepakt. Misschien een deuk opgelopen tijdens het bijvoegen van de multifeedrail in de doos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste atcowa


Je hebt dit keer geluk dat de winkelier de schotel om wil ruilen maar stel nu dat hij dat niet had willen doen? Dan had jij met een probleem gezeten.
In feite moet je een beschadigde verpakking niet accepteren en aan de bezorger vragen of je de doos mag openen om te kijken of de inhoud niet beschadigd is. Als hij dat weigert, laat hem dan de spullen maar weer mee terug nemen.

Vooral schotels zijn erg kwetsbaar en die moet je goed nakijken bij aflevering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor webshops zonder grote afnamecontracten gelden volgende mogelijkheden:

 

Bij TNT / PostNL: Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm

Dat gaat dus alvast niet met deze schotel.

 

Bij DHL : Maximale formaat: 80 x 40, 60ltr en 10Kg  - helaas...

 

Bij GLS : Langste x kortste zijde max. 150cm en 32kg - dat is dus wel haalbaar.

 

Maar we dwalen af. Zoals atcowa schrijft wordt zijn beschadigde schotel omgeruild en is het probleem opgelost.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je gaan uitdeuken en kans maken de verflaag te beschadigen als de handelaar vervanging heeft toe gezegd?

Niets zelf aan doen en gewoon een nieuwe laten opsturen is het beste wat gedaan kan worden.

dan zou ik inderdaad geen moeite doen en gewoon netjes terug sturen en dan wordt het netjes geregeld.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M_Z


Je schrijft nu wel we dwalen af want de schotel wordt omgeruild maar dat zal lang niet altijd gebeuren.
 

Omdat mensen op dit forum natuurlijk wel vaker schotels laten opsturen, is het zeker wel van belang te weten hoe te handelen als de bezorger met een beschadigde doos aan de deur staat.

Klakkeloos accepteren met het risico op een beschadigde en misschien wel onbruikbare schotel waarbij de afzender zegt dat hij hem onbeschadigd hebben opgestuurd dus dat het niet hun fout is.


Heb je het recht om bij aflevering bij een beschadigde verpakking te controleren of de inhoud onbeschadigd is? Zoniet dan zou ik het pakket niet aannemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...