Ga naar inhoud


Plaatsen Triple LNB op Triax 78


Peter38

Aanbevolen berichten

Voordat Google bekend werd, gebruikten heel veel mensen Startpagina als zoekmachine. Die heeft een andere indeling van zoeken. Daar staat het meer gecatagoriseerd. Wil je veel zoeken op satellietgebied, dan moet je gaan naar satelliet startpagina.

Daar vindt je ook de pagina’s waar jij om vroeg onder het kopje “Satelliet frequenties”.

 

Dank je, ik zie het nu. Ik had echter verwacht dat dit forum zoiets ook zou hebben, want het meeste gaat hier over satelliet ontvangst.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 6 jaren later...

Draai dan wel mee vanaf t begin analoog, doch n 78 triax met n triple lnb is een fluitje van n cent, mijn ervaring. ik heb geen verstand van skew of dat soort dingen , gebruik n dreambox 8000 en op mn foon DM satfinder, kan dan constant signaal op foon zien met of zonder piepjes, werkt perfect alle 3 signalen rond de 80 % met regen, de lnb in het midden gemonteerd, (23.5 ), die uitgericht , rest was bekant goed. wil alles er weer afhalen en 4 lnb's op rails monteren , ben benieuwd hoe dit zal gaan , word vervolgd

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms verbaasd het me dat mensen sukkelen met afregelen van hun lnb's of triple lnb.

Wat betreft het afregelen van de skew voor de triple lnb, het volstaat toch om de schotel eerst goed uit te richten op Astra 23.5, dit is de basis.

Vervolgens de lnb gaan kantelen tot het signaal op Astra 28.2 maximaal binnen komt, automatisch staat Astra 19.2 dan ook goed.

Hetzelfde principe gaat op voor een schotel met lnb's op een rail, de lnb die daarop het verste staat is degene waarmee heel precies de hellingshoek van de rail kan gevonden worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mebo870 zei:

het volstaat toch om de schotel eerst goed uit te richten op Astra 23.5, dit is de basis.

 

Dat is inderdaad een heel aardige basis.

Maar er zijn twee factoren, waar je dan geen rekening mee houdt:

1. De optimale elevatie van de schotel voor ontvangst van 28 en 19 oost, ligt ietsje lager dan die voor 23oost.

2. Het verschil tussen 28.2 oost en 28.5 oost is ook merkbaar, en er dient dus een optimale azimuth gevonden te worden voor 19 oost en de beide 28 oosts.

 

Ergens op dit forum heb ik een stapsgewijze aanpak beschreven, om dit optimum voor de triple LNB te vinden.

De 23oost komt op de triax 78 hard genoeg binnen; als je voor de andere satellieten het optimale compromis gevonden hebt, staat ook de 23oost goed genoeg.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...