Ga naar inhoud


Geen snelkoppelingen op mijn Taakbalk.


Loui (K)
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Ik heb weer wat vreemds, de laatste keer was er elke keer een probleem met Sat4all site, maar dat bleek aan Windows 8 te liggen. Nu weer zo iets Zet ik vanmorgen Windows 8 weer nieuw op mijn laptop altijd de zelfde installatie dvd. Alles gelukt zonder problemen dacht ik maar nu lukt het me niet om snelkoppeling aan mijn taakbalk  toe te voegen. klik ik b.v.b op Windows live Mail met de rechtermuis dan zie ik daar "Aan de taakbalk vastmaken". Maar er gebeurd niks dus geen snelkoppeling op mijn taakbalk.

Rara hoe kan dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt onzin...  Dat de interface niet iedereen bekoort kan ik inkomen. Het is een (te) grote verandering in 1 keer. Hier zijn simpele oplossingen voor om weer een "oude" interface te krijgen.

 

Technisch gezien is het een hele vooruitgang hoewel niet alles beter is geworden en dan denk ik bijvoorbeeld aan het beheer van draadloze netwerken. Trouwens het probleem met de sat4all site lag aan IE 10 niet aan Win 8 zelf.

 

Weer ontopic:  Je kunt ook icoontjes naar de taakbalk slepen werkt dat wel?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet bij mij precies hetzelfde. Pin to taskbar werkt niet, maar slepen is geen probleem (je moet wel lock taskbar uitzetten).

 

Overigens kun je sommige bestanden en bestands types gewoon niet toevoegen aan de startbalk zijn snelmenu.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn mening is dat win7 beter dan win8 is hoor iedereen klagen

 

Da's echt aperte onzin. Ik hoor ook veel mensen roepen dat apples nooit stuk gaan en het gewoon altijd doen :)

 

Windows 8 is zoals winwiz al zei een hele goeie stap voorwaarts. Dat met die tegeltjes had niet gehoeven van mij.

 

wat ik meestal doe in win8 is de applicatie starten en dan rechtsklikken en pinnen en klaar. Dat zou moeten werken mits je je taakbalk niet gelockt heb.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh, volgens mij is dat de 'quick launch'.

 

geen idee, in Win7 is het gewoon 'pin to taskbar' en dan staat er een icoon bij... Slepen werkt ook.

In Win8 wordt het wel vaker gemeld dat er dergelijk probleem is -> cfr google met 'windows 8 pin to taskbar not working' als zoekopdracht; geen idee of er iemand al achter is hoe het opgelost kan worden...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. De quick launch kon je uitzetten (vroeger).

 

Als die uitstaat dan kan ik mij voorstellen dat icoontjes er naar toe slepen niet werkt.

 

Dat 'pin to taskbar' werkt bij mij ook niet. Maar ik kan ze er wel naar toe slepen zonder problemen.

 

Ik zal vannacht eens zoeken of je het op de e.o.a. manier kan uitzetten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hier de oplossing

 

Start Windows verkenner, klik in de werkbalk op Beeld en zet een vinkje voor “Verborgen items”, hierdoor worden ook de bestanden en mappen die normaal gesproken verborgen zijn weergegeven.

verborgen_bestanden_weergeven.png

Klik met rechts op een leeg stukje van de taakbalk en kies voor “Nieuwe werkbalk...”

nieuwe_werkbalk.png

Navigeer in het venster dat nu geopend wordt naar

“Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch”

en klik op Map selecteren, natuurlijk vul je in plaats van gebruikersnaam je eigen accountnaam in.

map_selecteren.png

Klik nogmaals met rechts op een leeg stukje van de taakbalk en haal het vinkje voor Taakbalk vergrendelen weg.

taakbalk_ontgrendelen.png

Je kunt de nieuw aangemaakte werkbalk nu met de scheidingsbalkjes helemaal naar links slepen. Als het goed is wisselt de werkbalk nu van plaats met de aanwezige systeembalk waar de geopende programma’s worden weergegeven.

werkbalk_slepen.png

Finishing touch

Klik met rechts op een leeg stukje van de zojuist gemaakte werkbalk en haal het vinkje voor “Tekst weergeven” en “Titel weergeven” weg.

tekst_weergeven.png

Vergrendel tot slot de werkbalk weer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vaak online geweest en niet even aangeven of het weer werkt of juist niet.......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...