Ga naar inhoud


CanalDigitaal heeft nieuwe pakket


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik vind dat Digitenne (SD signaal in het bijzonder 568 x 720 pixels) niet meer thuishoort op een forse flatscreen. Pixels worden zo uitgerekt dat er niet meer fatsoenlijk naar te kijken valt! Begrijpelijk dat die oeroude standaard een hoog 'normaal' en 'gewennings' gevoel heeft bij de mensen, maar ik zou het verstand laten zegevieren. Of SD met een klein scherm. Of HD met een groot scherm. Maar niet van die kunstgrepen. Je koopt toch ook geen Ferrari Testarossa om in de stad je 50km te rijden? Of een 18 wieler om je dagelijkse boodschappen te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

of een ferrari met een fiat 500 motor :)

 

Maar tegenwoordig kunnen de moderne tv's het SD signaal zo goed opblazen dat

je geen verschil ziet tussen SD en HD dit heeft te maken met

 

a.je zit niet met je neus tegen de tv tv te kijken ,je kiest de kijkafstand zo dat

je het gehele beeld kan zien zonder je ogen te bewegen ,dus zie je de onscherpte niet.

 

b.Onze hersenen zijn zo slim dat die het signaal zo omwerkt dat je bij een slecht beeld

toch een goed beeld waarneemt ,dacht dat onze hersenen maar 10% van de beeld info binnen

krijgt wat het oog zien die andere 90%  wordt gereconstrueerd in de hersenen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag natuurlijk niet voor anderen spreken, maar zelfs op mijn leeftijd zie ik nog steeds heel goed het beeldverschil tussen HD en Digitenne (SD). Ik zit gemiddeld zo'n 3 tot 4 meter van het scherm..

 

Het is waar dat de hersenen heel goed zijn in normaliseren (je ziet wat je meestal ziet, de hersenen reageren eigenlijk alleen op beweging (naar je toe). Heeft te maken met de oerdrang fight or flee. Iets wat (snel) op je afkomt wil je vermijden omdat het brein het classificeert als potentieel gevaarlijk.

 

Als je echt het verschil niet ziet tussen Digitenne (SD) en echte HD dan ben je het ook niet waard... Kun je net zo goed een oude K7 met flink convergentieverschil gaan bekijken :)

 

Zelfs met beeldverbeteraars aan ziet Digitenne er niet uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt het verschil niet ziet tussen Digitenne (SD) en echte HD dan ben je het ook niet waard... Kun je net zo goed een oude K7 met flink convergentieverschil gaan bekijken :)

Digitenne SD is minder dan SAT/KABEL SD moet ik toegeven kan er ook aan liggen op de manier

waarop het digitenne signaal aan de TVaangeboden wordt (scart video/rgb of hdmi standaard resolutie of

geupscaled naar bv 1080p).

 

Toch leuk te vernemen dat canaldigitaal iets ziet in dvb-t waarbij ik mij toch afvraag wat

ze er nog in zien dvb-t verliest toch op ieder gebied ,dadelijk krijgen de canaltenne klanten een

brief "dvb-t gaat stoppen u kan gratis overstappen naar de modernere techniek sat "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het idee dat het een aflopende zaak is met de hun schotel verhaal en ze daarom proberen op allerlei manieren geld binnen te halen, of te wel mocht dit niet lukken dan waren dit de laatste stuiptrekkingen.

 

Niet zo negatief. Heb je beeld of geen beeld? En als je niet tevreden bent, waarom stap je dan niet over naar kabel of digitenne, in plaats van hier te blijven hangen en af blijven geven op CD?

aangepast door ron1872
Link naar reactie
Delen op andere sites

;) 

CanalDigitaal heeft nieuwe pakket. Het heet CanalTenne.

 

Digitenne heeft ook een nieuw pakket nml: Digischotel

 

Digischotel heeft de volgende pakketten:

 

Settopbox: met Ned1,2 en 3, RTL4,5,7 en 8, SBS6, Net5, Veronica, Fox en Ned1,2 en 3 HD voor 60 euro/jaar

 

Basispakket: met oa Een, Ketnet, Canvas, Discovery, NGC, TLC, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Disney Channel, Hustler TV en Eurosport voor 9,95/maand.

 

Familiepakket: met Holland doc 24, Best24, Humor TV 24, Zapp/Zappelin24, Nostalgienet, Bib, Mezzo, MTV hits, dance, rock, music, VH1, VH1 classic, TV Oranje, Boomerang, Jimjam, Duck TV, Cartoon Network/TCM, Extreme Sports, CI en Animal Planet.

HD zenders: RTL4,5,7 en 8, SBS6, Net5 en Veronica.

Dit voor een prijs van 14,95/maand.

 

Entertainmentpakket: met alle erotische zenders, Sport1 Select, Sport1 Golf, Investigation Discovery, IConcerts, Motors TV, Nautional Channel.

Dit voor een stuntprijs voor 19,95/maand.

 

Verder's is er nog een HD pakket aftenemen met Eurosport, Eurosport2, Discovery Showcase, NGC, Een, Canvas, Brava, Auto en Motorsports, Travel, MTV live en History.

Dit voor 3,50/maand extra.

 

Gewoon een Digischotel smartkaart in uw bestaande satelliet apparatuur steken.

Ik kan niet wachten wanneer Digischotel gaat beginnen. ;)

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

di-on-air, ik denk dat er gelijk veel mensen zullen overstappen... het set top box pakket voor 60 euro per jaar..... waarschijnlijk zou ik het ook doen, want je hebt best veel zenders voor niet al te veel geld... in ieder geval veel goedkoper dan wat het nu is!!

 

Jammer dat het niet waar is wat je schrijft!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Dreambox DM7020HD zijn ingebouwd met DVB S2 met abonnee CDS en DVB C/T, dus kan ik ongecodeerd DVB-T kijken.  Kan ook via CDS smart card of moet ik speciale card nodig voor Canaltenne? 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2e posting van dit draadje:

 

Je ontvangt van ons een Scarlet TV kaartje, dit stop je in je huidige Digitenne ontvanger

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...