Ga naar inhoud


soms (vaak) snap ik deze maatschappij niet.......


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Toch heb ik eens vernomen dat iedereen in een staats-ziekenhuis in de USA behandeld

kan worden en dat de staat dan betaald (zoals england)

 

Dus ik weet niet wat klopt ,willen ze dat afschaffen zodat iedereen meer

moet betalen omdat ze dan een losse verzekering erbij hebben ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Amerika heeft een cultuur van God voor ons allen en verder ieder voor zichzelf.

Een collectieve basis ziektekosten verzekering zoals wij die kennen is hun vreemd.

Daarom is er zoveel weerstand tegen Obamacare.

Hetzelfde geldt voor de infrastructuur. Iets als wat er in Nederland is in het project van de Deltawerken kennen ze daar niet. Dat vinden ze overheidsbemoeienis. Nou je ziet het hoe het misgaat in New Orleans en in New York met Sandy. In New Oreleans moet de arme (zwarte) bevolking er onder lijden.

 

Als ik Nana Visitor (ja inderdaad die van Star Trek DS9) in een interview hoor en zie praten op de televisie over Sandy, denk ik alleen maar aan DS9 maar haar verhaal en betoog gaat aan mij voorbij. Alleen denk ik wel eigen schuld en dikke bult. Je had er zelf wat aan kunnen doen, of de ellende gedeeltelijk kunnen voorkomen, om je op zoiets voor te bereiden. Dat is net zoiets als je niet laat inenten tegen mazelen, tetanus en bof. Als de wetenschappelijke mogelijkheid is, dan gewoon doen. Hoef je ook niet ziek te worden en eventueel dood aan te gaan.

Datzelfde is met de Amerikanen met hun doorgeslagen waanzin om alles maar niet te willen regelen, met alle gevolgen van dien.

 

Als er in het NOS Journaal wordt bericht over hoe triest het is in New York, zap ik weg. Dan heb ik zoiets dat ze zelf kunnen voorkomen. Als je het dan niet wilt, moet je ook de gevolgen ervan onder vinden, daar hoef je dan mij niet voor lastig te vallen. Alleen ik vind het wel uitermate triest voor de mensen die er ondergebukt gaan en die er dus echt werkelijk niets aan kunnen doen wat hun eigen landgenoten hebben nagelaten te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste doen wij nu toch ook?

 

Inmiddels 1,2 miljoen huizen die in Nederland voor gemiddeld voor € 30.000 onder water staan. Stel dat die mensen morgen allemaal overlijden en stel dat hun nageslacht de erfenis zou accepteren. Dan hebben die 1.2 miljoen hun rekening toch doorgeschoven naar hun nageslacht? Wat voor financiele ellende laten we dan voor hun achter ipv dat ze zelf de kans krijgen om met een schone lei een eigen toekomst op te bouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik eens vernomen dat iedereen in een staats-ziekenhuis in de USA behandeld

kan worden en dat de staat dan betaald (zoals england)

Klopt, als op dat moment ook echt direct behandeling nodig is.

Heb je, zoals die man van afgelopen dinsdag, ballen van 60 Kg dan mag je dat mooi zelf gaan betalen als je er vanaf wilt.

In vrijwel alle andere gevallen wordt vooraf eerst gekeken hoe je verzekerd bent en ben je niet verzekerd dan wordt je ook niet geholpen voordat je het geld bij elkaar hebt om de behandeling te betalen.

 

Met wat ze nu "Obamacare" noemen krijgt iedereen recht op een basis ziektekosten verzekering.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik eens vernomen dat iedereen in een staats-ziekenhuis in de USA behandeld

kan worden en dat de staat dan betaald (zoals england)

 

Dus ik weet niet wat klopt ,willen ze dat afschaffen zodat iedereen meer

moet betalen omdat ze dan een losse verzekering erbij hebben ?

 

Wat Gerrit zegt is in bijna alle (semi ontwikkelde) landen ter wereld zo. Ze moeten je buiten levensgevaar (en een doctor zal dit vanuit etisch oogpunt ook proberen te doen als het niet mag) brengen en dan dumpen ze je op straat.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Gerrit zegt is in bijna alle (semi ontwikkelde) landen ter wereld zo. Ze moeten je buiten levensgevaar (en een doctor zal dit vanuit etisch oogpunt ook proberen te doen als het niet mag) brengen en dan dumpen ze je op straat.

 

ze rijden je dan met een rolstoel naar de voordeur :)

 

want stel voor dat er nog iets gebeurt onderweg van de afdeling tot aan de voordeur, dan kan je het ziekenhuis aansprakelijk stellen.

 

Kijk maar eens hoe dat ging in de serie Diagones Murder met Dick van Dyk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

gelezen dat een wethouder uit plaats A. met alle andere collega's wethouders waren opgestapt omdat zij er meer dan een zooitje van hebben gemaakt met het dossier grondzaken.

 

hem is duidelijk verwijten te maken.

 

nu wordt deze man voorgedragen om burgemeester te worden in de plaats S.

 

het is niet te geloven dat dergelijke mensen nog mogen rondlopen en een functie mogen uitoefenen in het openbare bestuur.

ik kan daar meer dan ziedend over worden

 

 

de inwoners van A. zitten dankzij, het mede door hem veroorzaakte mismanagement, nog wel zo'n 20-jaar in de misere.

 

 

sorry, en dit kan dus nog steeds gewoon in het land van de Nederlanden. :(

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij heeft toch wel "sorry" gezegd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft mogen ze Vitaya en 2BE en Vijf TV opdoeken, met betrekking tot programma's met geweld, programma's zoals beschuldigd, de waarheid, en andere gewelddadige programma's, smakelijk als je op dat moment net gezellig zit te eten.

Ik zie liever iets anders dan ruziemakende mensen op tv, daar wordt ik nou echt niet vrolijk van, integendeel, het maakt men dag naar de maan en het doet mijn hart sneller slaan.
Vijf TV is onlangs weer begonnen met herhalen van die afleveringen van Beschuldigd, ze mogen ze hebben, ik kijk er niet naar.
Maak toch eens een einde aan deze gewelddadige programma's, is dit nou televisie voor de vrouw, amai, dan had ik toch wel wat anders verwacht.
Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...