Ga naar inhoud


soms (vaak) snap ik deze maatschappij niet.......


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik het niet goed iedereen thuis zitten en leven van een

uitkering is geen leven denk ik ,beter zou zijn iets laten doen ook al

is het overbodig dan voelt dde mens zich beter.

 

 

Zoals sommigen misschien wel weten, ik zit idd werkeloos thuis en dat is helemaal op mijn leeftijd idd echt niet leuk. Ik begin as dinsdag hier met vrijwilligerswerk, enerzijds om weer wat te doen te hebben, anderzijds om toch enige bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk vind ik het niet goed iedereen thuis zitten en leven van een

uitkering is geen leven denk ik ,beter zou zijn iets laten doen ook al

is het overbodig dan voelt dde mens zich beter.

 

 

Zoals sommigen misschien wel weten, ik zit idd werkeloos thuis en dat is helemaal op mijn leeftijd idd echt niet leuk. Ik begin as dinsdag hier met vrijwilligerswerk, enerzijds om weer wat te doen te hebben, anderzijds om toch enige bijdrage te leveren aan de maatschappij.

 

Het is ook niet mogelijk om allemaal thuis te zitten met wat voor sociale hulp dan ook... iemand moet het betalen en het is al een zware last op de Nederlandse economie.

 

Laten we hopen dat iedereen straks weer aan het werk kan die het wil en iedereen wordt gedwongen die het kan maar niet wil.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang bedrijven liever oost europeanen hebben dan nederlanders dan gaat dat moeilijk.

Ik ken zat mensen die werk zoeken,hoe simpel het ook is,maar ze "passen niet in het profiel".

 

Veel nederlanders willen wel,maar worden weggedrukt vanwege de oost-europeanen.

 

Kijk maar naar fabrieken,tuinen,schoonmaakbedrijven,zelfs gemeentehuizen en 's avonds in supermarkten.

Een pool van 18 is goedkoper dan een nederlander van 16.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens in de materie, dan begrijp je meteen waarom er nog maar weinig Nederlands geregistreerde vrachtwagens op de weg zijn.

 

De Nederlander valt onder Nederlandse wetgeving en betaalt Nederlandse belastingen en sociale verzekeringspremies.

De Pool huur je als Poolse zelfstandige of als in Polen gevestigd bedrijf in en die betaalt zijn premies en verzekeringen in Polen volgens Pools tarief. In Europa is er een vrij verkeer van goederen en diensten.

 

Overigens kan je de nationaliteit vervangen voor elke andere Europese nationaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb als 50tig jarige ook al een paar keer baantjes gehad met een salaris van een 23 jarige (minimum loon). Natuurlijk zou ik wel wat meer willen verdienen, maar ja.... Het gaat mij erom dat ik graag weer eens een kans zou willen krijgen, en dan zien we later wel weer eens verder, maar ja, die kans is al niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg dat eens uit want ik geloof niks van.

Ze vallen allebei onder dezelfde wetgeving, toch?

Bij mij op 't werk werken heel veel poolse mensen van 18 - 20 jaar.

Werken 6 dagen en 9 uur per dag,netto ongeveer 45 à 48 uur per week.

maandloon is ongeveer 800 euro netto.

daar gaat wel 400 euro vanaf voor hun huisvesting inclusief water,gas,enz.

 

blijft over de boodschappen,maar die doen ze samen omdat ze met 5 man in huis zitten.

goed te doen dus.

 

mensen van rond de 30 jaar krijgen voor deze uren ongeveer 1700 euro netto.

alleen daar zijn er niet zoveel van bij ons.

ook daar gaat 400 euro vanaf,en de rest daar leven ze van.

 

je snapt dat je daar dan na een jaar of vier een leuke audi van rijden kunt met pools kenteken.

 

deze bedragen lijken heel weinig,maar voor hen gaat er alleen nog 400 euro af voor hun huisvesting inclusief water,gas,enz.

van de rest leven ze,en geloof me,ze houden meer over dan ik aan 't eind van de maand. :)

 

kijk,ik heb niets tegen ze,maar ze worden wel voorgetrokken tov ons.

 

een pool heeft hier in dronten na 9 maand wachten een eigen huurhuis voor hem alleen.

 

ik moet daar 4 jaar voor wachten :crazy:


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Nederlander of een Pool kosten onder normale omstandigheden voor een werkgever even veel.

Ze vallen onder dezelfde CAO en hebben dezelfde rechten en plichten.

Een 18 jarige Pool is dus altijd duurder dan een 16 jarige Nederlander.

 

Wat het verschil maakt voor veel werkgevers is dat de oost-europeaan bereid is om hard te werken, werk te doen die Nederlanders niet willen doen en niet zo moeilijk doet over vrije dagen.

 

En een tweede groep werkgevers wil zo goedkoop mogelijk uit zijn door allerlei constructies te bedenken zoals bv's oprichten in oost-europa om zo gebruik te maken van de plaatselijke CAO's en onder de Nederlandse wetten uit te kunnen komen.

Zij maken dus misbruik van buitenlanders waardoor er dan ook weer Nederlandse slachtoffers zijn.

 

Het is dus niet "De Pool is goedkoper" maar bedrijven maken gebruik en misbruik van gaten in de wet.

 

(btw is het ook voor een Pool niet toegestaan om lange tijd met Poolse kentekens rond te rijden in Nederland.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk...

 

jouw stelling die je als 1e aanhaalt is allang achterhaald,ik zie het dagelijks.

 

een pool hoeft geen rekening te houden met een werkende partner,schoolgaande kinderen en noem maar op.

dus alle tijd...

 

Een 18 jarige Pool is dus altijd duurder dan een 16 jarige Nederlander.

Waarom werken er hier in de Jumbo supermarkt dan Polen?

 

toegestaan of niet om langere tijd met een pools kenteken te rijden,het gebeurt wel,en er wordt nog niet veel tegen gedaan.

(ik zie al ruim 5 jaar dezelfde PL- kentekens op de parking staan.)

 

begrijp me goed,er zitten geweldig fijne mensen tussen.

maar ze hebben af en toe wel een streepje voor op ons.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom al wel steeds vaker bij bedrijven die aannemers weren zodra ze buitenlandse werknemers gaan sturen die niet of slechts gebrekkig Nederlands kunnen.

Laatst was ik bij een bedrijf die een vrachtwagen vol spullen simpelweg terug stuurde omdat de chauffeur uit Litouwen geen woord Nederlands sprak en niet aan het verstand te brengen was dat hij niet bij de hoofdvestiging maar bij hun magazijn moest zijn.

 

Als iedereen dat zou doen dan is het "probleem" zo opgelost.

Maar zolang er personen/bedrijven blijven die hun pand wel goedkoop willen laten verbouwen of handenarbeid "goedkoop" door buitenlanders uit laten voeren zal dat ten koste gaan van andere.

 

Waarschijnlijk zal zo'n gemeente als Enschede geen personeel ontslaan om vervolgens goedkope Poolse werknemers aan te trekken maar aan de ene kant hoop ik eigenlijk van wel want dan zou het wel iets zijn waardoor de politiek eens flink wakker zou worden geschud.

 

Het feit blijft echter dat de Nederlandse regering het tot nu toe altijd nog fout heeft gehad met hun schattingen hoeveel buitenlanders er na het openstellen van iets deze kant op komen. Zo werd er ook geschat dat er slecht 10.000 Poolse arbeiders zouden komen, maar ondertussen zijn het er al wel ongeveer 300.000.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

jouw stelling die je als 1e aanhaalt is allang achterhaald,ik zie het dagelijks.

Dan zie je het dagelijks verkeerd of hier zijn mensen bezig die binnenkort flink beboet worden dan wel de gevangenis in gaan.

 

een pool hoeft geen rekening te houden met een werkende partner,schoolgaande kinderen en noem maar op.

dus alle tijd...

Ik denk dat er op dit moment al veel Polen gewoon met een heel gezin in een rijtjeshuis wonen en de kinderen naar school gaan.

Als ze ontslagen worden blijven ze hier en gaan ze desnoods bij de Jumbo werken.

Werk is werk en altijd beter dan werkeloos in Polen gaan zitten.

 

Een 18 jarige Pool is dus altijd duurder dan een 16 jarige Nederlander.

Waarom werken er hier in de Jumbo supermarkt dan Polen?

Waarschijnlijk kunnen die Polen spruitjes en aardappelen beter uit elkaar houden dan de Nederlandse kindertjes die hier bij de Jumbo aan het spelen/werken zijn.

Dat hoeft dus helemaal niets met goedkopere krachten te maken te hebben, misschien willen ze er gewoon een paar serieuze mensen waar ze van op aan kunnen.

 

begrijp me goed,er zitten geweldig fijne mensen tussen.

maar ze hebben af en toe wel een streepje voor op ons.

En af en toe ook nog wel terecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Baseer jij je bevindingen op ervaring,net als mij?

Ik werk dagelijks met deze mensen en ze werken via een legaal bureau.

Het bureau verdient genoeg aan ze,maar ze houden dan nog zat over,waar menig NLer jaloers op kan zijn.

Of heb je er je mening over zonder het ervaren te hebben ?

 

Je bericht geeft me het gevoel dat jouw ervaring met Nederlandse werknemers niet bepaald goed is.

Die groep heb je er absoluut tussen zitten,dat ontken ik ook niet.

Maar een nog grotere groep NLers die wél wil werken,krijgt gewoon de kans niet.

Genoeg mensen die genoegen nemen zouden met een fabrieksbaantje van 6 tot 3.

Maar de werkgevers willen geen gedoe met Nlers die je na verloop van tijd als vast moet aannemen.

 

Dat is waar de schoen wringt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk dagelijks met deze mensen en ze werken via een legaal bureau.

Deze mensen hebben dus niet dezelfde werkgever als jij.

Deze mensen zijn in dienst bij een uitzendbureau en hebben een andere CAO die ook nog afhankelijk is van de vestigingsplaats van het bureau.(Nederland of een oost-Europees land)

Men beweert in de politiek dat men bezig is met wetgeving die werknemers het recht geeft op arbeidsvoorwaarden die in het land gelden waar de arbeid verricht wordt.

 

Je bericht geeft me het gevoel dat jouw ervaring met Nederlandse werknemers niet bepaald goed is.

Die groep heb je er absoluut tussen zitten,dat ontken ik ook niet.

Maar een nog grotere groep NLers die wél wil werken,krijgt gewoon de kans niet.

Genoeg mensen die genoegen nemen zouden met een fabrieksbaantje van 6 tot 3.

Maar de werkgevers willen geen gedoe met Nlers die je na verloop van tijd als vast moet aannemen.

Ik heb zelf de ervaring dat de nationaliteit niets te maken heeft of iemand een goede of slechte werknemer is.

Je hebt overal goede en slechte en moet gewoon de juiste treffen.

Ik denk dat er bij werkgevers enorm veel vooroordelen zijn.

Er zijn al de nodige werkgevers er achtergekomen dat werkervaring niet zomaar in te kopen valt en dat goedkoop later toch niet zo goedkoop bleek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus waar ik werk zijn de Polen eruit en de grens duitsers erin.

 

De Duitse arbeider moet onder druk van de Oost Europese medeburgers ook salaris inleveren.

Dat is één van de redenen dat de Duitse industrie goed draait.

 

Dus Duitse grens arbeiders die waarschijnlijk ook nog Nederlands spreken en verstaan zijn gewild door het lagere salaris dat ze vragen.

Dat kan ook makkelijk want de kosten van levens onderhoud zoals wonen, eten, auto's en  allerlei andere zaken zijn in Duitsland veel goedkoper.

 

Leuk hé zo'n één Europa.

De prijzen zouden gelijk getrokken worden door de open grenzen, niets is minder waar gebleken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...