Ga naar inhoud


Oscam op Wheezy met een Smargo Smartreader CD, client SAB Ultimedia 8000HD


Haenzel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb Oscam server op een RPi onder Wheezy geinstalleerd en maak gebruik van een Smargo Smartreader met een Canal Digitaal card die weer moet verbinden naar een interne client SAB Ultimedia 8000HD en een SAB Ultimate HD Super plus. Mij is niet helemaal duidelijk hoe de configuratie eruit moet zien. Ik kan de web interface bereiken, dus de server draait. De Smargo Smartreader wordt als volgt herkend:

Bus 001 Device 004: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, FT Ltd                                                        232 USB-Serial (UART) IC

 

Heeft iemand tips of een link naar een duidelijke howto zodat ik dit werkend kan krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Groet,

Haenzel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je met deze how-to al een flink stuk verder moet komen :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319997-oscam-als-cccam-server/

 

de smargo welke versie software staat erop ? bij softwareversie 1.7 kun je de smargo namelijk makkelijk een naam geven en dan in de config van Oscam als volgt opnemen

 

oscam.server

[reader]label = canalddescription = canaaldigitaalprotocol = smartreaderdevice = Serial:smargoecmwhitelist = 0100@00006A:64ecmheaderwhitelist = 813061006A00075C00,803061006A00075C00detect = cdmhz = 369cardmhz = 372group = 1,2,3emmcache = 1,3,1blockemm-unknown = 1disablecrccws = 1ratelimitecm = 4ratelimitseconds = 11ecmunique = 1

 

voor de rest van de configuratie wil ik je verwijzen naar bovenstaande link naar de FAQ die te vinden is in de sectie oscam

 

groeten

aangepast door jima3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik heb nog 1 probleempje dat ik niet kan oplossen. De kaart update niet. Ik moet 'm elke keer weer even in de SAB 8000HD stoppen.

Ik zie geen EMM updates voorbij komen als ik naar de stats kijk van de reader. Wat is de minimale setting om de kaart (in de smargo, RPI) automatisch te laten updaten??? Ik draai 1.20 unstable r8917 op mijn RPI. Op mijn SAB gebruik ik cccam 2.1.4-3191 als client,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...