Ga naar inhoud


Geen ontvangst op freq 12722 ?


TiVe

Aanbevolen berichten


Vervolg...

Gisterenavond zet ik de ontvanger aan, verder niets veranderd, en ik heb terug signaal (SNR 90%) op de 12722 zenders?!

Verder de hele avond in 't oog gehouden ... na een uurtje had ik maar 65% meer op die zenders (en nog altijd 90% op de andere Astra1 frekwenties en 99% voor Astra3) ... ik denk: een warmte-probleem? ... een uur later nog altijd 65% ... een beetje later 70% ... nog wat later terug 90% en dit is zo de rest van de avond gebleven. Nochtans heeft het ondertussen niet geregend ofzo waardoor het signaal zou kunnen afnemen.

Nieuwe denkpiste: kan een spin(neweb) aan de schotel dit veroorzaken?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TiVe

Ik denk dat je een te steile piste bent afgegaan en dat je nu in paniek bent.

 

Een spinnenweb kan het signaal niet tegenhouden behalve een spinnenweb in de bijlage.

 

Niet in paniek, maar ik haat het als dingen plots niet meer werken en dan weer opnieuw wel ... dan wil ik de oorzaak vinden (en het oplossen).

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meld dat perfect werkt is de combinatie 60cm duo-LNB en Triax 78. 

 

Ik zou er toch maar een monoblock voor een 80 cm schotel opzetten.Door verdraaing van je monoblock zit je skew niet juist meer.

Die 12721 H is een beetje gevoelig,heb je de hoge transponders V nog.?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meld dat perfect werkt is de combinatie 60cm duo-LNB en Triax 78. 

 

Ik zou er toch maar een monoblock voor een 80 cm schotel opzetten.Door verdraaing van je monoblock zit je skew niet juist meer.

Die 12721 H is een beetje gevoelig,heb je de hoge transponders V nog.?

Ik had oorspronkelijk een duo LNB voor 80 cm schotels (GTSat), maar heb die net vervangen omdat ik constant blokvorming had (zelfs bij optimale uitrichting en droog weer). Met de TVV duo LNB voor 60 cm schotels heb ik geen blokvorming meer, ook niet bij regenweer, en nog betere SNR-waarden.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TiVe

 

Om er zeker van te zijn dat de skew van de lnb’s goed staan om daarmee de frequentie 12722H met DVB-S2  8PSK fec 3/4 goed te ontvangen, zou ik graag willen weten in welke regio je schotel staat.

 

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb.

Vrijdagavond had ik weer problemen: het ene moment beeld (SNR 89-90% ... skew zal dus wel OK zijn), het volgende moment geen beeld ("Afstemmen mislukt"). Toen ik aan de F-connector achteraan de ontvanger kwam had ik plots terug beeld. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik moet er wel bij vertellen dat ik daar (wegens slechte 'bereikbaarheid') een F-connector met snelkoppeling gebruik die je er op'schuift' in plaats van op te draaien. Dit zit natuurlijk niet zo vast.

Toch vreemd dat daardoor die ene frequentie uitviel en andere niet...

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou die oude monoblock voor 80 cm schotel nog goed zijn of heeft hij wat ouderdom + evtl een hogere db-waarde.

Wat werkt afblijven denk ik.

Die 'oude' monoblock voor 80 cm was splinternieuw ... maar werkte toch niet goed bij mij (slecht exemplaar of compatibilieitsprobleem?...)

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...