Ga naar inhoud


telefoontje van CD - Fox Int. alleen via CI+ en off.ontvangers


jubke

Aanbevolen berichten

Het is alleen wazig dat CDS iets gaat veranderen wat de gemeenschap dadelijk weer gaat oplossen. Hoe blijf je bezig ...

Dat is inderdaad krom, maar zo is het in het verleden altijd gegaan. Soms was het eenvoudig en was er binnen enkele dagen weer beeld, en soms was het lastig en ging er een behoorlijke tijd overheen (vooral bij sommige buitenlandse aanbieders duurde het wat langer).

 

Ik zie trouwens nog in je bericht dat je vroeg om een ontvanger waarmee je én CDS én TVV wilde kijker. Met de ontvangers van Canal Digitaal zelf is dat niet mogelijk. Dus wat dat betreft vind ik dat je dealer helemaal niet slecht geadviseerd heeft, alleen over deze kwestie had hij wel duidelijk moeten zijn.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites


Idd, dan moet je bij dealer te rade gaan! Het officiele advies van CD zal nooit of te nimmer zijn om een linux bak te nemen.

En ja, de meeste dealers advieseren linux ontvangers. Toch is dat eigenlijk niet juist. Alleen zijn ze er altijd mee weg gekomen omdat het toevallig werkte.

Op zijn minst voor TV Vlaanderen klopt je verhaal van geen kanten.

Toen TV Vlaanderen startte, was iedereen welkom, want het enige dat telde was zo snel mogelijk een klantenbasis opbouwen.

TV Vlaanderen had op dag 1 niet eens eigen ontvangers, wat zouden ze dan gecertifieerde hardware geëist hebben.

Toch werd die nieuwe module ontwikkeld (maanden voor er een contract was met Fox, dus het verhaal dat Fox de vragende partij is, is ook een verzinsel van Canal Digitaal), óók voor TV Vlaanderen.

Bovendien, het gaat niet alleen over Linux ontvangers, maar ook over het feit dat wat eerst gecertifieerd is (de oude module met de wereldbol) van de ene op de andere dag waardeloos blijkt te zijn als garantie.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ook dat al die wijzigingen CD nauwelijks klanten kost.

Ik twijfel daar sterk aan, volgens mij verliezen ze iedere keer dat ze aan de boom schudden massa's kijkers.

Mocht het zo goed gaan, zouden ze hun klantencijfers wel vrijgeven, maar ze verschuilen zich liever achter de M7 groep in zijn algemeenheid.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft mensen die erg gewiekst zijn via de telefoon. Ik denk best dat ze iemand aan die geen forums bezoekt telefonisch zit kunnen manipuleren zijn CI-module te vervangen. Zeker voor iemand die een abbo op Fox neemt... dan geef je maandelijks meer uit dan je voor die module moet neertellen.

 

Desondanks is de reactie hier op de forums fel een unaniem. Ik heb maar bar weinig verhalen gelezen van "Nou, doe mij maar zo'n nieuwe module!". Daaruit concludeer ik dat CDS dit moet voelen in de portemonnee.

 

En stel dat een meerderheid erop in gaat. Ook 25% minder abbonnees is voldoende om CDS in te laten zien waar haar handelsbelangen liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang CDS zichzelf maar niet wijsmaakt dat de fora-lezers en -schrijvers toch voor het grote deel sharers zijn, want dan slaan ze de plank flink mis!

Ik betaal al ruim tien jaar trouw een fors bedrag voor meerdere officiele kaarten. Als velen als ik zouden opzeggen, zal dat een forse tik worden. Ze kunnen maar beter hun knopen goed tellen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal ook al 3 jaar trouw mijn abbo bij tvv , nadat telenetniet mijn aangekochte recorder van INDI , dezelfde als zij gebruiken ( ADB global ) nietmeer ondersteunde en onbruikbaar maakte ! . Weg met die pest van provider gebonden hardware , je weet wel , een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen !!! . Let in elk geval op , een verplichte doos is kassa kassa voor de providers , die je dan ook nog eens kunnen verbieden van reclame door te spoelen en noem het zo gek maar niet op .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook 25% minder abbonnees is voldoende om CDS in te laten zien waar haar handelsbelangen liggen.

Tja, ik denk toch niet dat het om 25% zal gaan.

Voor zover ik begrijp gaat het al om een extra abonnement, zo lang het dus bij die Fox blijft, maar ik verwacht dat het over meer zenders zal gaan, nadat men gezien heeft wat de impact ervan is.

Als ik zie welke stoten ze al allemaal uitgehaald hebben in het verleden (denk maar aan de omschakeling naar H.264 waarbij ze nog steeds MPEG2 only ontvangers verkochten toen ze al bezig waren met de omschakeling) dan zie je dat ze toch weinig respect hebben voor de klanten.

Idem ditto toen ze Syfy en 13Th Street tot de laatste dag adverteerden, terwijl ze wisten dat hij de dag erop zou verdwijnen.

Dat zijn allemaal zaken die mij zeggen dat ze echt iedere keer tot het wettelijk uiterste gan, en er zelfs over, als ze denken dat de gebruikers toch geen rechtszaak gaan inspannen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is als ze daar bij M7 de balans opmaken of het hen wel vooruit helpt.

Hoeveel zouden ze de laatste jaren aan extra beveiliging niet uitgegeven hebben, en hoeveel klanten zou hen dat gekost hebben ?

De bestaande kunnen ze natuurlijk extra uitmelken, door extra kaartjes op te dringen (SID limitatie), en nog eens het abonnementsgeld te verhogen, extra modules, enz.

Maar zou het ene echt tegen het andere opwegen ?

Bij CD misschien nog net, maar bij TVV heb ik daar toch de grootste twijfels over.

En mochten ze dat bedrag dan eens ingezet hebben om hun zenderpakket zelf aantrekkelijker te maken...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tja, ik denk toch niet dat het om 25% zal gaan.

 

Bedenk dat iedere Eredivisie-kijker bij CDS de lastige keus moet maken 10 euro extra neer te tellen om internationaal voetbal te blijven zien. Bedenk dat vrijwel niemand daarvan een nieuwe module heeft en moet bijbetalen voor een nieuwe module. Dan denk ik dat het haalbare kaart is om significante percentages weigeraars neer te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diegenen met de juiste gecertificeerde ontvangers hoeven geen nieuw module aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt glasvezel en op termijn 4G.

Als ze mij éénmaal kopschuw hebben, is het voorbij en kom ik niet meer terug bij CDS.

Ik weet zeker dat ik niet de enige zal zijn die zo redeneert.

Zoals ik zei: laat ze hun knopen tellen en het paard niet achter de wagen spannen want dan is het te laat.

Nederland is geen schotelland, dus ik zou spelen op klantbinding.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegenen met de juiste gecertificeerde ontvangers hoeven geen nieuw module aan te schaffen.

Denk jij dat de meerderheid zo'n gedrocht heeft staan,dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het merendeel een gecertificeerde CD ontvanger heeft staan

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...