Ga naar inhoud


App (android) gezocht om dm via WAN te kunnen bedienen !


djpetit

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb al even gezocht maar kan niks (nuttigs) vinden. Ik zoek een app om via een android telefoon mijn dm te kunnen bedienen. Het gaat mij met name om het feit dat ik de dm dan kan programmeren. Is er z'on gratis app op de markt ?

 

Ik weet dat ik de dm natuurlijk via internet kan bedienen maar das voor mij niet practisch.

 

Iemand goede ervaringen ?

 

 

Het moet dus te benaderen zijn via de WAN-kant !

 

 

bvd...

 

djpetit

aangepast door djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


De WAN kant is toch juist internet? Juiste poortjes open zetten op je firewall en doorlussen naar de Dreambox en dan Dreamdroid gebruiken of gewoon naar de webif browsen van de Dreambox als Dreamdroid de functionaliteit mist die je zoekt. Het hangt allemaal op het veilig open kunnen zetten van je poorten. Dus niet voor de hele wereld open zetten, maar alleen voor trusted IP's en aan de buitenkant kiezen voor niet zo voor de hand liggende poorten, dus niet poort 80.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is dat het bij mij ook al een tijd niet meer lukt om buiten mijn eigen netwerk in te loggen met Dreamdroid ik krijg altijd een foutmelding/verbinding. Toch heb ik de juiste poort open staan in mijn router, maar de vraag is en daar zit ik een beetje mee te twijfelen Het ipadres is dat het Ipadres van de Box of van je eigen ingang router Serviceprovider op te vragen met MijnIp.nl.Ik vul altijd de Box ip in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vult daar je IP adres in wat door je provider via je modem aan je toegekend wordt. De routering gaat dan via je modem naar je Dreambox. Het is met deze constructie handig om een vast IP op je box in te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond geprobeerd via een andere locatie in te loggen op mijn dreambox. ik had poort 5555 gekozen en het ip adres van mijn provider gekozen maar ook die ging niet open op afstand blijkbaar is mijn router toch goed beveiligd tegen aanvallen van buitenaf. Vanmorgen heb ik mijn router weer gereset m.a.w alle poorten die zijn nu weer gewist (dicht). En zelf denk ik nu laat maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WAN kant is toch juist internet? Juiste poortjes open zetten op je firewall en doorlussen naar de Dreambox en dan Dreamdroid gebruiken of gewoon naar de webif browsen van de Dreambox als Dreamdroid de functionaliteit mist die je zoekt. Het hangt allemaal op het veilig open kunnen zetten van je poorten. Dus niet voor de hele wereld open zetten, maar alleen voor trusted IP's en aan de buitenkant kiezen voor niet zo voor de hand liggende poorten, dus niet poort 80.

Hoi allemaal,

 

sorry voor de late reactie. Inmiddels heb ik het allemaal aan de gang gekregen met de oplossing van Hotzenwalder. Alleen wat ik mis ( en daar gaat het mij om) is een manier om de dreambox te programmeren middels de epg. Met Dreamdroid kan ik 'alleen' maar timers toe voegen en das lastig als je op een andere locatie en je niet precies weet hoe laat je favoriete programma start.

 

Heeft iemand nog andere tips en trucs hiervoor ??

 

Alvast bedankt voor jullie toevoegingen !

 

greetz,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djpetit, ga in dreamdroid naar Kanalen, druk lang op de zender waar je een programma van op wilt nemen, kies bekijik gids, en druk vervolgens lang op het programma van je keuze. Nu krijg je de mogelijk om dt programma gelijk in de timer te zetten. ;)

 

Ben wel met je eens dat er een EPG overzicht ontbreekt waarin je alle zenders tegelijk kunt zien.

 

Dit heb ik nu trouwens net op mn werk uit zitten proberen. Telefoon maakt via VPN verbinding met mn thuisnetwerk en vervolgens kan ik dreamdroid gewoon gebruiken alsof ik thuis wia WIFI werk. Ook dat werkt dus gewoon :grin:

 

Denk dat je binnenkort weer wat te hobbien hebt!

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...