Ga naar inhoud


CI module en softcam te combineren ?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Kun je eigenlijk tegelijk CCcam met smartcard van de provider en een hardware CAM (CI module) gebruiken op een DB8000 ?

Gaat hij dan bij voorkeur de softcam gebruiken of de CI module ?

En wat als je bepaalde zenders van dezelfde provider wel op de smartcard hebt die in de CI module zit, en niet op de kaart die je met de softcam aanspreekt ?

Kun je ergens instellen dat hij voor bepaalde zenders de CI module aanspreekt en voor andere de softcam, of ergens instellen dat hij altijd eerst de softcam probeert ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt eraan welke software je gebriuik Bij openPli gaat gelijktijdig  niet maar in combinatie gaat wel, Je moet dan in Menu Instellingen Softcam/CI de keuze maken. Bij DMM software met GP 3.2 plugin kun je geloof ik per zender die keuze wel maken.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat in de Dreambox ook in elk geval met OpenPli. Alleen bij instellingen 'Verberg CI Fouten'. Scheelt de hinderlijke melding dat je geen rechten hebt van de kaart in de CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk aan volgende situatie :

 

Stel, de smartcard die in de CI module zit, heeft een uitgebreid abonnement

De softcam (CCcam) heeft beschikking over het basisabonnement.

Het gaat beide over dezelfde provider.

Stel dat de CI module maar één zender tegelijk kan decoderen.

Dan zou je natuurlijk niet willen dat je CI module zich bezighoudt met zenders uit het basispakket, want het moment dat je dan wilt zappen naar een zender die in dat uitgebreid abonnement zit, is de module dan "bezet" met het decoderen van een zender uit het basispakket.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch ook ci to usb converters, kun je zoiets niet aan de praat krijgen?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch ook ci to usb converters, kun je zoiets niet aan de praat krijgen?

Dat is toch het probleem niet echt ?

Het probleem dat ik zie is eerder, hoe zorg je ervoor dat hij enkel voor de extra zenders naar die module gaat ?

Want als je van CI naar USB zult gaan, zal die module nog altijd maar 1 zender tegelijk decoderen, dus moet je die als het ware voorbehouden voor de extra zenders.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CI maar 1 zender door kan laten kun je beter een losse reader er bij hangen, of een triple, en duw je daar je kaarten in, set de sids vast die je op die kaarten wil aanspreken.

Hoe je dat in Cccam precies doet weet ik zo even niet, in OScam wel...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...