Ga naar inhoud


Canal Digitaal kaart defect, CI-module of receiver óf diseq..


Tureluur

Aanbevolen berichten


Beste Tureluur, ook al heb ik kabel, kan ik ook niet zonder de schotel. Ziggo of glasvezel (Beide aanwezig hier.) kunnen er nooit tegenop.

1 dag geen schotel is me veel te lang, en snijdt me af van de buitenwereld.

 

Vandaar dat ik zelf heb willen installeren, onderhouden, en repareren. Ik ken mijn installatie nu van a tot z, en kan doorgaans binnen een uur opsporen en repareren. 

Nooit hoeven wachten op assistentie of een reparateur, en steeds meer leren van problemen bij een opstelling. Bij mij moet het ook werken, het dak weer op is niet leuk. En dat moet soms uitgerekend bij nat weer, storm, of sneeuw! :cry: .  

 

Ik ben ooit begonnen vanuit een woonsituatie waarin jij waarschijnlijk nu zit: geen kabel, beperkte etherontvangst. Hooguit vaste telefoon, of dat nog niet eens.

Hulp moest altijd worden georganiseerd. Ik heb ooit in de tijd van analoge satelliet 3 weken moeten wachten op vervanging van een kapotte lnb. We hadden alleen Nederland op de kamerantenne. Voor mij was dat de moment dat ik zelf ben gaan aanleggen en monteren. Ik heb daar uiteindelijk ook veel plezier in gekregen. 

 

Als ik in je buurt woonde, kwam ik je dit weekend helpen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tureluur

 

Ik heb dit jaar ook mijn smartcard omgeruild. Was een stukje van de chip afgebroken.

Even bellen en je krijgt een nieuwe, je wordt dan wel gevraagd naderhand de oude smartcard op te sturen(gratis).

Is de smartcard inderdaad stuk, hoef je niets te betalen.

Maar Tureluur heeft ook geen beeld op FTA-zenders, dus is het de vraag of het aan de kaart ligt.

En ik ben bang dat een kaartruil ook zomaar een week duurt. Tureluur kan beter even de kaart checken bij iemand (in de buurt?) die een werkende installatie heeft.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Seniorsatter. Bedankt voor de info ! Ik kon het alleen terugvinden in combinatie met een 'SET TOP BOX' . Wat ik verder las in de voorwaarden moet je gewoon zélf een nieuwe kopen... Zo'n kaart kost om te maken dus € 0,20 ....

 

@Eduard07. Ik woon op de Noord Veluwe, tussen Zwolle en Apeldoorn, bijna in het midden. IK herken je verhaal. Alleen heb ik dit ook al met mijn verwarming [ Nibe Fighter 1250 warmtepomp voor aardwarmte] en mijn video bewaking... Allemaal van hetzelfde soort onderwerpen waar je ontploft door het gebrek aan service [leverancier] en dus maar zélf aan de slag gaat. Maar hoeveel ballen kan een mens tegelijk in-de-lucht-houden .. grappig : sat is nu 'uit-de-lucht'  :crazy:

 

Heb ondertussen op ander draadje iets nuttigs gevonden : 

http://www.sat4all.com/forums/topic/334947-familie-pakket-prijs-naar-1795/page-12?do=findComment&comment=2188221

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad mogelijk dat er bij jou nu meerdere problemen spelen:kaart en signaal.

De kaart zou je misschien bij iemand anders even kunnen checken.

Het feit dat jij geen FTA lijkt te ontvangen, is voor mij het eerste raadsel dat moet worden opgelost.

De CAM-module problematiek is dan de volgende stap.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Misschien is het geen raadsel... Iemand op MP vroeg om het oude type [groene] CD kaart om 'FTA te kunnen kijken'...

Kan het zo zijn dat een DVR alleen werkt met een CAM én kaart die 'ontgrendeld' is, zelfs voor FTA... Zou maf zijn , waarom heet het dan FTA.  Tot nu toe kon ik altijd een CD kanaal opnemen én een FTA tegelijk óf. een FTA kijken [twin tuner]  :eek:

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, jouw ontvanger moet zonder kaart en zonder CI module gewoon alle fta zenders kunnen weergeven.

 

Een oudere generatie Canaldigitaal gecertificeerde ontvangers had wel een (ongeldige) kaart nodig om FTA zenders weer te kunnen geven.

Dat is hier niet van toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CEESV.

 

Bedankt voor de info Cees.

 

Heb alles al geprobeerd ; zónder CAM ;  CAM met oranje/groene kaart... Als kennis er morgen niet uitkomt, misschien een

'factory reset '.. Haak nu af; morgen drukke dag..  :sleep:

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat het over een Technisat HD S2 Plus gaat... en je dus "geen signaal" krijgt.

 

Als je erg lang zit de proberen in menu's etc, 'kan' het zijn dat die ontvanger dan vast loopt en er op het scherm de melding" Ingen Signal of in het nederlands, Geen signaal"  komt... dan mag je doen wat je wil, niets werkt.

 

Je moet de stekker er dan uittrekken... een paar seconden wachten, en dan de stekker er weer in.

Dan boot de recorder weer helemaal opnieuw op... compleet met harddisk test etc...  en dan heb je in principe weer signaal.

 

Ik weet niet of dit nu jouw probleem is hoor... maar probeer de stekker eens te trekken als je dit nog niet gedaan moest hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Vanmorgen ontvanger naar iemand gebracht die wil helpen. Helaas de AB vergeten. Morgen breng ik de AB..

Als hij [morgen] wél signaal krijgt [op zijn schotel of met zijn CD-kaart], dan is het idd mijn uitrichting. 

Dat komt hij dan volgende week corrigeren...

 

@ Sverige.  Bedankt voor de tip. Ik heb dat ook al geprobeerd. Soms als hij 'vastloopt' dan helpt alleen lang de aan/uit continue indrukken. Dat is hetzelfde geintje als met mijn S2...

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07. De verlossing.. ... je [jullie] hadden [uiteraard] gelijk... Zeker is dat een onderdeel van het

                     probleem het uitrichten was.

                     Mijn 'verlosser' heeft alle spullen getest, en het werkte allemaal. Dus DVR / CAM / CD-kaart ....

                     OK !

 

                     Maar nu heb ik de hele diseqs er afgegooid en de antenne direct op 23.5E LNB gezet.

                     Uitrichten mbv signaal op de DVR is kwaliteit 8.8 en signaal 90dB...

                     Gekke is alleen dat de elevatie op 15-graden staat. Helper vertelde dat mogelijk de arm

                     van de triax onderste boven zit, maar dat zit het dan al 7 jaar...

                     Richting is nu 5-graden meer oost, maar dat komt omdat het alleen 23.5E is en niet 4-LNB's  

                     [ dishpointer ]...

 

Pas vrijdag heeft de 'verlosser' tijd om bij de antenne's te klimmen. Dan gaat hij de diseq's en bekabeling controleren...

 

Wordt vervolgt !

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden zodat er nu schot in de zaak komt.

Het moest wel de schotel zijn.

Hoe groot is je schotel? 90db signaal is gigantisch. 18 is al super.

Je bedoelt 90%, neem ik aan.Dat is reeel voor Astra3.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07.  Ik neem aan '90dB' ; bij de 'kwaliteit' staat dB als eenheid.. Zoals ik al schreef in

                       Portugal heb ik '110' [ooit '135' ,  maar de schotel is niet perfekt meer ; een keer

                       van het dak geblazen...].

                       Plaatje zegt alles. Is overigens nu 87 , weer iets gedraaid bij vastzetten denk ik...

                       Schotel is Triax, iets van 78cm ... Sprietje heeft het me vorig jaar uitgelegd, maar

                       ik heb het niet allemaal meer helder voor de geest na die tijd...

post-53998-0-29758300-1380995798_thumb.jpg

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...