Ga naar inhoud


audiodrivers win xp


timmerman_606
Ga naar oplossing Opgelost door Sjattuh,

Aanbevolen berichten

Heb een iriterend probleempje.

Draai win xp prof (al jaren) zonder problemen.

Omdat mijn oude cybermax door de knieen ging heb ik de home versie eraf gegooid en de xp erop gezet.

Ik heb twee rare verschijnselen1- mijn photoshop loopt vast en ik kan die enkel nog sluiten terwijl de imageready wel blijft draaien. 2 en dat is echt irritant ik heb nog een extra geluidskaart insteken om mijn mengpaneeltje van muziek te voorziendit pcikaartje gebruik ik al jaaaaaaren zonder problemen en plots bij de instalatie van de xp prof gedaan . Ik moet dan via systeem manueel de drivers verwijderen, opnieuw opstarten en dan vind hij plots de pci kaart en kan ik naar hartelust muziek luisteren. Sluit ik de pc af kan ik s'anderendaags zelf een deuntje fluiten en kan ik weer gaan verwijderen, opstarten etc.... Iemand een idee??? veel kan het niet zijn want onder home ging alles normaal. Ter info hij geeft geen conflikten aan.

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk even in de BIOS of er ook een geintegreerd soundkaartje op het moederbord zit. Zo ja: schakel deze dan uit in de BIOS en start de PC. Nu kun je de externe (PCI) geluidskaart installeren en houdt de PC die ook vast.

 

Photoshop kan ik niks van zeggen, gebruik het niet, snap het niet en is veel te duur voor mij..

 

Vastlopende programma's hebben veelal te maken met slecht functionerend geheugen van de PC, kwakkelende voeding etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Photoshop kan te maken hebben met videodrivers.. Check bij hardwareaccelaratie van Photoshop (opengl) om dit eventueel uit te zetten..

 

De geluidskaart zal zeer vermoedelijk een conflict zijn. In de bios checken of pnp uit of aan staat kan zeker helpen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de support fora van PCI geluidkaarten  / merken, staan soms tips inzake dergelijke driver issues

soms moet er zelfs eerst het Service pack op gezet worden, voordat je de PCI kaart als hardware installeert (dat had ik al eens)

misschien dat je dat eens kunt zoeken bij de soundcard producent.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de audio op het moederbord dat heb ik nodig, en aangezien dit steeds gewerkt heeft in het verleden ...

Natuurlijk kan ik wel eens proberen met in de bios uit te schakelen en nadien terug op maar ik denk dat dit geen oplossing is.

Misérie is INDERDAAD begonnen met SP3 zowel photoshop als audio.

Zal ook de instellingen van photoshop eens bekijken maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik SP3 als schuldige zie.

Nu moet ik bv ook bij elke opstart in paswoord ingeven....Het rare is dat ik hier drie desktops heb staan met dezelfde windows en dat alleen die éne kuren vertoont. Wat betreft de tweede audiokaart het is een simpele creative audio pci es1371 etc... wdm, dus niets biezonders. De Photoshop is origineel dus geen "geleende" versie, en daarvoor deed de google earth ook rare dingen maar na ALLES te verwijderen en een nw instalatie blijkt deze stand te houden. Virus ?.? heb ik aan gedacht maar zowel mijn Panda als de onlinescan blijken negatief. Rare zaak maar bedankt ik zal de reakties eens uitvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

GOED NIEUWS mijn audio doet het!!!!

De kaart is een CREATIVE SB PCI128.

Heb zitten vergelijken in systeembeheer met mijn andere pc en heb maar 1 of 2 dingen moeten wijzigen, wat weet ik helaas niet meer want ik heb dus heel mijn configuratie vergeleken tussen beide pc's.

Nu nog enkel het shop probleem en we zijn er uit.

Raar ik kan foto inladen maar als ik naar "voorkeuren"in de balk bewerken ga worden al mijn opties in de bovenste balk grijs, enkel in de optie "venster" blijven gereedschappen,opties,navigator, kleur, history, lagen en statusbalk aangevinkt en die kan ik afvinken. Voor de rest kan ik zelfs enkel afsluiten via "taakbeheer" dit is weer een doordenkertje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Auto Log On


Methode 1:

U kunt de Register-editor gebruiken om uw aanmeldingsgegevens toe te voegen. Ga hiervoor als volgt te werk:

  1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
  2. Ga naar de volgende registersleutel:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
  3. Dubbelklik, met gebruikmaking van uw accountnaam en –wachtwoord, op de vermelding DefaultUserName, typ uw gebruikersnaam en klik op OK.
  4. Dubbelklik op de vermelding DefaultPassword, typ uw wachtwoord bij de waardegegevens en klik op OK.

    Als de waarde DefaultPassword niet aanwezig is, voegt u deze waarde toe. Ga hiervoor als volgt te werk:               
    1. Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
    2. Typ de waardenaam DefaultPassword en druk op ENTER.
    3. Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ uw wachtwoord in het vak Waardegegevens.
    Opmerking: Als de registervermelding DefaultPassword niet bestaat, wordt de waarde van de registersleutel AutoAdminLogon automatisch door Windows XP gewijzigd van 1 (waar) naar 0 (onwaar), zodat de functie AutoAdminLogon wordt uitgeschakeld nadat de computer opnieuw is gestart.
  5. Dubbelklik op de waarde AutoAdminLogon, typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

    Als de waarde AutoAdminLogon niet aanwezig is, voegt u deze toe. Ga hiervoor als volgt te werk:               
    1. Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
    2. Typ de waardenaam AutoAdminLogon en druk op ENTER.
    3. Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ 1 in het vak Waardegegevens.
  6. Sluit de Register-editor af.
  7. Klik op Start, vervolgens op Opnieuw opstarten en tot slot op OK.

Nadat de computer opnieuw is opgestart en Windows XP is gestart, kunt u zich automatisch aanmelden.

Wanneer u de automatische aanmelding wilt overslaan en zich als een andere gebruiker wilt aanmelden, houdt u SHIFT ingedrukt terwijl u zich afmeldt of terwijl u Windows XP opnieuw start. Deze procedure is alleen van toepassing wanneer u zich voor het eerst aanmeldt. Als u deze instelling voor volgende afmeldingen wilt gebruiken, moet de beheerder de volgende registersleutel instellen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Waarde:ForceAutoLogon
Type: REG_SZ
Gegevens: 1


Methode 2:


U kunt automatische aanmelding ook inschakelen zonder het register te bewerken in Windows XP Home Edition en in Windows XP Professional wanneer de computer geen lid is van een domein. Ga hiervoor als volgt te werk:  

  1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
  2. Typ control userpasswords2 in het vak Openen en klik op OK.

    Opmerking Wanneer gebruikers in Windows XP Home Edition Help-informatie willen weergeven in het venster Gebruikersaccounts, wordt deze informatie niet weergegeven. Bovendien wordt het volgende foutbericht weergegeven:
    Kan het bestand Station:\Windows\System32\users.hlp niet vinden. Controleer of het bestand aanwezig is op de vaste schijf. Als het bestand niet aanwezig is, moet u het opnieuw installeren.
  3. Schakel de optie 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken' uit en klik op Toepassen.
  4. Typ het wachtwoord in het vak Wachtwoord in het venster Automatisch aanmelden en typ het wachtwoord nogmaals in het vak Wachtwoord bevestigen.
  5. Klik op OK om het venster Automatisch aanmelden te sluiten en klik op OK om het venster Gebruikersaccounts te sluiten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...