Ga naar inhoud


Audio op VU+ zender anders dan standaard decoder Canal Digitaal


Smokerj

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

heeft iemand een idee waarom ik op de VU+ een zender (Boomerang), een andere taal heb dan op de standaard decoder van Canal Digitaal?

 

Die ouwe decoder staat op onze slaapkamer en daar doet die het gewoon nog in het Nederlands terwijl ik als ik beneden ben, hij dan in het Engels is.

 

Ik heb al bij zenderkeuze/bouquet  "Alles", "Satellieten", "Providers" en "Favorieten" gekeken.

Ik ga ervan uit dat als ik op de zender zelf sta en ik druk op "Alles", dat daar dan alle mogelijkheden komen te staan om die zender te ontvangen. (dan zie ik een heleboel "boomerang's" zeg maar)

Ook bij instellingen (menu > instellingen > systeem  >automatische taalkeuzeselectie > audio taalkeuze) heb ik alles al eens op "Nederlands" gezet. Zelfs de ondertitels, maar ook dat werkte niet.

 

Voorlopig krijg ik die ene zender dus niet in het Nederlands.

 

Ligt dit aan instellingen van mijn VU+ of aan het feit dat daar nu 2 kaarten (TV-Vlaanderen en Canal Digitaal) in zitten?

 

Alvast Dank,

 

Jurn

Link naar reactie
Delen op andere sites


smokerj,

 

natuurlijk kun je ook op beide boxen exact dezelfde zenderlijst overhevelen via dreamboxedit.exe

of per ftp programma DCC_E2.exe

 

in het bestand /etc/enigma2/settings (zonder extention) staan de box instellingen

die moet je niet van een andere box overhevelen maar je kunt ze natuurlijk wel vergelijken t.o.v. elkaar

 

als je echter een zenderlijst van derden neemt, kan het zijn dat je probleem ook al opgelost is m.b.t. de landstaal

maar de eerste toets is inderdaad geel = audio zoals herco_M schreef

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...