Ga naar inhoud


HDMI naar tulp voor audio uit


trust

Aanbevolen berichten

Een kennis heeft zijn tv in een nis laten inbouwen , daarbij zijn naast het netsnoer , 4 HDMI kabels met veel gedoe door pijpen in de wand naar een plaats naast de nis gevoerd .

Op die plaats staat een Bose AV3-2-1 media centre , deze heeft één HDMI UIT aansluiting welke dienst doet bij het afspelen van CD/ DVD .

Een DM 900 zit via één van de 4 HDMI kabels aan de TV en voor audio optisch aan de Bose .

Die kennis zou graag het geluid van de TV ( netflix / youtube ) ook via de Bose set weergeven zonder extra kabels te trekken .

Een zoektocht leert dat er HDMI kabels zijn die verlopen naar tulp , en daar zijn meerdere aansluitingen voor op de Bose .

Heeft iemand ervaring met een dergelijke geluids overdracht ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gaat denk ik niet werken. HDMI is digitaal en tulp is analoog. Er moet dus sowieso een kastje tussen. Daarnaast, hoe denk je de audio uit de TV te krijgen? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

verbind de HDMI out van de Bose met de HDMI in van je TV.

Als de TV niet te oud is (ouder dan een jaar of 6-7) dan stuurt de tv het audio signaal via de HDMI in van de tv naar de Bose.

 

Kijk in de handleiding van de tv welke HDMI je hiervoor moet gebruiken want het kan zijn dat dit maar met één HDMI poort gebuurd.

Natuurlijk moet je Bose hier ook voor geschikt zijn.

Meestal wordt dit aangeduid met ARC. Audio return channel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ( spiksplinternieuwe) tv heeft op de HDMI2 aansluiting ARC , deze heb ik ook gebruikt voor de verbinding met de Bose .

Ik vind alleen in de Bose geen instelling om dit retourkanaal als audio bron te gebruiken .

dat kastje bij de Bose plaatsen  is misschien de oplossing , kan dan met de optic verbonden worden .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei de mon:

Zit daar geen koptelefoon aansluiting op of is dat draadloos(bluethoot). Daar kun je toch analoog geluid uithalen via een jack=>cinch.

Het probleem is dan om die kabel door die reeds vol zitten buizen te krijgen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...