Ga naar inhoud


Hoe configureren


lsp

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ben Leon, gadget freak en ben bezig met een nieuwbouwhuis. Als man zijnde wil ik daar ook nieuw audio - video configuratie installeren. Mijn wensen zijn:

  • TV en Xbox geluid over versterker.
  • boxen zo veel mogelijk (speaker) draadloos
  • geen antennekabel voor radio
  • mijn audio van pc, laptop, iphone en android afspelen
  • eigenlijk zo min mogelijk kabels. Alleen (kwaliteit) noodzakelijk.

 

Ik heb nu digitale ontvanger ziggo, dvd-speler met harde schijf voor de kids, hifi setje.

 

Zou ik er zijn door het hifi setje te vervangen door een (goede) versterker met wifi en eventueel nieuw setje boxen? of moet er nog een DAB+ receiver bij?

Welke apparaten zouden jullie aanraden?

 

groet,

Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is me niet helemaal duidelijk wat jij onder kwaliteit verstaat. Maar als ik met een nieuw huis bezig zou zijn dan zou ik voor het volgende zorgen:

  • Een ruimte waar ik hardware kwijt kan zoals een NAS, modem, router etc zodat het niet in de meterkast gepropt hoeft te worden;
  • Voldoende kabel TV aansluitingen in alle ruimten met versterkers in bovengenoemde ruimte;
  • Voldoende ethernet kabels in alle ruimten;
  • Een nette TV;
  • Een NAS met daarop alle muziek (geen MP3) en films;
  • Een HTPC voor het afspelen van alle media;
  • Een nette AV-Receiver (Yamaha, Denon, Onkyo ect);
  • Een nette set speakers 2.1, 5.1 of 7.1';
  • Speaker en audio kabels (niet van de bouwmarkt);
  • Voldoende loze leidingen in de muur voor "je weet maar nooit";
  • 240V op de juiste plekken.

Mijn mening: Draadloos sucks. Als je goed nadenkt waar je alle apparatuur wilt hebben dan kan je in een nieuw huis alle kabels prima wegwerken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet helemaal duidelijk wat jij onder kwaliteit verstaat. Maar als ik met een nieuw huis bezig zou zijn dan zou ik voor het volgende zorgen:

  • Een ruimte waar ik hardware kwijt kan zoals een NAS, modem, router etc zodat het niet in de meterkast gepropt hoeft te worden;
  • Voldoende kabel TV aansluitingen in alle ruimten met versterkers in bovengenoemde ruimte;
  • Voldoende ethernet kabels in alle ruimten;
  • Een nette TV;
  • Een NAS met daarop alle muziek (geen MP3) en films;
  • Een HTPC voor het afspelen van alle media;
  • Een nette AV-Receiver (Yamaha, Denon, Onkyo ect);
  • Een nette set speakers 2.1, 5.1 of 7.1';
  • Speaker en audio kabels (niet van de bouwmarkt);
  • Voldoende loze leidingen in de muur voor "je weet maar nooit";
  • 240V op de juiste plekken.

Mijn mening: Draadloos sucks. Als je goed nadenkt waar je alle apparatuur wilt hebben dan kan je in een nieuw huis alle kabels prima wegwerken.

 

Er is rekening gehouden met een "dubbele" meterkast voor idd router modem etc..

alle ruimtes dubbele loze leidingen, overal aansluitingen waar ik zou willen maken gaat budgetair gewoonweg niet..

 

HTPC nog niet naar gekeken [waar info, welk advies kan je geven?], maar wil niet (te)veel apparaten. Nu kan ik alleen met omwegen mijn audio van smartphones en pc afspelen met een teveel aan kabels. Ik wil dus vooral van mijn antennekabel voor radio af en een connection point voor de uitgang naar boxen (versterker?).

Ik hoef geen high end spul, ik hoor het verschil in midrange toch niet.

 

Zou ik er qua wensen wel zijn met mijn configuratie? welke versterker zou je dan adviseren?

Dan kan volgens mij over de Ziggo decoder tv en radio, via de xbox muziek van netwerk (of via draadloze verbinding versterker?) moet alleen nog kijken hoe en welke boxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...