Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als je niet meer sats wil hebben zou ik een multi rail plaatsen 

ps hoe groot is je schotel

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst: (aangepast)

waarom een multirail?

schotel is 78 cm

dan kan je 4 lnb's plaatsen 

astra1

astra3B 

astra2

hotbird

of je kan ook de trippel lnb kopen 

zie link 

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

http://www.sat4all.com/forums/topic/330981-triple-lnb-op-triax-64-en-sab-s80/

aangepast door smetje limb.BE

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

Wat kan men het beste installeren een multiblock houder  of een duo lnb, voor 19 en 23.5 oost, met een triax schotel

lezen blijft moeilijk...

in dit geval kan hij beter een duo-lnb monteren...

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Smetje , ik een ander topic heb je twijfel over het plaatsen van een duobloc en hier raad je een triple lnb aan welke veel kritischer af te stellen is op een 78 cm schotel .

Een duobloc is best te doen en levert op deze schotel meer op als op een 64 cm schotel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Smetje , ik een ander topic heb je twijfel over het plaatsen van een duobloc en hier raad je een triple lnb aan welke veel kritischer af te stellen is op een 78 cm schotel .

Een duobloc is best te doen en levert op deze schotel meer op als op een 64 cm schotel .

bij mijn broer is er toch een trippel lnb op dezelfde schotel als blitzteam heeft en ik heb hem nog niet horen klagen!

en deze trippel is toch gemaakt voor 64cm of 78cm schotels 

maar de duoblok heeft altijd meer signaal reserve op deze schotel 

aangepast door smetje limb.BE

De triple lnb is gemaakt voor de 64 cm schotel maar als je hem in een 78 cm precies uitricht op 23.5 gr heb je daar volle signaalwinst t.o.v. een 64 cm

Op beide andere satellieten is de winst wat minder . Sprietje heeft afbeeldingen waar dat mooi op te zien is .

Omdat je met een duobloc maar hoeft te middelen tussen 2 satellieten is dat makkelijker af te stellen .

Nu schrijf je weer dat een duobloc meer reserve heeft en eerder had je twijfel of hij op deze schotel kon ???

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Beste blitzteam

Als jij een Triax 78 hebt, dan moet de hart op hart afstand tussen de twee koppen in midden Nederland (Utrecht) 43mm zijn heb ik uitgerekend.
Wil je dat bereiken met twee losse lnb;s op een rail, dan moet je al smalle lnb’s gebruiken, iets wat zeker niet is aan te raden als er een andere oplossing voorhanden is. Bovendien kunnen de Triax lnb-houders niet dicht genoeg tegen elkaar om aan die 43mm te komen.

De keuze is dan een duo-lnb voor een 60cm-schotel of voor een 80-85cm schotel.
Die voor een 60-cm schotel staan 38mm uit elkaar, die voor een 80-85cm schotel 53mm.
Je kunt dus zelf al wel zien wat de beste keus is, die voor een 60cm-schotel want daar wijkt de afstand maar 5mm af. Bij de duo-lnb voor een 80-85cm schotel wijkt die 10mm af, veel meer dus.

Wel de kop van de 23,5 in de klem zetten en daar de schotel op uitrichten omdat de hiervoor het meeste signaal nodig hebt. Die afwijking van 5mm voor de Astra 19,2 geeft slechts een beetje verlies maar dat maakt voor het sterke signaal van de Astra 19,2 niet uit.

Als het nu iemand zou betreffen die naar TvVlaanderen kijkt, dan zou ik zeggen, middel de afwijking van 5mm omdat ze voor de Vlaamse zenders op transponder 12722H die met DVB-S2 8PSK FEC 3/4 wordt uitgezonden vaak ook moeite hebben met goede ontvangst maar voor Nederlandse en Duitse zenders zou ik dat zeker niet doen.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...