Ga naar inhoud


Schotel + Amiko + Hotbird


EmielB

Aanbevolen berichten

Wij zijn in het bezit van de volgende onderdelen:

1 Schotel

1 Amika A3 receiver

1 Beugel

Coax kabel

En uiteraard een TV.

 

Nu hebben wij gekeken op welke muur we de beugel moeten bevestigen om Hotbird zenders te kunnen ontvangen.
Op deze muur hebben wij de beugel bevestigd en hier de schotel aan gemonteerd.

De Coax kabel getrokken en de receiver aangesloten en opgestart.

 

Nu hebben wij met een Satfinder gewacht op een pieptoon, toen we de schotel draaiden.
Wij hebben nu zonder aanpassingen in de Amiko te doen,  zenders gezocht.
Hij vond zenders behorende bij Astra 29 Graden. Dus om bij 13 graden oost te komen moesten we verder draaien.

Dit hebben we gedaan, maar bij alle piepjes die wij tegen kwamen, vonden wij geen Hotbird zenders.

We weten dat alles in principe zou moeten werken, omdat hij wel de astra zenders vind, en je deze ook kunt bekijken, mits FTA

Door nagevraagd te hebben aan kennissen, heb ik de tip gekregen om de App Satfinder te installeren op mijn telefoon en deze te gebruiken. Dit heb ik gedaan, Schotel exact gelijk zetten met de telefoon APP, en zenders gezocht.

Wederom vond hij niet veel ( 14 zenders, waarvan ik niet weet waar die bij horen ) Daarna had ik gelezen, dat je in het Noorden van het land de schotel op 30 graden moet zetten ipv 29,5.
Dit heb ik gedaan, en ja, hij vond meer zenders, maar niet zo veel meer en allemaal scrambled.

 

Ik weet niet wat ik moet doen, om de Hotbird zenders te verkrijgen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Als ik iets niet goed omschreven heb of er zijn nog vragen /onduidelijkheden, vraag gerust, dan zal ik het verhaal completer maken.

Ook kan ik foto’s maken indien gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat is je woonplaats 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door gebruik te maken van de site http://www.dishpointer.com/, kun je al vrij nauwkeurig bepalen in welke richting de schotel moet staan.
-Straat, huisnummer en woonplaats invullen.
-Satelliet kiezen.
-Dan zover mogelijk inzoomen.
-Dan het groene ballonnetje verplaatsen naar de plek waar de schotel staat.
-Nu kun je aan de groene lijn zien in welke richting de Hotbird staat.
Let hierbij op kenmerken in de omgeving zoals dakkapellen, schoorstenen enz.
 

De elevatie van de schotel moet in Klazienaveen op 29,5 graden staan om de Hotbird te vinden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien dit onderwerp gaat over het uitrichten van een schotel is deze vraag meer op zijn laats in de rubriek "schotelpark" en minder in "zenderlijsten en frequenties

 

Dit onderwerp wordt verplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar open deuren:

-Hoe groot is de schotel? (Alhoewel de zenders van Hotbird signaal genoeg hebben)
-Meet je die 29,5° wel t.o.v. zuiver loodrecht? Als je de schaalverdeling op de mastklem gebruikt staat dan de mast zuiver waterpas/loodrecht?
-Welke frequenties had je op 28.2°E, welke zenders?

Met een kleine schotel (dus kleine openingshoek) zal je als je achter de schotel staat en deze draait naar rechts vanaf 28.2°E langs 23.5, 19.2° komen (ev. nog 16°E maar die is zwakker).
Zet je ontvanger op BVN, 10815H, DVB-S, 27500, 2/3. Deze frequentie wordt op de Astra's (nu) niet gebruikt.
-De zenders die je wel ingescand had, welke namen hebben deze?

Maar belangrijkste is: Vrij zicht, dus even de tip van Sprietje met Dishpointer of een dergelijke app op de telefoon kijken of je wel vrij zicht hebt onder die hoek van 29,5°.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...